Ellen
Felix kramade om mig hårt. "Han kommer inte få röra dig igen" viskade han och släppte kramen. Han kollade rakt in i mina ögon "Jag lovar" sa han och vände sedan blicken till Omar. "Eric" mumlade han och kollade på mig med en lite skyldig blick. Jag skakade på huvudet som betydde att det var okej. "Så hur var dejten?" Frågade han glatt. Både jag och Omar log. "Den var fantastisk" sa jag exalterat. Omar log och kollade på mig jag log tillbaka och tog upp min mobil och slog in Idas nummer. "Hej" svarade hon glatt. "Hej" svarade jag lite nedstämt. "Vad har hänt gumman?" "Eric har hänt." "Har han gjort nått?" "Nej men Felix träffade precis honom och han säger att han stod utanför och sa att han skulle.." Där brast det för mig och tårarna började rinna nedför mina kinder. "Du Ellen jag kommer är du hemma?" Sa Ida och lät väldigt orolig "mm" mumlade jag fram.
Ida
Jag la på och vände mig om mot Jack, Filip och Hannah. Dom alla kollade lite nyfiket mot mig. "Hannah vi måste gå" sa jag. "Men varför?" Frågade hon och jag fattade att hon inte ville gå för att hon trivdes hos Filip. "Ellen behöver oss" sa jag och Jack drog ner mig i sin famn. "Måste ni gå?" Mumlade han. "Ja tyvärr jag skulle inte lämna er om det inte var en nödsituation" jag jag och pussade honom på kinden. "Vad är det ens som har hänt?" Frågade Hannah och tittade på mig. "Eric" sa jag och hon nästan flög upp. "Vad har den jäveln gjort? Har han skadat henne?" Frågade hon och öppnade dörren ut till hallen. "Han har stått utanför hennes hus, hon har inte sätt honom men Felix såg honom när han gick till Ellen" svarade jag och reste mig upp igen. "Vi kommer tillbaka" sa jag och kysste Jack. "Okej" sa han och pussade mig på näsan. Jag log mot honom och drog ner Hannah för trappen där vi båda snabbt drog på oss våra skor båda hade vita Converse. Vi tog inte våra jackor innan vi sprang ut och hela vägen hem till Ellen. Vi båda såg att det stod två personer vit staketet. När vi kom närmare så såg vi att det var Eric och Tom dom idioterna. Vi ignorerade dom och gick upp till dörren. Hannah kackade på och Felix (?!) öppnade dörren. "Hej" Sa han och klev åt sidan så att vi kunde komma in. "Hej Felix" sa vi båda och gick in och tog snabbt av oss skorna och sprang upp efter Felix till Ellens rum.
~förlåt att jag inte har uppdaterat! Men har inte kommit på vad jag ska skriva. Men hoppas att ni gillar min novell~
YOU ARE READING
The Fooo novell (Omar)
FanfictionEllen är tjej på 15 år. Som är bästa kompis med Felix Sandman, och hon blir kär i Omar rudberg. Och han gillar henne. Fast det finns ett problem... Eric hennes ex som nästan våldtog henne.