Who's that shadow holding me hostage?
I've been here for days
Who's this whisper telling me that I'm never gonna get away?
Stockholm Syndrome ~ One Direction
***
Asså det leendet. Det var så otroligt fint. Nej Felix tänk inte så! Du känner inte honom och vet inte vem han är! Plus du har Klara! Hennes leende är det ända du får tycka är fint.
Jag gav honom ett snabbt leende tillbaka innan jag satte i mina hörlurar i öronen och satte på min spellista. En suck for ur mina läppar medan jag vände blicken mot fönstret och tittade ut på allt som susade förbi.
Att jag skulle sitta på en varm buss i två timmar var inget jag frivilligt skulle göra men nu hade jag ju som sagt inte så mycket till val.De två plågande timmarna flöt på långsamt men nu var vi äntligen framme. Jag kollade mig runt lite men allt jag såg var i stort sätt bara skog.
"Ursäkta! Kan alla lyssna på mig ett tag" hörde jag en kvinnlig röst ropa och jag vände min uppmärksamhet mot henne.
"Jag heter Amelia och jag är en av ledarna på detta läger. Jag hoppas ni ska trivas här och att ni kommer ta igen allt plugg. Iallafall så hade jag tänkt att berätta vem ni ska dela stuga med. Okej! Charlie och Anders, Alva och Elin, Johan och William..."
Ointresserad som jag var slutade jag lyssna och sjönk in i mina egna tankar istället, men rycktes snabbt tillbaka till verkligheten när jag hörde mitt namn.
"Felix och Sander"
Jag gick fram till Amelia och såg en kille i min ålder med svart hår och blåa ögon. Amelia sträckte fram en nyckel till oss med siffran 72 på och avfyrade ett leende innan hon fortsatte prata.
"Okej det vara allihopa! Ni kan gå till era stugor och packa upp mm och sen ses vi vid grill platsen utanför stugorna kl 11.00" sa Amelia.
Med en suck satte jag min väska på axeln och började gå mot stugorna. Strax hörde jag snabba steg bakom mig och en person slött upp vid min vänstra sida.
"Hej, jag är Sander! Det är du som är Felix va?" Sa personen och jag vände min blick till honom.
"Jo det är jag" blev mitt svar.
"Vi hade stuga nummer 72 eller hur?"
"Ja"
"Bra! Den är här" sa han och log mot mig.
Jag gick fram till stugan och låste upp dörren.
Jag tog upp min mobil ur fickan på mina jeans för att kolla klockan. 10.57 visade den digitala klockan och jag pressade ner min mobil i fickan igen samtidigt som jag gick ut till "vardagsrummet" där Sander var.
"Klockan är 10.57 så vi kanske borde gå ut till grillplatsen" sa jag och han tittade upp på mig och nickade.
Jag styrde mina steg till hallen där jag tryckte ner mina fötter i mina skor och slängde på mig min jacka innan jag öppnade dörren och gick ut.
När jag kom ut såg jag hur ungefär alla ungdomar som var här hade samlats vid grillplatsen så jag styrde mina steg dit. Jag satte mig på en av stockarna som fanns runt grillplatsen och tog upp min mobil. Såklart fans det ingen tecknen och med en suck pressade jag ner mobilen i fickan igen. Jag tittade runt bland folkmassan och fastnade med blicken på killen från bussen som antagligen heter Oscar. Jag studerade hans profil och helt plötsligt vände han på huvudet och hans blåa ögon möte mina blågröna, precis som inne på bussen. Jag fastnade med blicken i hans och bara stirrade. Tillslut kom jag på mig själv att stirra och vände ner blicken samtidigt som en röd nyans tog plats i mitt ansikte."Hej allihopa! Och välkomna till lägret! Jag heter Anna och är även jag precis som Amelia en av ledarna här. Jag har inte tänkt att ta er tid alldeles för läge jag ska bara gå igenom regler och lite så. Ni kommer få ledigt idag och även lördagar och söndagar precis som en vanlig skolvecka. Men nu till reglerna.
Inget sexuellt får förekomma.
Det ska vara släckt och tyst klockan 22.00.
Om du skolkar från nån lektion kommer du få antingen ett jobb att utföra eller kvarsittning.
Det var väl egentligen allt. Jag hoppas ni kommer trivas här och att ni tar igen plugget! Nu är ni lediga resten av dagen så ses vi kl 09.00 imorgon" Sade Anna, ni vet hon som är min lärare.***
XO, ettokreativtnamn
ESTÁS LEYENDO
Firefly | Fogge
FanficCollab mellan mig och @ettokreativtnamn *** Sommarläger. Ja. Sommarläger.