XIII.

22 3 0
                                    

Co? Co to má znamenat? Proč je Max pořád s Bertou? Doufám, že to jen hraje. Určitě, to jen hraje. To by mi neudělal, přemýšlela Magdalena. I přesto v ní malá pochybnost byla, celý týden vídala Maxe s Bertou na romantických vyjížďkách na koni, snídaních v trávě a vyvrcholilo to včerejší procházkou při měsíčku a vyjížďkou na krásné jezero. I když je pravda, že pak se Max záhadně vytratil opět směrem k jezeru.

Magdaleniny smutné úvahy přerušilo zaklepání na dveře. Další lékařská prohlídka? Ach jo, vždyť mě kontrolují každý den. Tentokrát se, ale mýlila. Když vcházející postava vešla Magdalena měla chuť se jí vrhnout kolem krku. Ale Maxův výraz a jeho doprovod jí zastavil.

,,Ahoj Magdo. Koukám, že už ti je lépe. Dokonce můžeš stát,'' prohlásil Max a zasmál se tomu společně s Bertou, potom pokračoval: ,,já a moje budoucí manželka jsme ti přišli oznámit, že se budeme brát. Přesně za tři týdny a dva dny. Ten den bude nejradostnější v našem životě. Z jednoho jediného důvodu. Ty i Lukáš budete upáleni. Lukáš už se o tom dozvěděl. Byl nadšený, že tě konečně uvidí. A ne, nebreč, na nás slzy neplatí, zvlášť ne slzy čarodejnice.''

Magdalena byla tímhle vývojem událostí zaskočená, čekala, že se jí Max pokusí zachránit. Zřejmě marně. Měla chuť se rozbrečet, ale rychle se ovládla, usmála se a řekla: ,,Ano, mohu stát. A nemusel si říkat, že se berete, to je dost očividné, když jsi řekl já a moje budoucí manželka, ale to je jedno. Každopádně moc gratuluju, hlavně tobě Maxmiliáne, lépe sis nemohl vybrat. To bohužel neplatí pro Vás lady Berto, vy jste si lépe vybrat mohla. Je tolik hezčích a bohatších šlechticů, než je tento. Ale to je vaše volba. Nebudu se do toho motat.''

Berta se usmála, napadlo ji, že Magda to říká jen tak, aby je oba naštvala, a proto řekla: ,,Jistě je, tvůj názor beru na vědomí, ale vzhledem k mé nevýslovné lásce tady k Maxíkovi, k němu nebude přihlédnuto. Já miluji jeho a on miluje mě.'' když vyslovila poslední větu, podívala se Maxovi do očí a políbila ho. Bylo to poprvé a Max doufal, že naposled. Než stihl vymyslet něco dalšího, co by mohl udělat, aby přestala, sama se odtáhla a usmála se, na rozdíl od naštvané Magdaleny.

,,Tak my už půjdeme, máme důležitější práci, že moje milovaná lady?'' řekl Max a mrknul na Bertu. Ta se znovu usmála, kývla a odešla dveřmi, které jí Max držel. Když pak dveře zavíral, naznačil ústy slovo dnes a zavřel dveře a mrkl na Magdalenu.

Co to mělo znamenat? On si jí vážně vezme? Ne, to by snad neudělal. Uvidíme, co myslel tím dnes. Říkala si Magdalena a lehla si na postel.

Z přemýšlení jí vytrhl až oběd. Hovězí maso na smetaně s knedlíkem a víno. Ach jo, pomyslela si Magdalena, takové tučné jídlo, kdo to má asi jíst? Po tomhle jídle je mi vždycky špatně.

Proto si Magda vzala pouze knedlíky a víno. Už chtěla košík vrátit, ale na dně zahlédla kousek pergamenu. Vytáhla ho a podívala se na něj. Byl na něm pouze Maxův podpis a nakreslený oheň. Co má být zase tohle? No uvidíme, zkusíme to dát nad plamen, když tu je namalovaný, i když to je asi hloupost, ale za pokus to stojí. Stejně nemám, co dělat, rozhodla se Magda.

Prvně košík dala hlídajícím strážím, a potom okamžitě vyndala svíčku. Hned, jak se plamen rozhořel, dala nad něj pergamen. Po chvíli se začala objevovat písmena, až se nakonec objevil celý.

Moje milá Magdaleno,

Moc se omlouvám za to, co jsem tady předvedl, ale dělám, že si chci vzít Bertu. Být ve vězení je lepší. Tvoje vysvobození chci uskutečnit na naše zásnuby, až uvidíš první světlice, připrav se. Lukáše zachráníme někdy tento týden. S výhledem z tvojí věže jistě uvidíš až se to stane. Obávám se, že tobě dvakrát, nebo třikrát zvednou počet hlídajících vojáků, což by mohl být problém. Doufám, že když se nic nestane, na moje zásnuby bude mít většina vojáků volno. Pokud se při útěku něco zvrtne utíkej a mě tu nech. Mě nic neudělají. Nejhůř si budu muset vzít Bertu. Ale platí, že můžeš počkat nějakou dobu v Mnichově, jestli se tam neobjevím. Mrzí mě, že tě nechávám, tak dlouho čekat, ale nedá se nic dělat.

ČarodějniceKde žijí příběhy. Začni objevovat