Saccosäck

178 10 0
                                    




Du kanske tycker att jag är en motherfuckin' douchebag

Kanske för att du är så fucking oswag

Ingen lögn, din bitch ligger i min säng, vi snurrar upp en fet, hon blir bä-bä-bäng

Och jag med, wadadadang dang

Här kommer min pistol och den går bang bang

Saccosäck ~ Tjuvjakt

***

Efter att vi båda duschat och tagit på oss kläder gick jag och Ogge ut på en promenad. Trädgården bakom slottet var fylld av vita och röda rosenbuskar och i mitten av en grusgång fanns det en stor fontän. Botten på fontänen var täkt av mynt. Mynt som personer antagligen lagt ner mycket tanke vid innan de slängt dem och låtit de sjunka genom den glittriga ytan. Ogge och jag hade inga mynt, men det gjorde oss inget.

Vi gick runt en stund. Kollade på svanarna som lugnt simmade i den lilla floden, vi satte oss på en brygga där intill som såg ut att kunna falla ihop vilken sekund som helst.

"Du vet att svanar kan vara rätt aggressiva va?" frågade Ogge medan han doppade ner sina bara fötter i flodvattnet.

"Jo, jag vet, men det är inget som hindrar mig från att sitta här med dig ju" svarade jag och slängde ännu en blick på de vita majestätiska fåglarna.

"Nej, det har du ju rätt i" sade Ogge till svars innan vi hörde någon kliva på en pinne bakom oss vilket fick oss båda att hoppa till lite.

"Tjenare grabbar, vad är det ni sitter och snackar om? Tjejer?" Ogges mamma kom gåendes mot oss.

"Nej, vi snackar om svanarna där" svarade Ogge och pekade mot fåglarna.

"Ååh, vad fina dem är, inte sant?" sade hon.

"Jo dem är väldigt fina" sade jag medan jag reste på mig " jag går nog tillbaka till rummet nu, jag tror jag måste sova lite, blev så himla trött av den där bussresan hit" jag sade hejdå till Ogge och Anna innan jag smet tillbaka in i slottet.

Väl inne i rummet lade jag mig direkt i sängen med mobilen i högsta hugg.

Från Klara, skickat 16:36:

"Hur är livet i fångenskap? Längesedan"

Svar, skickat 17:12:

"Livet är bra här i min håla, du får
ringa mig lite oftare"

Från Klara, skickat 17:22:

"Jag ska ringa dig, lovar. Har bara haft så himla mycket att göra"

Svar, skickat 17:24:

"Det är okej, jag förstår, läxor, vänner osv"

Firefly | FoggeWhere stories live. Discover now