Kapitel 8.

1K 25 3
                                    

Felix

Jag såg på Omar att han inte kände igen min blick jag kollade inte på nån sådär förutom Han. Eric. Han som nästan våldtog Ellen.


~Flashback~

Jag och Ellen var på väg hem från en klassfest. Min mobil började ringa så jag tog upp den ur fickan och såg att klockan snart var elva, sen såg jag att det stod 'Mamma❤️' så jag svarade med ett enkelt Hej.
"Hej gubben, jo jag tänkte säga att det inte är nån hemma och vi har pratat med Ellens mamma så du får sova över hos henne." "Okej, vart är ni då?" Frågade jag. "Vi är hos Anika och Per." Sa mamma och la på. Jag kollade på Ellen som inte gick bredvid mig som hon borde. Jag hörde att hon skrek sitt högsta. Jag kollade runt och såg en mörk gestalt som stod över en annan som jag trodde var Ellen så jag sprang och knuffade ner han. När han låg på marken så såg jag att det var Eric en av mina bästa broes. "Vad fan gör du?!" Skrek jag. "Vad fan ser det ut som jag våldtar Ellen!" Skrek Eric. Ellen som låg på marken grät floder, jag hatade att se henne ledsen, missuppfatta inte det jag gillar henne bara som kompis. Jag sparkade till Eric i magen och sate mig ner vid Ellen, och hjälpte henne att sätta på sig sina byxor. Som tur var så han inte Eric så långt innan jag märkte nått men jag känner mig skyldig hur kunde jag inte märka att nån tog Ellen jag är den sämsta bästa kompisen ever. "D..de..t ä..r int..inte..dit..t fel Fe..li..x." Stammade Ellen fram medans tårarna fortfarande strömmade ner för hennes ansikte. Jag lyfte upp henne och började gå. Gå ifrån Eric.

~slut på Flashback~


"Varför tittar du på mig sådär?" Frågade Omar. "Det är läskigt."
"Jag kom och tänka på en sak som hände Ellen i femman" sa jag och tittade på tv;n. "Vad hände?" Frågade Oscar och alla tittade nyfiket på mig. "Ellen blev nästan våldtagen" sa jag utan att titta på dom. "VA?!" Utbrast dom alla när dörren öppnades och Ellen och hennes två kompisar kom in.

Hannah

Vi stod och pratade ett tag innan vi började gå till Oscar's hus. Ellen öppnade dörren. "VA?!" Utbrast killarna. Ellen tog av sig sina skor och gick in till vardagsrummet. Jag och Ida tog av oss våra skor och jackor och gick efter henne vi båda var nog lika nervösa. När vi kom in i vardagsrummet så satt
Alla fyra killarna där och Ellen satt på armstödet. "Killar detta är Hannah och Ida."

Oscar

Ellen kom in till vardagsrummet och satte sig på armstödet. Hon kollade frågande på oss. Felix skakade på huvudet. Vi kollade mot öppningen och såg att det stod två ganska söta tjejer. "Killar detta är Hannah och Ida" sa hon och pekade på dom i tur och ordning.

The Fooo novell (Omar)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz