19. Bölüm Ukala

2.7K 140 6
                                    

Selam ✋ erkenden gelen bölüm yapmışlar bence çok güzel olmuş. Ee yazmışken bekletmenin alemi yok diye düşündüm. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim 😊 müzik yine çok uyumlu oldu birlikte okursanız çok sevinirim. Yorumlarınızı bekliyorum keyifli Okumalar ❤ ☕

Zeynep telefonu kapattıktan sonra şaşkınlığını daha fazla gizleyemedi. Kerem Zeynepe 'ne oldu' bakışı atarken annesinin söylediklerini söylemeye başladı :

"Buraya geliyorlarmış yanlarında da misafir varmış. "

"Yalnış karşılamazlar dimi bizi böyle ?"

"Annemi sanmam da babam belli olmaz. "

"Çok rahatlattın ya saol."

"Buraya gelmeden önce düşünecektin. "

Kahvaltı faslını bitirdikten sonra ortalığı toparlayıp hazırladıktan sonra dışarı çıkmaya karar verdik.

Maçka da gezip görülmesi gereken o kadar çok yerler vardı ki, ama önce babamın toprakları olan yaylamızı gezdirmeye başladım. İşçiler, harıl harıl çay topluyor durmak bilmiyordu.

"Bizde yardım etsek mi ? "

"Sen çay toplamasından anlar mısın ki ?"

"Herkes anasının karnında öğrenmiyor ki. "

"Ukala."

Kerem işçi ablalarının yanına doğru giderken bir tanesiyle sohbeti kurmaya başlamıştı bile.

"Kolay gelsin ablacım. "

"Kolaysa başina gelsun."

"Bana da gösterir misin ? "

Kadın, Kereme ısınmış olacak ki nasıl toplandığını göstermeye başladı. Kerem de ablanın gösterdiği gibi yaparak çay toplamaya başladı. Bugün şaşkınlığımı üzerimden atamayacaktım heralde. Önceki hayatında şirket yöneticisi olan Kerem Sayer şimdi babamın yaylasında çay topluyordu ! İşi baya kıvırmıştı ama ablanın elinden almasıyla birlikte pek de uzun sürmedi. Gülümseyerek yanıma yaklaştığında artık tarihi yerleri göstermenin sırası geldiğini düşündüm.

Kerem motorunun önüne oturup bende arkasına oturmak zorunda kaldım. İkimizde kaskımızı taktıktan sonra hareket etmeye başladık.

"Sıkı tut. "

Bu sefer sessiz kalmayı tercih ederek Keremin belinden sımsıkı sarılıp etrafa bakınmaya devam ettim. Köy yerinden çıkana kadar bütün gözler bizim üzerimizdeydi. Mahalleden kaçıp burda da aynı gözleri görmek kaderimde vardı galiba !

SÜMELA MANASTIRI

Trabzon denilince akla gelen tarihi yapıtlardan birisidir sümela manastırı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Trabzon denilince akla gelen tarihi yapıtlardan birisidir sümela manastırı. Sümela Manastırı nın yapım tarihi pek bilinmese de M.S 365-395 yılları arasında yapıldığı sanılmaktadır. Aynı gece iki rahip rüyalarında sümela manastırının bulunduğu yerde Hz. İsa ve Hz. Meryemi görmüş ve gördükleri yere manastırı inşa etmişlerdir. Zeynep tarihçesini okuduğunda şaşırsa da manzaranın muhteşem olduğu gerçeğini de gözden kaçırmadı. Daha önce buraya babasıyla birlikte gelmişti ama içini fazla gezmek kısmet olmamıştı.

Mahalle Kızı #Wattys2015Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin