Hoofdstuk 8

259 25 3
                                    

Net zoals gisteren, zaten ze met z'n allen in de auto. Rayan opnieuw in de koffer, Kacper vooraan en de rest achteraan. Allen hadden ze hun wapens mee, voor als er iets zou gebeuren. Alex had zelfs twee wapens mee, naast de bijl had hij ook een keukenmes. 

"We zijn nu ongeveer twee kilometer van Bobbejaanland verwijderd", informeerde Samuel en hij stopte de auto. "Als jullie de weg volgen, gewoon de hele tijd rechtdoor, zijn jullie er meteen."

"Oké", knikte Kacper en hij stapte als eerste uit. De rest volgde zijn voorbeeld en stapte ook de auto uit, behalve Rayan, die in de kofferbak zat. Meteen nadat Liz naar buiten was gestapt, wandelde ze naar de koffer en trok hem open. 

"Dank je", glimlachte hij en hij kroop er uit. Daarna griste hij ook zijn honkbalknuppel uit de koffer en deed de hem met een klap dicht. 

"Er is nog steeds gsm-bereik, als jullie willen dat ik jullie kom halen, stuur een sms'je, oké?" vroeg Samuel. 

"Komt in orde", knikte Alex en hij sloot de autodeur. Nadat iedereen plaats had gemaakt voor Samuel, draaide hij de auto en reed hij weg. 

"Zouden er veel zombies zijn in Bobbejaanland?" vroeg Shanna zich af, terwijl ze om zich heen keek, om te checken of er nergens zombies waren. 

"Waarschijnlijk wel", zuchtte Liz en ze keek ook schichtig om zich heen, terwijl ze in de juiste richting begonnen te wandelen.

"Oké, Shanna, jij kijkt de hele tijd naar de weides rechts, Liz jij links", zei Alex, die meteen de leiding nam. "Kacper kijkt af en toe naar achter en ik en Rayan kijken voor ons."

"Je hebt zeker wat geleerd uit The Walking Dead kijken?" vroeg Rayan grinnikend. "Ik moet toegeven, nu heb ik ook spijt dat ik het nooit heb gekeken."

"Internet werkt nog, laten we als we terug zijn met z'n allen een paar afleveringen kijken", grinnikte Liz, terwijl ze gefocust keek naar de velden aan haar linkerkant. 

"Als we vanavond niets te doen hebben, kunnen we wel wat afleveringen kijken", stemde Shanna in. "Ik hou zoveel van The Walking Dead, maar ik heb nooit seizoen 1 gekeken."

"Serieus?" vroeg Alex verbaasd. "Seizoen 1 was echt wel leuk. Seizoen 2 was ook leuk, heb je dat gekeken?"

Shanna en Alex begonnen een hele conversatie te voeren over The Walking Dead, terwijl Rayan, Kacper en Liz niet wisten wat ze moesten zeggen. 

"Jij hebt ook nooit die serie gekeken, toch?" vroeg Liz aan Rayan. 

Lachend schudde hij zijn hoofd. "Nooit", antwoordde hij. "Jij ook niet?"

"Nope", grinnikte ze. "Ik kijk wel Gossip Girl, maar dat kijk jij zeker niet?"

"Nee, niet echt mijn ding", lachte hij."Ik heb sowieso nooit veel tijd om netflix te kijken, ik ben meestal bezig met youtube."

"Duurt het echt zo lang om een video te editen?" vroeg Liz twijfelend. 

Rayan haalde zijn schouders op en wou net iets zeggen totdat Shanna opeens zei: "Wacht." Ze hield haar vinger voor haar mond om aan te tonen dat iedereen stil moest zijn en wees dan in de verte naar de rechtse weide, waar een klein groepje van vier zombies liep.

"Hebben ze ons gehoord en gezien?" vroeg Kacper aan de rest terwijl hij gefocust naar de zombies keek. Ze waren best ver weg, maar toch was het goed te zien dat het drie mannen en een jonge vrouw waren.

"Ze komen onze kant uit, dus ik denk het wel", mompelde Liz en ze versterkte de grip om het handvat van haar mes.

"Rayan, Liz, jullie blijven hier op uitkijk staan en ik ga ze doden met Shanna en Kacper", zei Alex zelfzeker.

"Oké", zuchtte Rayan en hij knikte, als teken dat het goed was.

Alex sprong de weg af, de wei in en Shanna en Kacper deden zijn voorbeeld na. Er stond redelijk lang, gelig gras in de wei, wat aantoonde dat er waarschijnlijk al lang geen koeien meer in hadden gegraasd. Terwijl Shanna en Kacper hun mes stevig vast hadden, hield Alex zijn bijl klaar. De zombies waren veruit nog twintig meter van hen af, en iedereen wachtte in spanning af terwijl ze dichter bij kwamen. 

"We zijn met drie en er zijn vier zombies, ik dood er wel twee", zei Alex. Shanna knikte en keek hem even aan, en hij gaf haar een bemoedigende  blik. 

"Ik neem die bitch wel", grinnikte Kacper terwijl hij een knikje gaf naar de enige vrouw van het groepje. Terwijl Alex moeite moest doen om niet te lachen, vroeg Shanna zich af hoe hij daar in godsnaam grapjes over kon maken. Ze zuchtte en concentreerde zich gewoon op de vier doden die op hen afkwamen. De eerste man, die voorop liep, was nog maar twee meter van hen verwijderd. Alex zette een stap in zijn richting, hief zijn bijl op en hakte midden in zijn hoofd. Met veel moeite haalde hij de bijl er net op tijd weer uit, want de andere drie waren ook al dicht bij. Kacper liep naar de vrouw toe om zijn mes in haar slaap te steken, en Shanna volgde zijn voorbeeld bij de andere zombie. Ook degene die achterop liep, werd niet gespaard, want die doodde Alex. 

"Zo, zo", zuchtte hij wanneer hij zijn bijl uit de laatste zombie trok. 

"Kom, laten we terug gaan naar Liz en Rayan", verzuchtte Shanna en ze gaf een knikje naar de steenweg waar zij stonden. "Ik wil zo snel mogelijk bij Bobbejaanland zijn, straks is het misschien al te laat."




Fight The DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu