Förra kapitlet:
Då plingade det till i min mobil."Sa ju att du skulle få ta konsekvenserna skyll dig själv"stod det i meddelandet.Jag läste det om och om igen.Varför skulle Maja göra så här?Min bästis...........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jag hade somnat på soffan och hade helt glömt bort att mamma skulle komma hem idag.Jag satte mig snabbt upp och kollade på klockan 12:16 det var ungefär en kvart kvar tills mamma skulle komma hem.Jag skyndade mig att städa upp lite sedan sprang jag upp och tvättade bort mascaran som hade runnit.Precis när jag kom ner öppnade mamma dörren."Hej älskling!"sa hon och jag hoppade upp i hennes famn. Vi gick in i köket och fixade lite mat och satt oss och åt."Så hur var det i London då?"frågade mamma."Der var väll kul jag har shoppat jätte mycket"sa jag och log."Får man se kläderna eller?"sa mamma."Ja men dem är kvar hos Felix så jag kan visa dem en annan gång"sa jag och kollade ned i marken."Har det hänt något?"frågade mamma."Nej....eller jo....."sa jag.Och gick upp på mitt rum.Jag la mig i sängen med ansiktet ned i kudden.Det var redan stora mascara fläckar så kudden var ju redan förstörd.Jag bestämde mig för att skriva ett meddelande till Felix även om han inte skulle svara."Hej Felix,jag är sjukt ledsen för att jag gjorde slut men det var ju Maja som sa åt mig.Nu försöker hon att ta dig ifrån mig.Jag är jätte ledsen och ligger och grinar i min säng för jag älskade dig,jag fattar om du inte vill ta tillbaka mig nu men snälls bli bara inte tillsammans med Maja../En ledsen Missisippi.Jag skickade och märkte att det lät jätte töntigt men jag orkade inte tänka just nu.Och eftersom jag lånade mammas mobil kunde ju hon se det själv med vem bryr sig.Efter några sekunder svarade han."Aa säkert att du skulle varit ledsen för mig"skrev han.Jag började gråta ännu mer och då kom mamma in."Vad är det som är fel gumman?"sa hon.Jag pekade på mobilen.Mamma tog upp den och kollade ledset på mig.Jag kollade ner i kudden igen och fortsatte att gråta.Jag låg där i säkert 3 timmar och då plingade det på dörren jag hörde att mamma pratade med någon men jag vet inte vem."Misse!"ropade mamma nerifrån."Jag har inte lust nu!"skrek jag ned till henne med en skakig röst.Då hörde jag att min dörr öppnades.Jag vände mig om och där stod Felix. "Förlåt mig misse...."sa han.Jag vände mig tillbaka till kudden."Vad vill du?"sa jag."Jag såg videon din mamma skickade,jag såg hur ledsen du var och jag är jätte ledsen"sa han."Vilken video?"sa jag och snörvlade till. "Din mamma hade ju filmat dig"sa han.Jag la mig ned på kudden igen."Kan du förlåta mig?"sa Felix.Jag nickade och kramade han."Maja då?"sa jag."Hon var bara en slampa"sa Felix.Jag log mot han och skrattade.
YOU ARE READING
Never again
FanfictionFelix Sandman.Värsta gangstern.Jag var nog kär i honom.Igen.Ska jag fortfarande vara ihop med han efter allt skit jag gått igenom med han???