Karşımda bugün okulda müdürün odasında karşılaştığım lise son öğrencisi Erdem Çetin duruyordu. Sesimi duyunca boş boş yüzüme bakmaya başladı. Bende aynı bakışlarla ona karşılık verdim. Aramızdaki sessizlik sürerken bir anda konuşmaya başladı:
-Sen kimsin?
dedi. O an anladım ki bayağı bir sarhoştu ve beni hatırlamamıştı. Fazla bekletmeden cevap verdim:
-Caddeye ulaşmaya çalışan biriyim. Seni yerde yatarken görünce iyi olup olmadığını sormak istemiştim.
-Peki, şimdi gidebilirsin.
Bunun üzerine ne kadar tartışmak istesem de uzatmak istemediğim için yüzüne ters bir bakış atarak iki adım attıktan sonra:
-Aslında senden küçük bir yardım isteyebilirim.
diyip beni durdurdu. Şimdi ne saçmalayacak diye düşündüm. Dönüp yüzüne baktım.
-Bana taksi çağırabilir misin?
-Cağırabilirdim ama şarjım bitti.Zaten bende taksi bulmak için caddeye ulaşmaya çalışıyordum.
diyince cebinden telefonunu çıkarıp bana uzattı. Şaşırarak Erdem'in yüzüne bakmaya başladım. Yine söze girerek :
-Bu telefonla benim için taksi çağırabilirsin.
dedi bende bunun üzerine yerin adresini vererek taksi çağırdım. Aslında babamı Erdem'in telefonundan arayarak Murat abiye beni almasını söylemesini sağlayabilirdim. Biraz çekinerek Erdem'e seslendim:
-Erdem..
-Hııı
-Şey, acaba sorun olmazsa senden babamı arayabilir miyim ?
-Ara.
Tek bir kelime söyleyerek isteğimi kabul etti. Erdem'i ilk gördüğümde hiç böyle biri olacağını tahmin etmemiştim. Barlarda gezip tozan, içip içip sarhoş olan birine benzemiyordu. Fazla düşünmeyerek babamı arayıp kısaca Murat abiyi yollamasını istedim. Erdem taksi, ben şoför bekliyordum. İkimizde hiç konuşmadan kaldırımda oturuyorduk. Bir an gelen cesaret ve merakla Erdem'e " Neden bu kadar içtin?" diye sordum. Yine yüzüme boş boş bakarak "Seni ilgilendirmez" dedi ve önüne döndü. Bende göz devirerek yolları izlemeye başladım. Ne bekliyordum ki.
10 dakika sonra gelen taksiyle Erdem ayaklandı ve taksiye doğru yalpalayarak ilermeye başladı. Zorlandığını görünce yardımcı olmayı düşündüm ama "ne yaparsa yapsın" tavrını takındım. En sonunda taksiye bindiğinde yüzüme uzun uzun baktı, buna karşılık garipseyen bir bakışla baktıktan sonra "ıı iyi geceler" diyerek kaldırıma gidip oturdum. Taksinin kapısını kapatarak cevap verdi. Farklı biriydi aslında. Gözleri fazla duygusuz bakıyordu. Acaba normalde de mi böyle umursamaz ve duygusuzdu? Okuldaki bakışını hatırlayınca sorumun cevabını vermiş oldum. Düşüncelerimi önümde duran araba böldü. Murat abi gelmişti.
Sabah yine kahvaltıdan sonra Murat abi beni okula bırakmıştı. Okul kapısından girerken Erdemle karşılaştım. Yüzüme bile bakmadan ilerlemeye başladı. Çok garip birisiydi. Sanki dün hiç sarhoş olmamış gibi okula dinç gelmişti. Ona bakmayı bırakarak Kantine doğru yürümeye devam ettim. Telefonumun titreşimiyle elim cebime gitti ve durdum. Gökhan mesaj atmıştı.
Kimden: Gökhan
Büşra kavga etti. Nerdesin?
Büşra Koç