Thx voor de steun people
Ondertussen sta ik al op #73 in Fantasy... ik had dit nooit verwacht... (klinkt niet hoog maar ik vind van wel dusja)'Opstaan!'
Dries verschoot zich en viel uit bed.
François kwam de kamer binnen gelopen.
'Wat lig je op de grond, was het bed niet goed genoeg misshien?': vroeg de man met een grijns op zijn gezicht.
Dries keek hem woedend aan en François begreep dat hij weg moest.
Voordat hij de deur sloot zei hij nog: 'Je bent precies met het verkeerde been uit bed gevallen?'
Dries kroop recht en wou het liefste terug is zijn bed gaan liggen onder de warme dekens. Hij was al bijna terug in slaap gevallen totdat hij iets besefte; vandaag zou hij getraind worden.
Hij vloog recht en pakte de kleren die hij de dag voordien op zijn stoel had gegooid. Hij deed zijn witte Allstars -die niet meer wit waren maar eerder zwart- aan en liep naar beneden.Hij was zo opgewonden dat hij tegen Katie was opgevlogen toen hij de deur open deed. Samen vlogen ze tegen de muur.
'Het spijt me Katie. Gaat het?': vroeg Dries oprecht bezorgd.
Katie knikte en wreef met haar hand over haar achterhoofd.
Samen liepen ze naar de eetplaats.Daar zaten Amber en Fiente al te ontbijten terwijl de oude man gewoon toe keek.
Katie en Dries gingen aan tafel zitten. Ze begonnen te eten.'Moet u niet eten?': vroeg Dries aan François. Het was hem opgevallen dat de man na een kwartier nog steeds niks had gegeten.
'Oh, maar mijn soort moet niet eten.': antwoorde hij op een rustige toon.
'U soort?': vroegen Katie en Dries meteen in koor.
Frans keek naar Amber en ze knikte.
'Wel, ik ga iets vertellen, maar niet schrikken.'
Het duo knikten.
'Wel ik ben een vampier, maar voordat jullie iets gaan zeggen,': voegde hij er aan toe, 'ik eet zelden tot nooit en als ik dan toch eet, eet ik alleen maar groenten en fruit.'
Dries keek Katie aan en Katie keek hem aan.
'Amber,': vroeg Dries, 'kunnnen we je ever spreken?'
Katie en Dries stonden op en gingen naar de inkomhal. Amber volgde.'Waarom heb je niet gezegd dat Dries gaat worden geschoold door een vampier!?': zei Katie en haar stem sprak bij elk woord dat ze zei iets luider.
'Hij is misschien een vanpier, maar gaat jullie bloed heus niet opeten.'
'Oh geloof je het zelf?': vroeg Dries.
'Trouwens híj gaat jullie niet scholen.': antwoorde Amber met een rustige toon.
'Wie dan?': vroegen Katie en Dries zich af.
'Zijn broer.'
'En is die misschien dan een weerwolf of misschien een elf, fee, tovenaar?': zei Katie op een brutale toon.
'Oh, helemaal niet,': antwoorde Amber op haar nog steeds rustige toon, 'hij is een centaur.'
Katie en Dries keken mekaar aan.
'Ben je nu echt helemaal gestoord!': riep Katie
'Oke Katie, wees vriendelijk, je wilt toch dat we de Arkady's kunnen verslaan?': vroeg Dries die terug een beetje rustig was geworden.
'Tuurlijk kies je partij voor haar!': riep Katie en ze liep naar boven en gooide haar deur met een knal toe.
Dries zuchtte.
'Kom we gaan terug naar de eetkamer we moeten nog een hoop bespreken.': fluisterde Amber.Eenmaal in de woonkamer zaten François en Fiente nog steeds op hun plaats rond de eettafel.
Amber en Dries gingen er ook terug rond zitten. In Dries' ooghoek zag hij iets bewegen.
Hij draaide zich om en daar stond het dan; de centaur.
'Is dat een centaur?': vroeg Dries aan Amber
'Tuurlijk wat had je dan verwacht, half paard- half mens?'
Dries knikte.
'De centaur zag er gewoon als een mens uit maar waarom werd hij dan een centaur genoemd?': vroeg Dries zich af. Hij werd uit zijn dagdromen gehaald toen het wezen begon te spreken.
'Goedemorgen juffrouw Bloom en... eum wat is uw naam?'
'Eum... mijn naam is Dixon, Dries Dixon.'
'Goedemorgen meneer Dixon.': ging de centaur verder.
'Mijn naam is Charles, Charles Claude. Charles De Grote, De Heldhaftige, De...'
François kuchtte.
'Maar Charles mogen jullie mij noemen. Maar ik heb gehoord dat de jongen, en waarschijnlijk moet u dat zijn meneer Dixon, geschoold moet worden in de 4 basis elementen.'
Iedereen rond de tafel knikten.
'Kom dan maar mee jongeman': sprak de centaur verder.
Dries stond op en ging samen met Charles naar buiten.Dit was hoofdstuk 13 hopelijk vonden jullie het leuk
~xxx~
JE LEEST
My Secret Talents
FantasyDries ontdekt dat hij in een wolf kan veranderen. Vanaf dat moment veranderd alles voor hem. Hij ontmoet mevrouw Magosine en ook Katie. Samen gaan ze opzoek naar het 'paradijs' waar hij Amber en Fiente ontmoet. Op zijn weg komt hij Arkady's tegen...