Stop, taking in and I breathe for a minuteI think too much when I'm alone
I'll never win when I keep all my thoughts inside
So I'll pick up the phone
Hold On ~ Shawn Mendes
***
Jag satt och skrev i mitt mattehäfte. Dagens sista lektion var det och den slutade om 5 minuter. Ogge och jag satt bredvid varandra och jag såg att han bara rann genom uppgifterna. Han stannade inte någon gång utan pennan gick på högvarv. Matte var alltså hans grej. Jag skulle inte säga att det är min starka sida direkt. Matte tycker jag är ganska svårt för att vara helt ärlig.
Jag ser hur en lapp skickas runt bland borden. Läraren sitter och är upptagen med sin mobil så han märker inget. Tillslut landar den vid mig och Ogge.
"Kom till skogsdungen vid stranden kl. 01.00, fest"
Både jag och Ogge kollade snabbt på varandra innan vi skickade vidare lappen.
"Ska vi gå?" Ogge lutade sig mot mig och viskade. Jag nickade som svar innan jag smällde igen min mattebok då lektionen slutade vilken sekund som helst.
...
"Jag undrar vem det var som fixa drickan" sade Ogge från toan, dit han gått för att fixa sitt hår.
"Ja, det kan inte varit enkelt i alla fall" svarade jag medan jag försökte sätta på ett armband runt min ena vrist.
"Hoppas ingen märker någonting" jag förstod att han snackade om alla de vuxna.
"Det ska nog vara lugnt, dungen ligger ju ganska långt ifrån husområdet liksom" sade jag med en suck då jag inte fick på mig det där jävla armbandet.
"Ska jag hjälpa dig med det där?" frågade Ogge som nu stigit in i sovrummet igen.
"Gärna" svarade jag med ett leende för att inte se så uttråkad ut.
Ogge ställde sig ganska nära mig och tog tag i min arm med ett fast grepp. Han knäppte enkelt kedjan runt min handled och gick sedan direkt till sin, ännu inte uppackade, resväska för att sedan ta upp en mörklila nästan vinröd skjorta ur den.
Han drog av sig sin militärgröna t-shirt som han innan bar för att dra på sig skjortan. Jag kunde inte motstå att kolla på honom, jag menar vad skulle jag göra? Kolla ner i golvet istället? Han började längst ner med att knäppa knapparna. 1, 2, 3, 4, 5 av 7 knappar knäppta. Jag tror inte han såg hur jag studerade honom under den där korta tiden.
"Ska vi dra?" frågade han plötsligt.
"Ehm, ja" jag rätade på min egna krage innan vi båda tog oss genom den lilla stugan till dörren. Vi smög oss ut och började försiktigt gå mot stranden. Vi var runt en kvart sena så vi såg tyvärr inga andra som också var på väg mot dungen. Väl vid stranden gick vi in i skogen bakom min solklippa och där satt och stod många av de andra. De pratade skrattade och hade byggt upp som små kojor runt om i dungen.
"Ska jag hämta två öl?" frågade Ogge och lade sin hand på min axel vilket fick mig att spänna hela kroppen.
"Ja.. japp" blev mitt svar vilket jag vet är stelt. Jag hade till och med en betoning på "japp" som fick det att låta som om jag var helt jävla överexalterad.
"Jag kommer tillbaka snart" svarade Ogge innan han gick sin väg.
Jag satte mig på en kudde i en utav kojorna nära där Ogge och jag innan stått. Några andra satt också där och snackade.
"Hej, Felix va?" sa en utav dem. Jag kände igen henne, vi hade lektioner tillsammans.
"Ja det är jag det" svarade jag innan jag vinkade åt Ogge som jag såg komma en bit bort.
"Yes, jag heter i alla fall Anja" sade hon sedan.
"Okej, hej Anja, ni andra då? Vad heter ni?"
"Ehm, jag är Kalle" killen till vänster om Anja sträckte glatt ut handen för mig att skaka.
"Tja" sade jag lite lätt.
"Aa och jag är Tindra" sade tjejen till höger om Anja som satt vänster om mig.
"Okej, aa det här är Ogge" sade jag och pekade mot Oscar som klev in i kojan och satte sig sedan bredvid mig.
"Tjaa" sade nästan de alla tre i kör.
Efter att vi babblat på ett tag om allt möjligt och druckit en aning kommer Anja på att vi kan köra snurra flaskan. Alla går såklart spontant med på det.
"Jag snurrar!" ropade Kalle direkt då han såklart ville komma på konsekvensen till den som flaskan hamnar på.
Han tar i ganska mycket, flaskan snurrar flera varv innan den stannar rakt pekande mot mig.
YOU ARE READING
Firefly | Fogge
FanfictionCollab mellan mig och @ettokreativtnamn *** Sommarläger. Ja. Sommarläger.