Kapitel 20

395 12 4
                                    

Ellen

"VEM FAN TROR DU ATT DU ÄR?!" Skrek Eric och höjde handen för att slå till mig men stoppades av Felix. "Våga inte slå till henne igen" Sa han och tryckte ner Erics hand. Jag kände ett par armar runt min midja och någons andedräkt i nacken. "Är du okej?" Viskade Omars röst precis vid mitt öra. Jag nickade lite och vände på huvudet för att kolla på honom. "Du borde nog gå nu!" sa Ida kaxigt. Eric flinade elakt mot mig och Omar innan han gav Tom en blick och dom båda vände sig om och började gå. "Vad ska vi göra nu då?" Frågade Felix och alla visste att han bara ville glömma vad som precis hände. "VI SPELAR FOTBOLL!!" Ropade Omar och började hoppa upp och ner exalterat. Jag flinade och började gå mot förrådet där vi hade bollar och sånna saker. Jag tog fram en fotboll och kastade den på Omar som fångade den och la den på marken innan han passade den till Jack och sen så började dom passa bollen mellan sig. Ida och Hannah kom och satte sig bredvid mig på terrassen och vi började prata om allt mellan himmel och jord. ''KOM OCH SPELA!'' Ropade Filip och alla fyra killarna tittade på oss. Vi tittade på varandra och reste oss upp och började gå mot dom. Jag tog bollen från Omar och dribblade den förbi honom och dom andra killarna och in i mål. Omar tittade på mig innan han kom fram och la sina händer på mina höfter han snurrade runt mig ett halvt varv tog och bollen och passade den till Felix som stod närmast. Felix tog bollen och sen så var matchen igång, tjejerna mot killarna klockan tre på natten.

Ida

"VEM FAN TROR DU ATT DU ÄR?!" Skrek Eric till Ellen efter att hon hade slagit till honom hårt över näsan så att den bröts (0.0). Eric höjde handen för att slå till Ellen men stoppades av Felix "Våga inte slå till henne igen" sa han och tryckte ner Erics hand. Jacks ena hand låg på min höft medan han stirrade mordiskt på Tom. Jag såg i ögonvrån att Omar la sina armar runt Ellen. Jag kollade på Eric "Du borde gå nu" sa jag så kaxigt jag kunde. Eric flinade elakt mot Ellen och Omar innan han gav Tom ,som tittade på Jack, en blick och dom båda vände sig om och började gå ifrån oss. ''Vad ska vi göra nu då?'' frågade Felix efter ett tag av tystnad mellan oss. ''VI SPELAR FOTBOLL!'' ropade Omar. Ellen log mot den barnsliga killen som hon dejtade innan hon gick bort till skjulet där hon hade bollar och sånt. "Vad hände mellan Ellen och Eric?" Frågade/viskade jag i mitt öra där han stod bakom mig med armarna runt min midja. ''Kan jag berätta det nån annan gång?'' Frågade jag honom när en boll träffade Omar. Han nickade kysste mig innan jag gick till Ellen och Hannah. Som satt på terassen, vi började prata om allt mellan himmel och jord.

~kort kapitel, ledsen över att det har tagit så Lång tid för mig att uppdatera. Och jag börjar skolan imorgon så kommer kanske inte heller kunna uppdatera så ofta😁~

The Fooo novell (Omar)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz