Del 17 Never again

1.1K 18 2
                                    

Förra kapitlet:

Nu kom Maja ut från köket och när hon såg mig satte hon hon händerna och sprang fram till mig.Hon satte sig bredvid mig."Herregud"sa hon och började gråta.Oscar och Ogge hade gått hem och nu var det bara jag,Omar,Felix och Maja.Jag kunde fortfarande inte röra mig och nu hade jag ondare än någonsin.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag somnade och när jag vaknade så satt Felix och tvättade bort blodet från mitt ansikte varsamt."Vill du duscha?" frågade han.Jag nickade och ställde mig upp.Det gjorde jätte okt men jag gick ändå in i badrummet.Jag tog av mig mina blodiga kläder och hoppade in i duschen.Det varma vattnet sved på mina sår.Det såg nästan ut som i en skräck film.Vattnet färgade rött efter blodet och jag hade sår och blåmärken över hela kroppen.Jag klev ut ur duschen och virade en handduk runt min kropp och gick ut till Felix och Maja.Maja och Felix kysste varandra.

Mitt hjärta brast."Ma...Maja?"sa jag med gråten i halsen.Jag orkade inte mer och la mig på marken och grät."Varför?"fick jag ur mig."Han kommer att gilla mig mer nu"viskade Maja i mitt öra."Du....det var du som skickade meddelandet!"sa jag till henne.Hon fnissade."Kanske det kanske"sa hon.Hur kunde hon var så elak helt plötsligt.Det var hennes plan. Hon skulle göra så att hon fick Felix.Fan vad jag hatar henne.Hon bara tog han ifrån mig.Hon ville inte va min kompis.Hon ville bara åt Felix."Felix kan jag få prata med dig?"sa jag."Alltså jag vet redan allt,Maja berättade om allt.Om när du pratade skit om mig bakom ryggen och fixade en hat sida åt mig"sa Felix."Va!? Jag har fan inte gjort det!""Hon sa att du skulle krossa mitt hjärta igen och då sa jag att jag skulle krossa ditt före!"sa jag och försökte ta mig upp men det gjorde för ont.Jag gick upp och tog på mig kläder sedan sprang jag hem.Då kom jag på att min nyckel var hos Omar.Jag skulle ringa han men då kom jag på att min mobil var hos Felix.Jag sprang hem till Omar och han öppnade direkt.Jh kastade mig i hans famn.Han tittade frågande å mig när jag grät i hans famn. "Det var Maja som skickade meddelandet,det var hon som gjorde att jag gjorde slut,det var hon som försökte sno Felix ifrån mig,nu hatar Felix mig!"sa jag snabbt."Men varför hatar han dig?"sa Omar."Hon sa att jag hade pratat skit om Felix men det hade jag ju inte men Felix trodde mig inte" sa jag."Jag glömde min nyckel här"sa jag sedan.Han nickade och gav mig mina nycklar."Hejdå"sa jag och gav honom en kram."Hejdå"sa han och besvarade kramen.Jag vinkade hejdå en sista gång innan jag gick bakom hörnet.Jag gick hem och satte mig i soffan med en ben och jerrys.Jag satt där och åt glass medan jag grät.Hur kunde hon?Hon är väll bara avundsjuk på oss.Eller nu kan hon väll inte vara det för det finns inget oss nu.Bara en mig.Jag är nog forever alone.Då plingade det till i min mobil."Sa ju att du skulle få ta konsekvenserna skyll dig själv"stod det i meddelandet.Jag läste det om och om igen.Varför skulle Maja göra så här?Min bästis...........

Never againWhere stories live. Discover now