'Mirza Aga'

4.8K 208 8
                                    

"Nerede kaldı bu Mirza ya gelsin ve bir an önce içimizden birini seçsinde bende artık bir aga eşi olayım , hepinizden güzel olduğum için beni seçecektir boşuna ümit etmeyin derim kızlar"

Terasta bütün insanlar toplanmış Mirza Agayı bekliyorduk hala teşrif edememişlerdi AGAmız , bende onlarla karar anını bekliyordum dinlememiştim yine Babannemi terasta yerimi almıştım oda bişey dememişti zaten bunca işin arasında benle ugraşmayacagını biliyordum..

Yanı başımda kuzenlerim o cani için kavga ediyordu ,artık katlanamıyordum bu eziyete , Mirza Aganın birini seçip hemen evlenmesini , Asımın ve dilcanın mutlu olduklarını gördükten sonra koşarak uzaklaşacaktım Mardin'den bu karanlık şehrin bana yaşattıklarını arkamda bırakıp geride bıraktığım hayatıma geri dönecektim böyle avutuyordum kendimi...

"Hoşgelmişsen Mirza Aga'm buyur buyur otur ağam ayakta kalmayasın"

Düşüncelere dalmış bi noktayı izlerken sesin geldiği yöne kafamı kaldırıp bakmamla karşımda Mirza Aga olduğunu öğrendiğim genç olsa olsa 25 yaşları civarında bir adamla karşılaşmam bir oldu , onu bu kadar genç beklemiyordum bir ağaya göre fazla gençti ve yaşına göre fazla hürmet gösteriliyordu,ne yapmıştı bu kadar da bu yaşta bu sorumluluğu alabilmişti...

"Hoşbulduk Yekta aga , sebebi ziyaretimiz belli artık , büyüklerimiz oldugunuzdan  bize söz düşmez bundan sonra siz ne derseniz o olur , BERDEL'i kabullendik , kan dökülmemesi için razı gelmek zorundaydık , fazla uzatmayacağım bir an önce bu iş bitse iyi olur"

Bi köşede oturmuş olanları dinliyordum bir yandan da Mirza Agayı inceliyordum , duruşundan hiç ödün vermiyordu , yüz hatları çok sertti , hafif kirli sakalları , kumral saçları ve açık kahve gözleri ile ben Mirza Haznedarogluyum diye bağırıyordu..

"Beritan Hanım , Mirza Agayı duydunuz aranızda hiç bir sorun kalmadığına ve iki tarafta BERDEL'i kabul ettiğine göre artık HAZNEDAROĞUllarının gelinini seçmenin zamanı gelmiştir.."

İşte beklediğim an gelmişti birazdan herşey hallolacaktı , Asım ve dilcan Mutlu olacak ve zorunlu berdel olmayacaktı , herkes mirza Aganın kimi seçecegini merakla bekliyordu , bense bu saçma tablonun içinden bir an önce kurtulmak için can atıyordum , Babannem konuşmaya başladı

" Berfu ,Dicle ,diyar, rojda kızım geli.."

Babannem daha sözünü bitiremeden Mirza Aga söze karıştı

" Beritan Hanım ben kararımı çoktan verdim , kimsenin yorulmasına gerek yok , Yekta Aga'm eger izin verirseniz kararımı siz büyüklerime arz etmek isterim.."

Herkes dört kulağını açmış Mirza Agayı dinliyordu , demek kararını vermişti ne çabuk , tabi o ağaydı herşeyini önceden seçebilir ve kararlaştırabilirdi , yanımda kızlar çok heyecanlıydı Dicle hariç , kızlar dört gözle Mirzanın kimi seçecegini bekliyorlardı ve biliyorlardı ki  seçeceği kişinin HAZNEDAROĞUllarının gelini olacağını ve Mardin'de bir şöhrete kavuşacağını..

"Tabi ki Mirza Aga söz senindir buyur istediğin kararı bize söyle hiç kimse karşı olmayacaktır.."

Mirza Aga derin bir nefes alıp , bakışlarını bi hızla gözlerime değdirip aynı hızla geri çekti , bu yaptığına az çok anlam verebilmiştim , bana törenin önünde kimse duramaz kan dökemezsek bile berdel uygularız her iki şekilde de istediğimizi yaparız , sen ve senin gibilerde önümüzde duramayacagını , durursa da sonunun senin gibi olacağını bilmeli demişti  sanki o bakışlarla bana zaten o bakışlarda çok şey gizli degil miydi ?

BERDELMİŞ ! Devam edecekHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin