She Will Be Loved

164 14 1
                                    




I don't mind spending every day

Out on your corner in the pouring rain

Look for the girl with the broken smile

Ask her if she wants to stay awhile

And she will be loved


She Will Be Loved ~  Maroon 5

***

Jag doppade försiktigt foten i det blanka vattnet och kände hur en rysning flög genom min kropp. Det var iskallt. Jag ställde mig så att båda fötterna var täckta med vatten medan jag kollade ner på min noppriga bara kropp. Mina badbyxor hade glidit ner lite på mina höfter vilket gjorde att man såg min bränna, ni vet den där linjen. Jag hade faktiskt fått lite färg ändå.

"Badkruka" Ogge ställde sig bredvid mig med vatten droppandes från sitt hår.

"Jag är ingen badkruka" försökte jag.

"Nehe? Varför står du här då?" yttrade han medan vi båda kollade på varandra, vilket lämnade mig stum så jag skrattade bara till lite och lade armarna i kors för att motverka kylan en aning.

"Kom" Ogge började gå utåt vilket fick mig att sakta också börja gå även fast jag led under varje steg.

"Haha så kallt är det inte Felix" sade han då han kollade bak på mig för att se till att jag var han hack i häl.

"Jo, så kallt är det" svarade jag med en skakande röst.

"Vill du ha en kram?" Ogge stannade och slängde ut armarna. Hans blöta bringa fick mig att inte vilja godta erbjudandet, så jag skakade på huvudet.

"Som du vill" sade han för att vända sig om och fortsätta framåt.

Jag drog mina fingrar på vattenytan för att sedan trotsa min badkrukhet och dyka ner under vattenytan. När jag senare igen stod med halva min kropp över vattnet såg jag på Ogge som skrattade lite åt mig.

"Bra jobbat" sade han sedan och dök även han under ytan för att från vad jag såg ta tag i benen på tjejen som jag ännu inte visste namnet på för att skrämma henne, vilket han lyckades med. När han kommit upp så att hon såg honom svingade hon med armarna hejvilt och försökte knuffa ner honom igen.

"Fan dig! Jag fick en halv hjärtattack!" nästan skrek hon fram medan Ogge inte kunde hålla sig från skratt.

"Det var det som var meningen" fick han fram mellan skrattattackerna.

"Och vem är du?" tjejen hade nu sett mig och slutade skvätta vatten och slå mot Oscar.

"Ehm, jag heter Felix" svarade jag innan jag började gå utåt mot dem.

"Ah okej, ehm, jag är Alva" sade hon och stäckte ut handen då jag nu stod vid dem.

"Hej Alva" sade jag och tog hennes hand för att skaka den.

"Och jag är Ogge" sade Oscar och sträckte även han fram handen, men den tog jag inte.

"Ha ha ha, säger du det?" svarade jag med ett sarkastiskt leende.

"Mm det gör jag" svarade han med ännu ett leende. Gud han ler mycket, men jag kan inte klaga.

"Så vem delar du stuga med Felix?" frågade Alva och jag kom på mig och Ogge stirra på varandra.

"Ehm, ehm, jag delar med Sander" svarade jag henne och bröt ögonkontakten med Ogge för att se på Alva istället.

"Aha okej, själv delar jag med Penny" svarade hon medan Ogge doppade sig igen.

"Okej" yttrade jag.

"Så, ska du ni brasan ikväll eller?" frågade hon nu när Ogge stod brevid oss igen.

"Jag ska det i alla fall" svarade han.

"Ja med tror jag" svarade jag och började direkt känna en längtan av närhet. Varför vet jag inte.

"Jag tror jag ska gå upp. Jag måste ringa någon" sade jag då medan jag gick ner på huk för att svalka min överkropp innan jag skulle gå upp till min "solklippa" igen.

"Okej, gör du så" svarade Alva medan Ogge bara nickade.

"Ses" var det sista jag sade till dem där ute i vattnet innan jag gick upp för att ringa till Klara.

***

Låt: She Will Be Loved Av: Maroon 5

Förlåt för att jag skriver de flesta kapitlen just nu, men ni får stå ut <3

XO, Edine

Firefly | FoggeWhere stories live. Discover now