Kapitel 10

913 25 1
                                    

Ellen

Pizzan kom efter 30 minuter och vi kastade och över den haha. När vi hade ätit klart så var klockan, 20.00. "Vi kanske ska gå?" Frågade jag Ida, Hannah och Felix. "Mm" sa Ida. "Okey" sa Felix och reste sig upp "Omar kommer du eller ska du stanna här i natt?" "Kommer" sa Omar och reste sig upp. Jag kollade på Felix. "Omar bor i Göteborg egentligen så han bor hon nån av oss andra när han är här, och nu så bor han hos mig och mamma." "Aha." Jag, Felix, Hannah, Ida, Omar och Ogge gick ut till hallen och satte på oss skor och jackor. Vi sa hejdå till Oscar och gick ut. "Jag ska hit" sa Ogge och pekade åt det andra. "Okey, hejdå bror ses" sa Felix och Omar gav Ogge en 'Kram' jag, Ida och Hannah kramade om honom och började gå mot mitt hus. När vi kom fram så stod vi utanför och prata en stund. "Hej då jag måste gå hem innan mamma blir för galen" sa Hannah och kramade om mig och Ida, tvekade lite om hon skulle krama Felix och Omar. Men hon han inte tänka så länge innan dom kramade om henne. Hon log mot dom och dom log tillbaka innan hon gick. Ida kramade om mig och Felix och Omar och sa hej då och gick.

Omar

"Ska ni med in?" Frågade Ellen.
"Eh visst?" Sa jag och vi båda kollade på Felix. Han flinade och nickade. Vi gick in. "HEJ" ropade Ellen. "Hej gumman" hörde man från ett rum längre in i huset. Ellen och Felix började gå dit och jag gick efter lite awkward. Vi kom in i rummet och jag antog att det var vardagsrummet. "Hej Omar" sa Felix mamma. "Hej" sa jag och log.



5 Månader senare



(Fortfarande) Omar

Sen första gången Jag och Ellen träffades så han vi smsat via Felix men han tröttnade på det efter två veckor då efter det så smsade vi utan Felix mobil..
Vi har även träffats några gånger när jag har varit i Stockholm. Och nu fem månader senare så känner vi varandra utan och innan. Och jag funderar på att bjuda ut henne på en date men jag vet nt. Jag slog in Felix nummer. "Hej broder" sa Felix och skrattade till. "Hej Felix, vad gör du?" "Inget typ väntar på att nått roligt ska hända. Vad hade du på hjärtat?" "Vad tror du Ellen tycker om mig?" "Jag är ganska säker på att hon gillar dig mer än som vänner, varför?" "Vänta.. SKA DU ÄNTLIGEN BJUDA UT HENNE?" "Wow chilla mannen" sa en röst som lät som Ogges. Så han e med nån.. "Hey Ogge" sa Felix. Ah hade rätt. "Vad menar du med Äntligen?" Frågade jag. "Sättet Du tittar på Henne och sättet hon tittar på dig. Omar hon kommer säga ja!" "Pratar ni om Ellen?" Frågade Ogge. "Aa, Omar ska bjud ut henne" sa Felix Exalterat. Både jag och Ogge började skratta.



(Ledsen för kort kapitel. 11 kommer bli längre)

The Fooo novell (Omar)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora