A/N. Omdat ik al een lange tijd niet geüpdatet heb, 2 updates op een dag🎉
Louis pov.
"Hoe is het om dronken te zijn?" Vraagt Harry. Hij loopt nog net niet huppelend naast me. "Dat verschilt per mens. De een word heel gezellig, de ander geweldadig en sommige worden ehm... Laten we zeggen dat ze met wild vreemden het bed in kunnen duiken." Harry knikt. "Hoe word jij als je dronken bent?"
"Nog irritanter dan dat hij al is." Mompelt Liam achter me. Ik rol mijn ogen. Harry lacht. Het is zo schattig als hij lacht. Hij lacht niet heel vaak, maar wel steeds vaker en hè... Dat was een van de grootste doelen."Waar gaan we heen?"
"Naar de stad."In de auto was het stil. Liam en Niall waren aan het slapen. Ik stopte de auto. "Ik zie jullie vanavond." Zayn stapte uit en pakte zijn spullen. Harry zwaaide hem na en we reden verder.
"Ben je al vaak dronken geweest?" Harry beet zenuwachtig op zijn nagels. Ik sloeg zijn hand weg bij zijn mond. "Niet beginnen met nagelbijten, je komt er niet zo snel vanaf. En ja. Al een aantal keer als we gingen stappen. Niet te vaak hoor. Mijn moeder kon het niet zo waarderen als ik in de krant stond omdat ik dronken was. " Harry's hoofd schoot omhoog. Zijn krullen bewogen zachtjes op en neer. "Kom je wel eens in de krant?" Ik knikte. "Dat heb je wel eens als alle 2 je ouders bekend zijn. Het gebeurt niet heel vaak. Het is bloedirritant, dat wel. Maar na een tijdje raak je er aan gewend." Vanuit mijn ooghoeken zag ik Harry naar zijn handen kijken met een frons op zijn gezicht. "Je komt toch niet in de krant omdat je met mij omgaat, toch?"
"Wat? Nee natuurlijk niet. Nou, misschien vanavond als we dronken zijn. Maar ik neem aan van niet."
"We kunnen vanavond ook overslaan. Ik snap het als je niet met mij gezien wilt worden of-"
"Harry, waarom zou ik niet met jou gezien willen worden?" Ik kijk hem met grote ogen aan.
"Louis! Ogen op de weg!"
Een auto rijd toeterend voorbij. "Ik weet het niet... Je bent zo rijk, ik heb geen rode cent. En-en je ziet er goed uit enzo..."
Ik schud mijn hoofd. "Geld en uiterlijk spelen geen rol in mijn vriendschappen, Harry. Plus, je bent hot. Ik zeg het niet omdat ik je wil opvrolijken, maar op dat vliegveld... Je werd door best veel meisjes nagekeken. Niet alleen door meisjes." Harry bloosde en ik glimlachte naar hem. Hih lachte. "Gelukkig maar dat ik alleen op jongens val." Hij keek me aan en ik keek hem recht in zijn ogen aan.
"Ja... Gelukkig maar." Hij bloosde nog erger dan dat hij al deed en keek weg.De muziek was luid en buiten stonden mensen te roken en te blowen. Harry keek benauwd om zich heen. "Weet je zeker dat dit goed gaat, Lou?" Telkens als hij me Lou noemt slaat mijn hart een slag over. "Haz, als je niet wilt kun je het ook gewoon zeggen."
"Nee! Nee, ik wil een keer dronken zijn geweest."
Ik knik en trek hem mee. "De hoofdpijn morgen is het vast niet waard maar okè.""Ik heb nog nooit gezoend." Zegt Niall. Harry heeft zijn 5e shotglaasje in zijn hand. Hij kijkt even ongemakkelijk voordat hij hem achterover slaat. "Heb je nog nooit gezoend?" Hikt Zayn. Harry schud zijn hoofd. "E-er is nog nooit iemand geweest die ik wilde zoenen."
"Ik heb nog nooit drank op tot nu toe." Zegt Niall.
