Ellen
Vi gick till mitten av skolgården där resten av skolan stod. Vi ställde oss bredvid våra parallell klasserna och när alla klasser stod där så började rektorn prata. "Hur länge tror du han kommer prata i år?" Frågade Ida Jack som stod och höll om henne. "Allt för länge" svarade han och skrattade, han lutade sig fram och kysste henne först på kinden och sen på munnen. Jag tittade bort och kollade mot Hannah som stod med Sandra och fnittrade. Jag gick dit."vad fnittrar ni om?" Frågade jag och skrattade till. "Ett Lucas (skolans populäraste/snyggaste kille) ser såå snygg ut idag och två Felix Sandman och Omar Rudberg står där" fnittrade Sandra och pekade lite längre bort där Felix och Omar stod och kollade runt. Omars blick fastnade på mig. Han sa nått till Felix och pekade lite diskret mot mig. Jag log mot dom och vände mig tillbaka till rektorn. Fast jag tog upp min mobil och gick in till meddelande och in på min och Omars konversation och skrev till honom att Sandra hade sett dom och att hon troligtvis skulle säga det till alla andra Foooers och gå ditt när vi var klara här. 'Okej, vi går och gömmer oss, sms;ar när vi vet vart vi har gömt oss' blev Omars originella svar, jag skrattade lite och Ida kollade på mig. Jag skakade lite på huvudet och lyssnade på rektorn med ett half öra jag var helt borta i mina egna tankar, mina tankar på Omar, tills Ida knuffade till mig. "Han e klar så sluta dagdrömma om din prins nu" sa hon och skrattade till. Jag slog lekfullt till henne på axeln och Jack gav mig en blick som han gav alla som gjorde illa eller försökte ta Ida ifrån honom. Jag himlade med ögonen, i samma stund så sa rektorn att vi fick gå. Alla började gå åt olika håll, men alla var lika glada att det var sommarlov. "Ska du träffa dom under lovet eller?" Frågade Hannah och log. "Tror det men jag måste gå" sa jag och kramade om henne Ida Jack och några andra. "Okej men glöm inte bort oss, ring om du behöver va med tjej i mellan åt" sa Ida och både hon och Hannah skrattade lite, Jack kollade på henne. "Jag berättar sen" sa hon och kysste honom. Jag lipade åt dom och vände mig om. Jag tog fram min mobil och Ringde Omar.
"Heey" sa Omar när han hade svarat. "Hey, var är ni?" "Bakom din skola, kom men se till så att ingen ser dig" "okej ses" "ses." Vi la på och jag började gå till baksidan av skolan. Jag gick förbi några buskar, det prasslade i dom och ut kom Omar och Felix. Jag skrattade och Felix slog till mig på armen. Dom kramade om mig när jag hade slutat skratta, jag tog bort lite löv från deras hår. "Tack" sa Felix och flinade. "Varsågod, men varför är ni här?" Frågade jag och kollar på dom båda. "Eh.. För att träffa dig?" Sa Felix och kollade på Omar. "Precis" sa han och log ett leende som fick mig att smälta. "Varför vill ni träffa mig då?" Frågade jag och kollade på dom. Felix kollade på Omar som öppnade munnen, "För att du är rolig och söt" sa han och log gulligt, jag tittade ner i marken och kände att jag började bli varm om kinderna. Felix skrattade och det var min tur att slå till honom på armen. "Kan vi dra hem till mig?" Frågade Felix och kollade på mig och Omar. "Visst" sa vi båda och vi började gå mot Felix hus. När vi kom fram så gick vi in till vardagsrummet. "Vad ska vi göra då?" Frågade Felix "FIFA" ropade Omar. "JAA" ropade Felix
Omar
"JAA" ropade Felix. Ellen började skratta sitt underbara skratt, jag älskar hennes skratt hennes leende hennes ögon hennes utseende hela henne hennes personlighet jag älskar allt med henne. Felix harklade sig och störde mig i min tankar på den underbara Ellen. Han kastade mig en av kontrollerna, Ellen höll en och Felix en. Vi körde ett tag tills Felix kom på att han behövde gå på toa. När han gick förbi mig så gav han mig en blick som betydde att jag skulle bjuda ut Ellen medan han var borta. Han gick och jag vände mig mot Ellen. "Ellen jag gillar dig, och jag undrar om du vill gå ut med mig" sa jag och tittade nervöst på henne.
DU LIEST GERADE
The Fooo novell (Omar)
FanfictionEllen är tjej på 15 år. Som är bästa kompis med Felix Sandman, och hon blir kär i Omar rudberg. Och han gillar henne. Fast det finns ett problem... Eric hennes ex som nästan våldtog henne.