Kapitel 7

1K 29 3
                                    

Ellen

Några minuter senare så sms;a Ida att hon och Hannah var utanför mitt hus. "Jag ska bara gå och hämta dom, kommer snart" sa jag och reste mig upp och gick till hallen och satte på mig mina skor. Jag öppnade dörren och stängde den efter att jag gick ut. Dom båda stod där och väntade. Jag gick fram till dom. "Ellen" sa båda och kramade om mig. "Kom, han bor där" sa jag och pekade på Oscars hus.

Omar

"Jag ska bara gå och hämta dom, kommer snart" sa Ellen och reste sig upp. När dörren stängdes så kollade killarna på mig med nyfikna blickar. "vad?!" Frågade jag och kollade på dom. "Du gillar henne? Eller hur?" Sa Felix med en peddoblick. "Ehm.. Jag tycker att hon är söt"

Ida

Min mobil började ringa och jag såg att det stog Ellen på den innan min lilla syster tog den. "NELLIE GE MIG MIN MOBIL!!!" skrek jag och jag såg att hon bliv rädd så hon gav mig den och jag svarade. "Hallå" sa jag ivrigt. "Hey, eh dom sa att det var okej att ni kommer." Sa Ellen "OMG" skrek jag min mamma som nys kommit hem kollade konstigt på mig. "Men snäll försök att behålla förståndet" sa hon och jag hörde att nån skrattade i bakgrunden och gissade på att det var killarna. "Jag lovar!!" Sa jag ivrigt "Fast var inte du barnvakt?" Frågade Ellen och jag hörde att hon flinade. "Mamma kom precis hem och sa att jag fick göra nått annat" sa jag och skrattade till. "Okey men kom." "Var är ni då?" "Hos Oscar." "Var bor han då?" "Men gå till mig så kommer jag och hämtar dig." "Okey ses snart." "Jadå smsa när du är där." "Okey hej då ses. Puss"
När vi la på så sprang jag in på mitt rum och böt om från mina mjukiskläder till ett par svarta jeans och ett vitt Obey linne.
"Mamma?" Sa jag när jag var i köket där mamma var. "Ja gumman?" Hon kollade på mig. "Får jag gå till Ellen?" Frågade jag ivrigt. "Visst men var hemma innan tolv." Jag kollade på klockan och såg att hon bara var sju. "Visst" sa jag och kramade om min mamma och pussade henne på kinden och gick ut i hallen och satte på mig mina svarta Converse. Jag gick med snabba steg till Ellens hus.

Omar

"Jag tror hon gillar dig med" sa Felix och flina. "Tror du?" "Eh ja, Jag har känt henne typ hela mitt liv och har aldrig sett att hon har kollat på en kille som hon ser på dig, inte ens dom hon har varit tillsammans med" sa Felix och gav mig en blick jag inte riktigt kunde tolka

The Fooo novell (Omar)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin