I can try to stop it, all I likeHands down I've lost this fight
Thought I was strong, enough for you
But I just can't hide the truth
So I guess I'm going down
I guess I'm going down, like this
Like This ~ Shawn Mendes
(Kan vi bara ta en tyst minut för Shawns nya album "illuminate".)
***
"Fy fasen vad jag har packat" sade Ogge och slängde ner sin gröna stora resväska på Sanders gamla säng.
"Du har ju typ packat för ett helt år" Ogge slängde upp resväskan och direkt föll det saker ur den. Kläder, laddare, en bok.
"Vad är det du läser?" frågade jag.
"Äsh, det är inget" svarade han och lade ner allt i väskan igen.
"Jo men säg" sade jag, varför ville han inte berätta?
"Okej, det är en bok som på sätt och vis handlar om 2:a världskriget" jag läste på boken som Ogge tagit i handen igen. "Pojken i randig pyjamas" stod det så den.
"Är den bra?" frågade jag.
"Ja, eller sådär, den är väldigt mörk skulle jag säga, väldigt hemsk" svarade Ogge medan han lade ner den i väskan igen.
"Jag är så jävla trött nu" sade jag innan jag ställde mig upp då jag innan suttit på min sängkant.
"Jag med, ska vi gå och lägga oss?" frågade Ogge och jag nickade.
Efter att vi båda borstat våra tänder och tagit av oss våra kläder kröp vi båda ner i våra egna sängar. Ogge läste några sidor i sin bok medan jag låg och kollade Instagram och skickade iväg ett sms till Klara.
"Godnatt, saknar dig <3", hade jag skrivit i smsett. Några minuter senare fick jag ett godnatt till svars.
Efter det att Ogge lagt ner sin bok och släckt sin läslampa var det dags att försöka sova. Jag tror att Ogge somnade ganska snabbt, då jag hörde hans tunga andetag några meter ifrån mig. Mörkret gjorde att jag inte såg honom men jag kunde föreställa mig hur fridfull han såg ut där han låg och kramade om sin huvudkudde. Jag kunde också föreställa mig hur det skulle kännas att ligga där bredvid honom så att det var mig han kramade om istället för den där kudden. Men så fick jag inte tänka för jag visste att det aldrig skulle hända, vi var vänner, vi hade bara känt varandra i några dagar, och hans mamma var min lärare. Inget skulle någonsin hända mellan oss hur mycket jag än ville det, plus jag har Klara.
Klara som jag tror är min.
YOU ARE READING
Firefly | Fogge
FanfictionCollab mellan mig och @ettokreativtnamn *** Sommarläger. Ja. Sommarläger.