Ik werd luidruchtig wakker gemaakt door Mariel. 'Lili! Wakker worden!' zei ze. Ik werd langzaam wakker. 'Wat is er?' vroeg ik schor. Mariel had een glimlach van oor tot oor. 'Kom mee!' zei ze.
Ik keek haar vreemd om maar stond op en kleedde me aan. Ik ging voor de spiegel staan en kneep mijn ogen dicht. Twee seconden later was mijn haar stijl en geborsteld, mijn twee voorste plukken waren naar achter gegaan en met een klip vast gezet. 'Hoe doe je dat nou weer?' vroeg Mariel verbaasd. Ik glimlachte. 'Tranformagie, het is zeldzaam. Maar wel heel handig. Hoef ik me haar nooit meer te kammen,' zei ik. Samen liepen we naar beneden. 'Hij stond zomaar voor de deur!' zei Mar enthousiast.
Ik trok mijn wenkbrauw op. Ik vond het allemaal maar vreemd.
We kwamen beneden en ik zag een zwarte hond, die door zijn poten gezakt stond. Maar de anderen zagen het niet.
Ik zuchtte, ik had de hond herkend. 'Natuurlijk,' zei ik glimlachend.
'We mogen hem houden!' riep Mariel. Ik ging naast de hond zitten en begon hem te aaien.
'Je bent een idioot,' fluisterde ik in het oor van de hond. Die keek met puppyogen naar mij. Mar begon de hond ook te aaien.
'Hoe zullen we hem noemen?' vroeg ik. Mariel dacht even na. 'Snuffel!' riep ze. Ik grinnikte. 'Het is perfect,' zei ik.
Mariel stond op. 'De rest is al weg, we gaan jagen. Op onze lievelingsplek,' zei ze. Ik knikte. 'Ga maar, ik blijf hier,' zei ik. Mariel knikte en liep weg.
Toen ik zeker wist dat Mariel weg was stond ik op en liep naar de keuken. 'Je bent echt een idioot,' zei ik. Sirius Zwarts kwam door de deur gewandeld, met een grijns van oor tot oor.
Ik zuchtte en pakte wat broodjes. Die ik aan Sirius gaf. 'Eet op, je bent mager,' zei ik. Sirius grinnikte en at het brood. Ik bekeek hem eens goed. 'Je ziet er echt niet uit,' besloot ik.
En dat was waar, zijn haar was vet en hing slapjes rond zijn hoofd. Hij had de gevangeniskleding van Azkaban nog aan.
Hij zuchtte. 'In Azkaban is de hygiëne niet zo goed,' zei hij kalm. Ik glimlachte. 'Dat is te zien, en te ruiken,' zei ik. Toen Sirius het eten op had sleurde ik hem mee naar boven. 'Gebruik mijn douche maar, ik ga kleding zoeken. Daarna vertel je me alles,' zei ik. Sirius knikte en ging de douche in.
Ik liep naar de kamer van Carlisle en vond wat kleding die Sirius wel zou passen. Ik liep, met de kleding naar de douche.
'Je kleding ligt voor de deur, ik blijf wachten in de woonkamer,' zei ik. 'Oke,' antwoorde Sirius.
Ik pakte een kam, borstel en een paar elastiekjes en liep naar beneden, waar ik ook wat eten pakte. Ik ging voor de tv zitten en wachtte op Sirius.
Even later kwam een schoongewassen Sirius naar beneden. 'Dankje,' mompelde hij. Ik glimlachte.
Sirius ging zitten en pakte wat eten. 'Oke, nu vertel je me alles,' zei ik. Sirius knikte. 'Ik ben onschuldig,' zei hij als eerst. Mijn mondhoek kroop omhoog. 'Als ik dat niet al wist had je hier niet gezeten,' zei ik. Sirius grinnikte.
'Maar goed, toen ik wist dat Peter ze had verraden ging ik naar hem op zoek. Ik vond hem in een straat en ik probeerde hem te vermoorden. Alleen lukte dat niet, Peter had zijn toverstaf achter zijn rug en blies de straat op. Hij sneed een vinger af, transformeerde en vluchtte het riool in. Toen werd ik opgepakt. En ik lachte, dat ze zo dom waren dat ze dachten dat ik mijn beste vrienden zou verraden,' zei hij. Ik knikte. 'Oke, en jij wilt naar Zweinstein om Harry te vinden om te vertellen dat je onschuldig bent en zijn peetvader?' vroeg ik.
JE LEEST
Cursed 3 / Harry Potter
FanfictionLilian begint aan haar derde jaar op Zweinstein. Maar dit jaar is, net zoals de andere, niet normaal. De moordenaar Sirius Zwarts is ontsnapt, maar Lilian is overtuigd van zijn onschuld. Zouden haar vrienden dat accepteren, of verslechterd de band...