Na druhej strane dverí, ktoré väznili Christophera a Evelyn sa medzitým zhromaždila skupinka zodpovedných, čo vymyslela tento plán.
Vynaliezavý markíz Dunham, ktorý bol oblečený do svojho slávnostného čierneho fraku, zamykal staré dvere od vínnej pivnice, zatiaľ čo sa Charlotte, navlečená do rovnakých družičkovských šiat ako jej mladšia sestra, opierala o neďaleký stôl a so záujmom sledovala čo sa bude diať ďalej.
Achai stál bokom od ostatných krútiac neveriacky hlavou nad tým, čo sa práve udialo, ale k situácii sa inak nevyjadroval. Pre tento výnimočný deň vymenil svoju koženú bundu a divoký zovňajšok za drahý čierny frak s bielou košeľou a nákrčníkom. Vlasy si zviazal koženou šnúrkou, aby mu nepadali do tváre a dokonca sa nechal prehovoriť aj k tomu, aby si obliekol vestu, ktorá ho zväzovala ako dámsky korzet.
Isabell bola zavesená o bratove rameno a vôbec to nevyzeralo, že by mala ťažké svedomie nad skutočnosťou, že to ona zaviedla svoju mladšiu sestru do tejto pasce. Aj ona sa pre tento deň nechala obliecť do pekných a drahých spoločenských šiat, ktoré boli v neurčitej červenej farbe zdobené stužkami a mašľami. Vlasy jej slúžka učesala do zložitého účesu, a hrdlo mala ozdobené jemným perlovým náhrdelníkom. Toto všetko jej zaistila teta vojvodu Hamptona, u ktorej až donedávna žila.
„Dúfam, že ste si to dobre premysleli. Ak sem niekto príde, bude to škandál. Ak to zistí slečna Amelia Livingstonová, vyčistí vám žalúdky. A prekvapuje ma, že ste do tejto frašky nezaplietli aj Jeffa."
Len Achai si mohol dovoliť volať vojvodu Hamptona takou prezývkou a nazývať sa jeho dobrým priateľom.
„Ale zaplietli," uškŕňal sa markíz.
„Povedal som mu, čo sa chystáme urobiť a prečo. Sľúbil, že nebude zasahovať, ak nenarušíme priebeh obradu. On sa na oplátku ujal úlohy zabaviť svoju snúbenicu, aby nič netušila a oddané služobníctvo zaistilo dočasné súkromie v tejto miestnosti."
„A čo potom, keď sa tí dvaja dostanú von?" spýtala sa Charlotte.
„Isabell a vy, pane, ste priamo zodpovední za ich uväznenie. Ak sú aspoň trochu pomstychtiví, čo o svojej sestre viem naisto, že je, tak sa máte na čo tešiť."
Dunham sa otočil smerom k Charlotte a zvedavo si ju premeral.
„A ja, slečna Charlotte, som stále nepochopil, aký druh úlohy zohrávate vy. Teda okrem toho, že ste tuto slečnu Isabell presvedčili, aby našej veci pomohla."
Charlotte sa zasnene pozrela k stropu a pery sa jej vykrivili v jemný úsmev, ktorým pripomínala vílu.
„Ja som tu, ako pozorovateľ. Chcela by som tento okamih zachytiť na stránky svojej budúcej knihy."
„No, to som naozaj nečakal." Uškrnul sa pre zmenu Achai, ale sarkasticky.
Keď po ňom Charlotte šľahla ostrým pohľadom, znudene zamieril svoj pohľad na zatvorené dvere.
***
Christophera by toto nikdy nenapadlo.
Včera nad nejedným pohárikom škótskej uvažoval, že pôjde za Evelyn a znovu ju požiada o ruku. A bude trvať na tom, že je už na takýto záväzok pripravená.
Bol pripravený ju aj uniesť, ak by to bolo potrebné.
Diskutoval o tom spolu so svojím starým priateľom Dunhamom, hoci ten trval na tom, že robí chybu.
Snažil sa nejakú tú chvíľu Christopherovi otvoriť oči monológom nad výhodami staromládenectva a nevýhodami manželstva s takou tvrdohlavou dievčinou.
YOU ARE READING
Sestry z Basingstoku 1 - Divoška grófa Griffena
Historical FictionEvelyn, ako najmladšia dcéra grófa Lawforda žila spokojne a o vydaj nemala záujem. Keď ale náhle umiera ich otec a novému grófovi by vyhovovalo, keby dcéry jeho predchodcu už viac jeho plánom neprekážali, musia sa sestry spojiť aby neprišli o strec...