[ "Hey I just met you, And this is crazy, But here's my number" - Call Me Maybe med Carly Rae Jepsen]
Jag lät den svarta borsten glida lätt genom mitt lätt vågiga hår och kände hur tovorna sakta försvann. Idag var andra dagen i skolan och dagen efter jag hade gjort bort mig inför två (snygga) killar. Jag bestämde mig för att idag strunta i plattången som jag normalt använde och köra på naturligt hår istället. Eller ja, bestämde och bestämde, jag blev tvungen eftersom att jag försov mig med 30 minuter. Jag hade inte försovit mig mer än kanske en gång på hela min skoltid och självklart skulle den andra vara precis när jag börjat i den nya skolan. På nedervåningen hörde jag hur antingen mamma eller pappa skramlade med frukosten och plockade fram allting. Med bestämde steg gick jag fram till min garderob för att bestämma vad jag skulle ha på mig. Efter mycket väljande och flera tröjor som nu låg på golvet efter att ha blivit provade, stod jag nu här med ett par blåa jeans med hål här och där och en vit t-shirt med märket Gant som stod i marinblått. Även fast jag var en sådan person som verkligen inte brydde mig om märkeskläder hade jag blivit kär i denna första gången jag såg den och den var en av mina favorittröjor. Nöjt bevakade jag min spegelbild i den stora väggspegeln bredvid garderoben och insåg att det skulle vara mycket snyggare om mitt hår var uppsatt i en tofs. Jag hämtade då en snodd och lite snabbt satte jag upp en lite messy men ändå snygg tofs. Sminket idag bestod av mascara, puder, concealer, bronzer och lite ögonbrynspuder. Det vanliga som var mitt bas smink.
På väg ner från trappan insåg jag att klockan var redan halv åtta och jag började klockan 8. Dock visste jag att idag kunde min pappa skjutsa mig så det tog endast fem minuter till skolan. Det underlättade när jag satte mig ner vid matbordet för att äta eftersom att jag ej behövde stressa i mig frukosten.
07.43 blinkade klockan på mikron när jag precis hade ätit upp min macka. Shit, jag behövde åka om typ fem-tio minuter. Snabbt som tusan ställde jag in allt jag hade stoppat i mig och begav mig sedan mot hallen för att sätta på mig mina vita Nike Air Max och min gråa bomber jacka. Min pappa satt redan i bilen och väntade så jag skyndade mig ut och satte mig bredvid honom i framsätet. Vi körde i tystnad, endast med radion spelandes lågt på någon låt med en eller kanske två tjejer sjungandes. Dom sjöng om att någon var elektrisk och jag tyckte att själva låten var ganska b. Min pappa som verkade tycka likadant skruvade ner volymen ännu mer och fortsatte sedan köra med blicken rakt framåt på vägen.
Lektionen gick långsamt framåt och klockan på väggen visade att det endast hade gått 20 minuter när det snarare kändes som 20 timmar. Lars, som våran so-lärare hette pladdrade på om något ointressant och det verkade inte vara många som lyssnade på honom. Flera satt med en hörlur i ena örat lite diskret och andra satt och tyst pratade i den bakre delen av klassrummet. Båda killarna jag hade pratat med gick ju självklart i min klass, som pricken över i:et! Gud vad glad jag blev när jag skulle tillbringa flera år tillsammans med dem i samma klass. Det kändes verkligen superbra! Not. Just nu satt jag faktiskt och stirrade in i den enes nacke, den gulliga av dom och om jag ska vara ärlig såg han väldigt bra ut. Eller ja, båda såg ju bra ut, de såg ju likadana ut. Deras mörkblonda hår som var lite halvlångt och deras fina leende som nog många föll för. De hade dessutom en väldigt muskulös, eller vad som såg ut som en muskulös, kropp. Plötsligt vänder sig killen om och stirrar på mig.
- Hej?
- Hei, Vilma hadde rett?
- Ja, jag heter Vilma?
- Broren min og jeg skulle ha en liten , liten fest på fredag kveld. Du er invitert hvis du ønsker å komme ?
- Ja vi får se, men tack för inbjudan ändå.
- Selvfølgelig ønsker jeg å i tillegg bli kjent med deg.
Han viskade nästan fram det sista och jag såg hur han lite snabbt blinkade med ena ögat och log innan han sedan vände sig om igen. Det hade alltså gått två dagar och jag var redan inbjuden på en fest. Hur skulle detta sluta?Jag klev ut ur klassrummet och kände direkt hur mycket kyligare det var här ute, dock på ett bra sätt. Där inne hade det varit varmt och kvavt och luktat svakt av tonårsvett. Inte något du vill uppleva kan jag lova. På vägen till mitt skåp kände jag hur någon knackade mig på axeln så jag vände mig om. Framför mig stod en tjej i min ålder, med rödbrunt hår och mörkblåa ögon. Riktigt lång var hon, minst en decimeter längre än mig och säkert upp emot 180 cm. På hennes kropp satt en svart polotröja och ljust blåa jeansshorts.
- Hei, er du Vilma?
- Jaaa?
- Hei , jeg er Rikke . Jeg går på denne skolen , men i parallellklassen . Jeg tenkte bare at det kanskje ikke er så gøy å være seg selv i pausene.
- Haha hej Rikke! Va snällt av dig. Ska du på festen på lördag?
- Jaa, men det er vel selvfølgelig! det er av Marcus og Martinus tillegg.Jag skrattade åt hur glad Rikke verkade vara och hur hon helt sprudlade av energi. Att hon dessutom tog sig tid att prata med mig fast vi inte ens gick i samma klass gjorde att jag tyckte om henne ännu mer. Efter att vi hade pratat en stund insåg vi båda att om vi skulle hinna till nästa lektion var vi tvungna att gå nu. Innan vi gick bytte vi dock nummer och snapchat med varandra så vi kunde fortsätta kommunicera utan att vara med varandra hela tiden. I min mage åkte fjärilarna runt, dock inte för att jag var kär utan för att min glädje spred sig genom hela kroppen. Jag hade inte förväntat mig att Norge skulle vara såhär bra.
---------------------------------------------------
Heeej!!!
Jag hoppas ni gillade kapitlet även fast jag ej är så nöjd med det och det är mest ett utfyllnads kapitel så ni kommer in och bekantar er med Rikke osv. Nästa kapitel blir förmodligen på festen så jag hoppas att ni ser fram emot det!Ps. Nej jag tycker inte att Marcus & Martinus låter som tjejer det är bara det att jag har kompisar som ej gillar dom som har kommenterat det. Jag tyckte att det skulle vara en rolig grej att använda för att liksom visa att hon ej vet vilka de e och är ej intresserad av att veta.
Kramis på er, hoppas ni hade en bra lördag<333
YOU ARE READING
Vem fan är du?
Fanfiction[en helt basic fanfic om m&m som är värd och läsa] - Oh, hey hottie. En kille med ljusbrunt hår, nästan blont, stod framför mig med ett självsäkert leende på läpparna. Han utstrålade ett sådant lugn och han såg så nöjd ut, som att han visste att ha...