Ellen
Alla killarna ställde sig upp i och hälsade på Hannah och Ida. Dom stod som frysta och kunde knappt prata eller röra sig. "Hannah, Ida dom är inte farliga ni kan prata och röra er dom bits inte" skrattade jag, dom båda rodnade. "Kan vi inte titta på en film?" Ropade Omar och slängde sig i soffan, dom andra killarna slängde sig också i soffan
Omar
"Kan vi inte titta på en film?" Ropade jag och kastade mig i soffan dom andra killarna kastade sig över mig och vi började glo på tvn. Ellen började skratta och Hannah och Ida började också skratta efter ett tag. Jag började glo på Ellen. När hon tittade på mig så såg hon lite rädda innan jag började skratta och samtidigt så reste sig Felix upp och drog ner Eller i soffan. "Kom" sa Hon och vinkade till sig Hannah och Ida. Dom tig några osäkra steg mot soffan och satte sig nedanför. Jag tittade på Ellen när hon reste sig och gick fram till filmerna. Hon tog två filmer och visade dom för oss. Inception och Titanic. "Vilken?" Frågade hon och kollade på oss alla. När hon kollade på mig så fick vi ögonkontakt och hon rodnade och tittade vidare. "Vi röstar" sa Felix. "Jag vill se Inception" sa Oscar "jag med" sa Ogge, Ida och Felix. "Why not" sa jag. "Hannah vilken vill du se?" Frågade Ellen och tittade på Hannah. "Spelar det nån roll nu eller? Men jag vill se Inception" sa hon och flinade.
"Då blir det den" sa Ellen och Oscar reste sig upp och tog filmen.
Ellen
Oscar tog filmen för att sätta på den och då passade jag på att sätta mig där han satt efter att dom hade satt sig upp. Som var Bredvid Omar. 'Yay jag får sitta bredvid Omar och det får inte du. Vänta va?! Jag gillar väl inte han? Vi träffades nyss. Fast han är ju söt. Det kan vara därför, såklart det är därför.' Oscar satte på filmen. När den var klar så sov alla. Nästan alla, jag, Hannah och Ida var vakna. Jag tog upp min mobil och så att klockan var 19.00 och att mamma hade ringt 4 gånger och skickat 2 sms. Jag kollade sms;en: 'Gumman, ska du stanna där borta eller?' Och 'maten börjar bli kall kommer du snart eller?' Jag svarade med att jag bar kvar hos Oscar och att dom alla sov och att jag skulle väcka dom så att vi kunde äta. "Hannah, Ida vi måste väcka killarna vi har liksom inte ätit än" sa jag och reste mig upp. "Hur?" Frågade Ida när hon och Hannah reste sig upp. Jag flinade och ställde mig en bit bort med Hannah och Ida . "VAKNA!! PIZZAN HAN KOMMIT!!" Killarna vaknade Direkt. "Va? Har ni beställt pizza?" Frågade Felix glatt. "Nä" skrattade jag från golvet där vi låg och skrattade tills vi fick ont i magen. Felix reste sig upp och gick fram till mig och började kittla mig. "NEEEEJ SLUUTA!!" Skrek skrattade jag. "SKA JAG BESTÄLLA PIZZA?!" Ropade Oscar. "JAAAAAA!!" Skrek Felix och slutade kittla mig. Så jag tog min chans att fly.
YOU ARE READING
The Fooo novell (Omar)
FanfictionEllen är tjej på 15 år. Som är bästa kompis med Felix Sandman, och hon blir kär i Omar rudberg. Och han gillar henne. Fast det finns ett problem... Eric hennes ex som nästan våldtog henne.