Hadry schiet hem een dodelijke blik maar neemt zijn volgende shotje. Liam neemt ook een shotje. "Ik heb nooit een huisdier gehad." Niall, Zayn en ik nemen alle drie een shotje. Het is mijn 2e shotje. Ik gok dat ik al veel gedaan en gehad heb? "Ik ben klaar met de shotjes, jongens. Ik ga over op het bier." Harry knikt en staat wankelend op.4 biertjes verder zitten Niall, Zayn, Harry en ik zingend en giechelend op een bankje. Ik en Zayn zijn enkel aangeschoten maar nog niet dronken. Ik moest zeker weten dat Harry veilig thuis is zonder het de volgende ochtend vergeten te zijn. Liam staat voor ons. Hij drinkt niet, maar wilde wel mee. "Kom op, lads. Ik breng jullie thuis." Ik en Harry staan tegelijkertijd op en hij leunt meteen op me. "Louuuu, ik wil naar beeed." Ik knik. "Rustig, curly. We gaan nu naar huis."
We lopen wankelend naar Liam zijn auto toe en gaan met Zayn achterin zitten.
Zayn is de eerste die thuis is. Dan komt mijn eigen huisje dichter bij. Als de auto stop pakt ik Harry zijn arm. "Kom op Haz. We gaan." Ik zwaai naar Liam die naar ren slapende Niall zit te kijken. Hij geeft me een glimlach en rijd dan weg.
Zodra we binnen komen ploft Harry op de bank. "Louis?"
"Hmhm?"
"Hoe heet zo een harige aardappel ook al weer?"
Ik kijk hem even aan voordat ik begrijp wat hij bedoelt.
"Je bedoelt een kiwi?"
Hij knipt met zijn vingers.
"Dat was het! Een kiviet!"
Ik grinnik zachtjes. "Wil je nog wat te eten?"
"Hebben we aardbeienijs?"
Ik kijk in de vriezer. Banaan, kers, chocolade... aardbei!
Ik pak het ijs en haal er wat uit. Harry eet het langzaam op. Normaal gesproken vind ik het bloedirritant als iemand tergend langzaam eet. Maar Harry had grote ogen, rode wangen, wallen en zijn haar zat door de war en hij zag er zo schattig en onschuldig uit. "Ik hou van aardbeienijs." Harry likt zijn lippen af en geeuwd.Harry valt neer op zijn bed. Ik ga rustig naast hem zitten. "Ik weet nog dat mijn moeder een keer dronken was. Een paar kaar nadat mijn vader weg was. We hadden weinig geld en ze had een uitweg nodig. Ze kwam thuis en toen... toen viel ze van de trap. Gemma en ik werden er wakker van. T-toen ze naar het ziekenhuis was, kwamen ze erachter dat ze longkanker had. Het duurde toen nog maar een paar weken voordat ze... voordat ze... en toen ging Gemma weg en..." tranen sprongen in zijn ogen. "Sorry, dit boeit je vast helemaal niks." Hij wrijft in zijn ogen. "Ik-ik dacht niet dat ik nog een keer echt gelukkig zou worden. 3 jaar later kwamen ze er tijdens een controle achter dat ik ook longkanker had... Ik heb sinds dien geen dag meer geleefd zonder te huilen?" Tranen rollen van zijn wangen. Ik trek hem in mijn armen. Er komen ook tranen bij mij in mijn ogen. "Sssh... Haz, het is okè." Hij haalt zachtjes zijn neus op en kijkt me aan. "Sinds ik jou ken huil ik mezelf niet meer in slaap." Zegt hij zachtjes. Mijn ogen worden groot en ik kijk hem aan. "Dankje, Lou." Ik glimlach naar hem en hij nesteld zijn hoofd in mijn borst. "Wil je bij me blijven vanacht?" Ik knik en geef hem een kus tussen zijn krullen. "Geen zorgen, ik blijf bij je."
Langzaam ga ik liggen op het matrasen trek de deken over ons heen. Na een paar minuten word Harry's ademhaling rustig.
Ik pak de bucketliet van Harry's nachtkastje. Dronken worden.
Ik glimlach en streep hem door. Mijn ogen scannen de lijst af totdat mijn oog een bepaald onderwerp ontdekt.Degene zoenen om wie ik het meeste geef...
JE LEEST
The Bucket list
FanfictionLouis Tomlinson. Een rijke jongen, die zijn geld nooit aan nutteloze dingen uitgeeft. Een van zijn goede vrienden, Liam Payne, ligt in het ziekenhuis na een uit de hand gelopen ruzie. Dus Louis pleegt een bezoekje bij Liam. Louis heeft een super kna...