Ellen
Jag och Felix gick ner för trappan. "Mamma jag och Felix går ut en stund" sa jag och stack in huvudet i vardagsrummet där mammorna fortfarande satt och pratade. "Visst gumman men var hemma till middagen."
"Okej smsa när det blir middag" sa jag och gick ut i hallen där Felix stod och drog på mig mina slitna gråa Converse. Felix öppnade dörren och vi gick ut. "Vart bor han?" Frågade jag "där" sa Felix och pekade på huset tvärs över vägen. "Aha" sa jag och vi började gå mot Oscars hus. När vi stod utanför dörren så knackade Felix på. Innanför hörde man killar son ropade till varandra. "KOM IN!!!" Ropade någon och Felix öppnade dörren och klev in. Vi tog av oss våra skor och jag följde efter Felix i till ett vardagsrum som var väldigt mysigt inrett. Det satt tre killar i soffan och spelade FIFA. Dom pausade spelen och ställde sig upp och 'bro-hugade' Felix. Han med mörkbrunt hår okej ska inte ljuga, Omar sträckte fram sin hand och sa sitt namn jag tog den och skakade den samtidigt som jag sa mitt namn, jag skakade dom andras händer också. Dom hoppade ner i soffan igen med Felix. Jag ställde mig vid kanten av den stora soffan. "Flytta på er jag vill ju också sitta!" Sa jag och skrattade Omar flyttade sig åt kanten så att Ogge nästan ramlade ner. Alla skrattade och jag satte mig ner mellan Omar och Oscar. Oscar och Ogge tog kontrollerna och fortsatte spela. "Så vad gillar du att göra?" Frågade Omar och tittade på mig. "Jag gillar att dansa och sjunga och vara med kompisar." "Går du på nått?" "Eh ja jag dansar på base23 jag var där idag innan jag och Felix kom hit" sa jag när Ogge skrek till för att förlorade.
Omar
Så hon är en dansös en snygg en. "OMAR OOOOOMMMAARR" skrek någon i mitt öra, jag tittade förvirrat upp på Oscar. "Bro vad tänker du på?" Sa Oscar "Du var ju fan borta igen" sa Felix. "Vänta tänker du på det jag tror du tänker på?" Sa Felix med en menande blick på mig och sen på Ellen som satt och höll på med sin mobil. "Eh.. Kanske kanske inte" sa jag och tittade ner. "Ooooooooo Omar är kär" ropade Ogge och Oscar. Jag slog till dom båda. "Det är jag inte!" Ropade jag tillbaka
YOU ARE READING
The Fooo novell (Omar)
FanfictionEllen är tjej på 15 år. Som är bästa kompis med Felix Sandman, och hon blir kär i Omar rudberg. Och han gillar henne. Fast det finns ett problem... Eric hennes ex som nästan våldtog henne.