Tandtråd

149 14 3
                                    




Behöver inte presenteras

För de vet mitt namn

Känn för att tänja på gränsen

Men när det kommer till micken

Eller när jag kommer med dicken

Brudarna faller som dominobrickor

Tandtråd ~ Tjuvjakt

***


Jag hade inte hört något mer från Klara den dagen, inte något alls. Jag brukade alltid få något slags sms eller så men idag efter samtalet så hörde hon inte av sig. Jag hade försökt att inte lägga så mycket energi på det och istället försökt koncentrera mig på kvällen som sakta närmade sig. Jag och Ogge skulle till brasan som skulle vara en liten tillställning ikväll för att hälsa alla välkomna antar jag. Den uppfattning jag fått av de andra var att brasan skulle vara vid eldplatsen, och att det skulle finnas grillkorv och marshmallows där, vilket jag inte tackade nej till.

Jag hade valt att sätta på mig en jeansfärgad skjorta och ett par svarta basic jeans. Skjortan hade jag inte knäppt alla knappar på utan lät två tre vara oknäppta. Tre halsband hängde runt min brända hals, en smal guldkedja som jag fått av pappa och sedan två andra som var mer fancy. En klocka och några läder armband trädde min ena vrist ett tag, men de kliade så jag blev tvungen att ta av dem innan Ogge kom.

Sander, min rumskamrat, hade sagt att han inte pallade med att gå ut ikväll utan han ville bara sova. Jag skulle också tycka det skulle vara skönt att bara ta det lugnt ikväll men jag ville djupt inne tillbringa tid med Ogge. Varför vet jag inte, men han var speciell på något vis, inte som alla andra jag träffat.

När Ogge väl kommit och dunkat på våran dörr så hade vi gått ut och var nu på väg mot brasan som man såg lysa upp himlen en bit bort. Vi båda gick tyst dit och sade inte heller något när vi kom fram utan vi satte oss bara bredvid varandra på en utav stockarna runt elden där de redan satt personer runt.

"Hej gubben" Ogges mamma och även min lärare kom fram till oss nästan precis efter att vi satt oss.

"Ni måste smaka de här" sade hon medan hon smaskade i sig en marshmallow.

"Hahah okej mamma" skrattade Ogge fram innan han vände på huvudet mot mig och gav mig en "kom så går vi och hämtar mat" blick.

Vi båda reste på oss igen efter att inte ens suttit ner i en minut för att gå mot bordet med maten på. Ja, marshmallows fanns det, och grillkorv, men även olika frukter som apelsin och äpple. Några flaskor med Loka och Mer stod även utplacerade här och var över bordets yta.

"Mer Jordgubb eller Mer Hallon Svartvinbär?" frågade Ogge och höll upp två olika flaskor med dricka.

"Hallon svartvinbär" svarade jag direkt då jag tyckte smaken på tillverkad jordgubbe inte är särskilt god.

"Okej, samma här då" sade Ogge och ställde ner den röda flaskan medan han räckte mig den andra.

"Herregud vad kallt det blev" sade jag sedan efter att jag tagit en klunk ur min Mer.

"Haha, om du vill kan vi gå till "lärarnas" kontor och hämta varm choklad" sade Ogge då lite tystare medan han kollade ner på allt som låg på bordet.

"Va? Finns det till och med ett lärarrum här ute?" frågade jag och lyfte på ena ögonbrynet.

"Haha, jo då, mamma gav mig en nyckel för att jag skulle kunna hämta pennor där då jag alltid tappar bort mina egna" Ogge körde ner sin hand i byxfickan.

"Får vi det då?" frågade jag.

"Inte fan vet jag, men vad gör man inte för att sluta frysa?" Vänta Ogge hade väl inte sagt något om att han frös?

"Vadå fryser du också nu?" frågade jag medan han drog fram nycklarna ur fickan.

"På sätt och vis" svarade han bara innan han nickade bortåt för att visa mig vägen och började sedan att gå.

Hur kan man frysa på sätt och vis?

***

Firefly | FoggeWhere stories live. Discover now