And now I'm missin' your love, I'ma roll upI'm faded once again, I don't know where I am
But I just know I'm driftin' far from you
I'm tryna keep my head strong, but my heart
Won't just let me grow away from you
Drifting ~ G-Eazy
***
Efter att jag stigit upp ur vattnet gick jag upp till min "solklippa" och rotade efter min mobil. När den väl var funnen satte jag mig ner på kanten av klippan och tog fram kontaktlistan. Efter ett par signaler hörde jag ett svagt prassel i örat.
"Hallå" sade Klara glatt på andra sidan luren.
"Hej, det är Felix"
"Åh, hej Felix"
"Hur mår du?" frågade jag.
Jag tyckte att jag hörde ett tyst skratt i bakgrunden och hur Klara sa tyst:
"Men käft"
"Jag mår bra, själv?" sade hon sedan.
"Jo det är väl bra, är du med nån?" frågade jag då hon agerade så konstigt.
"Nej, är ensam, vadårå"
"Nää, tyckte bara att jag hörde skratt, men det var väl inget då"
"Aha, men var det nåt speciellt du ville" fortsatte hon.
"Nej, ville bara prata typ" svarade jag medan jag kastade en sten från klippan ner i vattnet.
"Okej, men asså skulle behöva gå för ska träffa en kompis" sa Klara snabbt.
Det hördes på långa vägar att det var en lögn.
"Jaha, okej, hejdå då"
"Hejdå, vi hörs", Och så lade hon på.
En suck for ur mig och jag satte mig ner på min "solklippa".
"Vem pratade du med?" Hörde jag en röst säga.
"Äsh, det var ingen." Ogge satte sig bredvid mig och började även han att kasta några stenar i vattnet.
"Säkert? Du ser ganska upprörd ut Felix" fortsatte han och höjde sitt ena ögonbryn medan han gav mig en dömande blick.
"Jag är inte direkt upprörd, bara lite besviken" svarade jag då honom.
"Okej, men du vet att man inte kan bli besviken på en person som inte är någon" sade han då.
"Jo jag vet, men.. Okej jag kanske ljög lite då" sade jag och började pilla på mina naglar.
"Jag förstår, du känner inte mig, det är naturligt att du inte vill berätta allt för mig" fortsatte Ogge innan han log, igen.
"Nej, det är inte det. Jag bara, jag är väldigt osäker när det gäller det här. Personen jag snacka med heter Klara, jag tror att jag älskar henne, eller kanske inte älskar men gillar" jag berättade precis mer än vad jag tänkt.
"Oh okej. Och den här Klara, älskar.. gillar hon dig tillbaka?" frågade Ogge.
"Jag vet inte, eller asså vi har haft intima stunder och så, men jag vet inte om det betyder något för henne."
"Förlåt, det där var lite tmi känner jag" jag skrattar lätt till över hur korkad jag är men avbryts snart av Oscar.
"Du behöver inte be om förlåtelse, jag förstår dig. Har varit med om precis samma sak, fast med en kille då då." sade Ogge medan han suckade djupt.
"Så du är gay?" frågade jag.
"Nae, bi" svarade han och kastade ännu en liten sten i vattnet.
"Okej" svarade jag honom.
"Ska vi gå tillsammans till brasan ikväll?" frågade han sedan.
"Ehm, ja det skulle vi kunna" han log lätt åt mitt svar men reste sedan på sig och borstade av barr och några löv som fastnat på hans fuktiga badbyxor och ben.
"Då ses vi ikväll då, jag ska gå och prata med mamma nu" han vinkade snabbt som ett hejdå innan han vände sig om och började klättra ner för klippan.
YOU ARE READING
Firefly | Fogge
FanfictionCollab mellan mig och @ettokreativtnamn *** Sommarläger. Ja. Sommarläger.