Att jag är din bebek och att du blir ung med migI din säng, jag är avklädd
Vita lakan mot din hud bara vi två
I ditt hem, jag är vaken
Du ligger på mitt bröst och vi båda vet att
Vi kan gå hand i hand
Du är arrogant
Jag är nonchalant
Men vi är överallt
Ska vi? ~ Hov1
***
Efter att Anna pratat klart skingrade sig klungan runt eldstaden. De flesta gick tillbaka till sin egna stuga, medan vissa andra ställde sig någon annan stans och snackade. Jag däremot tillhörde gruppen av dem som gick tillbaka till sina stugor. Jag och Sander var inne i det lilla gemensamma sovrummet med två enskilda sängar i. Han satt på sin säng som stod bredvid min med en eller två meters mellanrum. Jag var vid garderoben som jag och Sander tillsammans kommit överens om att jag fick ta.
"Fan att vi måste sova vid klockan 10!" suckade Sander.
"Haha, ja det suger fett" svarade jag honom för att få det låta som om jag brydde mig vilket jag egentligen inte gjorde.
"Och inget "sexuellt" får förekomma, vad är det för jävla bullshit? Det är ju ett sommarläger! Vad annars ska man göra hela jävla sommaren?" fortsatte han, vilket bara bekräftade mina misstankar om att han inte var den vassaste kniven i lådan.
"Det är ett sommarläger till för att plugga. Och det är väl bättre att du gör det bästa av din situation istället för att klaga och försämra den?" sade jag medan jag packade upp kläderna från min resväska in i den lilla garderoben.
"Asså det är så jävla lame här." han är verkligen inte den vassaste kniven i lådan.
"Nej jag drar ut en stund" sade jag och släppte allt jag höll på med. Lämnade väskan öppen på golvet och lämnade även Sander kvar så att han fick klaga för sig själv även fast jag inte heller var super taggad på att tillbringa dessa veckor här.
Efter att jag satt på mig skor gick jag ut och möttes därav av den varma brisen. Solen hade kommit fram och molen som tidigare tagit plats på himlen skingrat sig. Jag drog in ett djupt andetag och sedan fortsatte jag framåt. Jag inspekterade min omgivning lite extra då jag tidigare inte brytt mig så mycket om den. Några få träd, tallar tror jag, reste sig på få ställen runt om i området där alla de röda husen var, men de flesta träden omringade oss, vilket lämnade en ganska mysig känsla över det hela. Jag noterade även allt barr och alla kottar som trädde den torra leran som skulle föreställa mark. Sjön som jag inte tidigare sätt överhuvudtaget hade ett fint skimmer över sig från den tidigare noterade solen. Flera av de som också kommit hit var redan vid vattnet för att bada, hur kunde jag döma dem? Det var stekande varmt.
Jag gick över till grillplatsen där vi tidigare samlats. Den låg lite avskilt från allt de andra men man såg fortfarande stugorna och vattnet. Jag satte mig på de stockar som vad utplacerade i en kvadrat runt eldstaden innan jag släppte ur mig en lång suck. Detta var verkligen hur jag skulle spendera början av min sommar på. Tagga. Fast så illa tror jag inte att det skulle bli ändå. Jag menar det finns ju i alla fall en sjö och en massa andra människor som förhoppningvis har samma tankesätt som mig eftersom, ja de är ju också här så att säga.
Efter att jag suttit och varit i mina egna ta kar ett tag så väcktes jag till liv av att jag såg två skuggor bakom mig. Jag spände mig en aning då jag faktiskt inte hade en aning om vilka de var. Men när de senare försvann kunde jag slappna av. Jag lade mig på stocken med ryggen neråt så att jag kunde se upp på den blå himlen. Jag kände då i den stunden hur jävla slutkörd jag verkligen var. Alla dessa nya intryck hade verkligen sugit ur all kraft ur mig.
"Är du trött Felix?" Jag vände mitt huvud åt sidan och såg Anna stå där med händerna i midjan och kolla på mig.
"Ja en aning kanske" svarade jag innan jag blev helt stum. Killen från bussen stod där bredvid henne.
"Vilken tur då!" fortsatte hon innan hon lade sin, från mitt håll, högra hand på hans axel.
"Detta är min son Oscar, eller Ogge som han av någon anledning helst vill kallas" Oscar eller Ogge, fan hade jag redan glömt det, sträckte fram ena handen för att förmodligen hälsa på mig. Jag satte mig tvärt upp och bokstavligen slängde i min hand i Ogges.
"Hej" sade han när våra blickar möttes, och han log ännu en gång fast denna gång inte lika länge, utan mer ett kort, kul att se dig, leende.
"Hej" svarade jag när vi släppt taget om varandra. Jag kände hur min hand var en aning svettig så jag flätade snabbt ihop den med min andra hand för att det kändes bättre så.
"Oscar är här med mig nu de här veckorna" sade Anna sedan och log medan hon kollade bort mot de som badade.
"Jag ska nog gå och kolla så allt är bra där borta, ni kan väl hålla varandra sällskap så länge" sade hon sedan lite fundersamt eller oroligt kanske var ett bättre ordval.
"Aa visst" Sade Ogge medan han kollade ner lite på sina helvita Adidas allstars skor och sedan lyfte ena foten till handen för att borsta bort lite smuts som fastnat där.
"Inte det mest praktiska med vita skor här ute inte" sade han sedan med en suck och sedan skakade en han aning på huvudet för att sedan sätta sig bredvid mig medan han kollade på sin mamma , eller min lärare, som var påväg bortåt mot de som badade.
"Haha nej jag vet, gjorde samma misstag själv" sade jag medan jag lyfte på mina ben så att han skulle se mina skor.
"Ibland gör man dåliga val här i livet" skämtade han medan jag skrattade till lite.
"Sant" svarade jag honom innan några långa tysta minuter passerade.
"Så varför är du här?" frågade jag för att bryta tystnaden.
"Jag är bara här för att min mamma ville det, hon kan vara lite jobbig sådär" svarade han enkelt medan han log ett till kort, vardagligt leende.
"Aha okej, själv är jag ju här för att jag fucka upp mina betyg totalt, men det kanske inte var så svårt att lista ut" sade jag med en liten suck medan han skrattade till lite.
"fast det är väl därför de flesta andra är här också väl antar jag" konstaterade han medan jag reste på mig.
"Jag måste nog dra tillbaka till mitt rum nu, jag har inte ens packat upp alla mina kläder än."
"Ja gör så du, jag går väl vidare till mamma då" sade han innan han också reste på sig.
"Ses" sade jag snabbt innan jag vände på mig för att börja gå tillbaka till stugan.
"aa gör vi" hörde jag Ogge säga bakom mig.
***
Låt: Ska vi? Av: Hov1
XO, Edine
YOU ARE READING
Firefly | Fogge
FanfictionCollab mellan mig och @ettokreativtnamn *** Sommarläger. Ja. Sommarläger.