Cp 4 - Penjelasan

175 8 0
                                    

    "Weh semalam aku nampak lagi benda ikut Zam do. Sumpah weh aku tak tipu kalini dia bukan makhluk macam haiwan ke apa bukan, kali ni dia berupa macam perempuan tapi takde kepala" kata Aku "Kau ni gentle gentle lah?" Tanya Fauzi. "Buat apa aku nak tipu kau Ji. Azril tak datang sekolah harini pasal semalam tau, dia sendiri bagitau benda tu ikut dia balik rumah, gila tak gila?"
"Tapi Bai, kau yakin ke benda ni semua ada kaitan dengan Zam?" tanya Fauzi. Aku dan Fauzi pun melihat ke arah Zamhari yang duduk bersendirian di sebelah meja Naqib. "Makin hari makin phom aku tengok mamat nie. Meluat pulak aku." kata Fauzi.
"Hey guys" tegur Shakhir, "Ha apa kau nak?" tanya Fauzi dengan garunk. "Nak kasih sayang, CHIA CHIA" jawab Shakhir sambil membuat bentuk hati dengan tangan nya. "Kepala bana kau terbang" Marah Fauzi . Aku hanya tergelak melihat karenah mereka berdua. "Apasal Azril tak dtg ha harini? dia dah la almost tiap tiap hari dtg skolah sampai hari ni tak dtg lak" tanya Shakhir kemusykilan. "Dia demam panas" jawab Aku ringkas.
"Bangun Semua!" Arah Hafis iaitu ketua kelas 3A. Puan Jamilah pun masuk untuk memulakan pelajaran Sains.
--------- di kantin

Aku cuba mendekati Zam "hai Zam, aku nak borak ngan kau sikit leh ak?" Zam mengangguk tanda boleh "Aku harap kau faham lah, aku tanya benda ni demi kebaikan semua org. Kau ada saka apa apa ke? peninggalan atuk kau mungkin? sorry just asking." tanya Aku. Zam hanya mendiamkan dirinya lalu berlalu pergi meninggalkan aku "SAMPAI BILA KAU NAK DIAM JE BODOH!?" jerit aku lagi namun Zam tidak menghiraukan aku. "Siapa Bodoh?" tegur Cikgu Halim. "Emmh mampus aku"
bedesup!
satu pulasan telah aku terima di puting kanan ku membuatkan aku menjerit sekuat tenaga.

Kelas 3AWhere stories live. Discover now