If the whole world was watching I'd still dance with youDrive highways and byways to be there with you
Over and over the only truth
This Town ~ Niall Horan
***
"Okej Felix, du ska hångla med Tindra" sade Kalle medan han pekade mot Tindra. Vi gjorde det och det var okej. Jag fick inga skuldkänslor i alla fall, men det var nog alkoholens fel.
"Okej nu snurrar jag då" sade jag innan jag puttade på flaskan för att få den att snurra runt ännu en gång.
Efter att vi kört några gånger hamnade flaskan mot Ogge för första gången. Det var Tindra som snurrade den.
"Okej Ogge, du ska försöka göra Felix kåt!" det slog mig inte först vad Tindra sagt utan jag förstod det när Ogge redan låg halvt över mig. Han lämnade kyssar längs min hals medan han arbetade sig uppåt mot läpparna. Väl vid läpparna kupade han sina hände runt mitt ansikte innan han satte sig på sin plats igen.
"Wow, live porn" sade Anja innan Ogge snurrade flaskan igen.
Gud vad svettig jag blev.
...
Jag tror inte att Ogge drack så mycket igår. När vi valde att gå tillbaka till stugan igen lade han sig som vanligt och läste i sin bok, och vem tusan skulle göra så om dem var fulla? Jag somnade som en stock i alla fall och sov gott hela natten. Det var på morgonen som all jävla ångest och huvudvärk kom. Jag försökte spola genom vad som hänt kvällen innan medan jag drack mitt glad med vatten och kollade på hur Ogge sov i sängen bredvid.
Jag hade visst hånglat med Tindra i alla fall. Kysst Kalle. Fan, jag och Ogge hade också hållit på. Varför slutar alltid fester med att jag gör saker jag kommer ångra...
Fast jag menar det var ju snurra flaskan, no big deal eller? Ogge hade ju typ gjort något med alla i cirkeln så det är helt lugnt.
"God morgon" hörde jag en hes röst säga innan jag hörde en lång gäsp komma ur samma kropp.
"God morgon Ogge" svarade jag innan jag ställde vattnet på mitt sängbord.
"Bakis?" frågande han och satte sig upp.
"Som fan, och du?" frågade jag och skrattade till.
"Nej, jag tog det lugnt igår" fortsatte han innan han ställde sig upp för att gå in till badrummet.
***
Kort. Förlåt.
YOU ARE READING
Firefly | Fogge
FanfictionCollab mellan mig och @ettokreativtnamn *** Sommarläger. Ja. Sommarläger.