Hoofdstuk 11

225 33 13
                                    

"Ik bel Samuel om ons te komen halen, oké?" vroeg Rayan, ijsberend door de wc. Hanna zat naast Kacper en Liz op de grond tegen de muur, terwijl Alex tegen de deur leunde.

"En Dennis en Quinten?" merkte hij op. "Die moeten we toch ook nog zoeken."

"Moeten we niet eerst zorgen dat Hanna bij Samuel thuis kan zitten en daarna hen gaan zoeken", stelde Kacper voor.

"Hanna is in principe toch al dood, we kunnen beter geen tijd verspillen terwijl Quinten en Dennis misschien wel ergens levend zitten te wachten op hulp", zuchtte Alex geïrriteerd. Meteen nadat hij dat had gezegd, leek het alsof hij alweer spijt had. "Sorry."

"Nee, je hebt gelijk", mompelde Hanna en ze haalde haar schouders op. "Ik ga toch dood. Ik kan hier wel wachten in de wc terwijl jullie Dennis en Quinten gaan zoeken."

"Oké", knikte hij. "Wie komt mee zoeken en wie blijft bij Hanna?"

"Ik blijf wel", stelde Shanna voor. "Gaan jullie maar met z'n allen zoeken."

"Is goed." Alex haalde een hand door zijn haar en keek Shanna aan. "Wees voorzichtig en laat de deur toe. En niet te veel lawaai maken, oké?"

"Ja, ja", grinnikte ze. "We redden het wel, hoor."

"Oké, laten we gaan", zei Liz en ze trok de deur van de toiletten open.

"Zullen we eens gaan kijken bij de sledgehammer?" stelde Rayan voor.

"Is goed", knikte Alex en ze begonnen met z'n vieren naar de kant van de sledgehammer te lopen.

"Hier om het hoekje staat het, denk ik", meedeelde Kacper. Ze liepen rustig verder, tot ze om het hoekje liepen.

"Kutzooi", vloekte Alex en hij greep vlug zijn bijl beter vast. Een eindje verder van hen stonden zeker tien zombies. Hongerig kwamen ze op hen afgestapt.

"Vluchten of ze doden?" vroeg Liz bang en ze greep haar mes vast. Het liefst zou ze wegrennen, maar ze moest sterk blijven. 

"Doden", antwoordde Alex vanzelfsprekend en hij liep met zijn bijl af op de voorste zombie. Met alle kracht die hij had, hakte hij in het hoofd van de zombie. Meteen schoten de andere ook in actie en liepen op de andere zombies af. Liz haar handen trilden, maar ze slaagde er toch in een van de zombies te doden. Terwijl ze het mes uit het hoofd van de zombie trok, zag ze dat Rayan versteend voor zich uit zat te kijken. Liz wou naar hem toelopen, maar er waren te veel zombies in haar buurt. Een van hen liep grommend op haar af en ze stak vlug haar mes in zijn slaap. Ze blikte terug naar Rayan en merkte dat een van de zombies naar hem toeliep, maar hij bleef in shock toekijken. 

En opeens besefte ze waarom. De zombie die op hem afliep was niet zomaar iemand. Het was Quinten. Ze hapte naar adem en liep vlug naar hem toe. Ze wou het helemaal niet doen, maar het moest wel. Met bevende handen stak ze het mes in Quintens voorhoofd, net voordat hij bij Rayan was. 

"Het spijt me zo", mompelde ze zachtjes en ze voelde tranen opwellen uit haar ogen. "Ik moest wel." 

Rayan zijn onderlip trilde zachtjes en draaide zijn hoofd weg. "Laten we gaan", zei hij bruut wanneer Alex de laats overgebleven zombie had gedood. 

"En Dennis dan?" vroeg Kacper voorzichtig. 

"Die is waarschijnlijk ook dood", antwoordde hij kortaf. "Ik wil hier weg." 

Liz liep naar hem toe en legde haar hand op zijn schouder. "Sorry", zei ze nog eens. "Hij verdiende het niet."

Geïrriteerd schudde hij haar hand van zijn schouder. "Ik bel Samuel en we gaan." 

De hele groep liep in stilte achter Rayan aan, die met grote passen richting de wc liep om Shanna te gaan halen. Er hing een vervelende sfeer. Iedereen was in shock door Quinten als zombie te hebben gezien. Vooral Rayan. 

"Tering!" riep Rayan opeens uit en hij gooide zijn dure IPhone uit agressie op de grond. "Het bereik is uitgevallen." 

"Godverdomme", vloekte Alex en hij nam zijn gsm om ook te checken. "Je hebt gelijk, het is weg. What the fuck gaan we nu doen?"

"Het is al aan het schemeren", bemerkte Liz. "Misschien kunnen we in de toiletten overnachten en morgenvroeg kunnen we te voet naar Samuels huis."

"Oké", zuchtte Kacper en hij haalde gefrustreerd een hand door zijn haar. In stilte wandelden ze weer verder tot ze aan de wc's kwamen. Alex trok de deur open en zag Hanna en Shanna tegen de muur zitten.

"Hebben jullie Quinten en Dennis gevonden?" vroeg ze hoopvol, maar aan de stemming van iedereen, merkte ze al vlug dat dat niet was gebeurd. 

"Quinten is dood", zei Alex zachtjes en hij liet zich tegen de muur naast Shanna zakken. "Hoe is het met Hanna?"

"Elke minuut krijg ik meer pijn", zei ze met een bibberende stem. Haar ogen waren halfdicht en ze was erg bezweet. "En ik heb het veel te warm..."

"Ik denk dat ze aan het doodgaan is", mompelde Shanna. "We kunnen op z'n minst naar Samuel gaan en haar in bed stoppen daar totdat..."

"Het bereik is weg", zuchtte Liz. "We moeten hier overnachten." 

Shanna vloekte binnensmonds. Niemand had echt zin om te overnachten op de koude, harde vloer van het toilet. Maar het moest wel. Kacper ging met een zucht naast Alex zitten, maar Rayan zonderde zich af. Helemaal alleen ging hij aan de andere kant van de wc's tegen de muur zitten. Voorzichtig liep Liz naar hem toe en liet zich zakken naast hem. Zonder woorden keek Rayan haar aan en zij keek terug. Zwakjes glimlachte hij, om aan te tonen dat hij niet boos was op haar. Liz glimlachte terug en voorzichtig legde ze haar hoofd op zijn schouder. Zo vielen ze even later in slaap.

Wowow ik heb lang niet geupdates, sorry! Ik ga proberen vanaf nu weer meer te updaten :)
Vote en/of comment als je wil dat ik verder ga want ik weet niet of ik na zo een lange tijd nog lezers heb :/


Fight The DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu