Hoofdstuk 6

317 26 5
                                    

Het was midden in de nacht, maar Rayan was wakker. Hij kon niet slapen en staarde naar het plafond. Hij draaide zich op zijn zij en zag Alex en Shanna als roosjes slapen. Liz lag niet op haar matje, zij was een kwartier buitengegaan zonder iets te zeggen. Zelf wist hij ook niet waarom. Eerst dacht hij dat ze gewoon naar het toilet zou gaan, maar het duurde nu wel erg lang. Twijfelend ging hij recht zitten en voorzichtig stapte hij uit bed. Wanneer hij op de gang kwam zag hij dat het licht van de badkamer brandde. Hij stapte dichterbij, klopte even op de deur en stapte naar binnen. Daar trof hij Liz aan, in tranen. Ze zat op de rand van het bad met haar gsm in haar handen en keek geschrokken op toen hij binnenkwam. 

"Alles oké?" vroeg Rayan bezorgd en hij keek haar twijfelend aan.

"Ja, hoor", antwoordde ze alsof er niets aan de hand was. Vlug veegde ze haar tranen weg en haalde haar schouders op. "Wat kom je doen?"

"Ik moest naar de wc", loog hij. "Maar het is niet zo dringend. Waarom huil je?"

"Niets", zuchtte ze, ook al was het overduidelijk dat ze dat niet meende. 

"Serieus, wat is er aan de hand?" vroeg Rayan en hij kwam voorzichtig naast haar zitten. 

"Ik denk dat het niet goed gaat met mijn familie", zei Liz uiteindelijk. "Ik heb mijn ouders sms'jes gestuurd, maar ze antwoorden niet. En als ik ze bel springt het meteen op voice-mail. Ik denk echt dat er iets is gebeurd, want we wonen ook best dicht bij Turnhout."

"Turnhout, dat is toch de plaats waar het virus is uitgebroken?" vroeg hij, ook al wist hij het antwoord al. "Dat is echt fucked up voor je. Ik kan mijn moeder wel bereiken, maar Quinten en Dennis niet. Ik denk dat ze zijn achtergebleven in Bobbejaanland."

"Amy en Hanna ook, denk ik", mompelde ze en ze slaakte een luide zucht. "Dat waren nog twee andere vriendinnen die ook mee waren."

"Zouden ze nog leven? Dennis, Quinten, jouw vriendinnen?"

"Ik heb geen idee", zuchtte Liz en ze beet op haar lip. "Ik vind dat we terug moeten. Wat als ze nog in Bobbejaanland zitten?"

"Het zou wel kunnen", knikte Rayan nadenkend. "De kans is klein dat we hen gaan vinden, maar we kunnen het proberen."

"Zullen we het morgen voorstellen aan de anderen?" vroeg ze twijfelend. 

"Is goed", stemde hij in. "Ga nu maar slapen, je hebt je slaap nodig. Zeker nu... met al die zombies."

"Oké", gaf ze toe en ze stapte met hem naar buiten. Zachtjes liepen ze terug de slaapkamer binnen, waar Alex en Shanna nog steeds als een blok sliepen. Rayan stapte in het kinderbed en Liz ging op het matje liggen. 

"Welterusten", fluisterde hij.

"Welterusten."


Wanneer Shanna wakker werd, zag ze dat Liz en Rayan nog aan het slapen waren. Alex zijn bed was leeg, dus ze besloot ook maar op te staan. Zo stil mogelijk liep ze naar buiten en sloot de deur achter haar. Beneden liep ze naar de eetkamer, waar ze Alex en Samuel aantrof.

"Goedemorgen", mompelde ze en ze ging tegenover Alex aan de eettafel zitten. 

"Goedemorgen", zei hij terug. Hij was een boterham aan het smeren en keek niet eens op. Voorzichtig pakte ze ook een boterham en smeerde het met nutella. 

"Ik ga douchen", verzuchtte Samuel na een tijdje en hij stond op. "Tot zo."

"Tot zo", zei ze terug en hij liep naar buiten. Er was een vreemde spanning tussen Shanna en Alex, waarom wist ze ook niet zeker. Waarschijnlijk omdat ze gisteren de zombie in de schouder had gehakt, bedacht ze. 

"Sorry dat ik gisteren zo grof deed", zei Alex opeens. Geschrokken keek Shanna op.

"Geeft niet", stamelde ze en ze keek hem twijfelend aan. "Ik was ook gewoon heel dom door die zombie in zijn schouder te hakken."

"Ach ja, je kan er ook niets aan doen. Het zit niet in onze natuur om te vermoorden", zuchtte hij en hij haalde zijn schouders op. 

"Waarom ben jij er eigenlijk niet bang voor?" vroeg ze. "Voor de zombies?"

"Oh, dat ben ik wel, geloof me", mompelde hij. "Het is normaal om er bang voor te zijn. Alleen denk ik dat sommigen beter met angst kunnen omgaan dan anderen."


Denken jullie dat Dennis en Quinten nog leven? In Dennis zijn laatste vlog zei hij ook dat hij het wel cool zou vinden als hij en de andere mensen van in het huis zouden kunnen overleven in een zombie apocalyps en dat vond ik wel grappig omdat ik er een boek over schrijf lol

Fight The DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu