Dag 1
We zaten al een half uurtje in de auto en we hebben nog niets tegen elkaar gezegd. Normaal ben ik niet zo stil, maar ik ben gewoon overdonderd. Hij is zo knap!
"Bevalt het uitzicht?" Vraagt hij. Shit. Ik was aan het staren. Ik word helemaal rood. "Ja hoor" piep ik eruit. Hij rijdt met een grijns verder.
Ik neem mijn oortjes uit en open Spotify. Ik kijk expres naar buiten.
Na een uurtje stoppen we in een wegrestaurant. "Ik ga even naar het toilet" zeg ik tegen Simon. "Wacht, ik ga mee."
"Onze ouders hebben dus samen 10 duizend euro op een rekening gezet, en die mogen we dus gebruiken. Daarom had ik in gedachten om vannacht in Parijs te stoppen en daar een week ofzo te logeren." "Daar wist ik helemaal niks van? Maar wel leuk, ik ben nog nooit in Parijs geweest." "Onze ouders wisten ook niks van die week in Parijs, maar het leek mij saai om een maand in hetzelfde huisje en hetzelfde stadje te blijven. Dus daarom gaan we ook 5 dagen naar Barcelona. Als jij dat wilt natuurlijk." "Natuurlijk wil ik dat!"
We zaten terug in de auto. "Wil jij anders wat muziek kiezen? Het is hier anders zo saai." Zegt Simon. "Oke, naar wat wil je luisteren?" Vraag ik. "Kies maar." Ik leg Shawn Mendes op.
Na een paar uur en verschillende stops, zijn we ergens in Wallonië. In het dorpje waar we stoppen, is er een gezellig restaurant en daar gaan we eten.
Een ober komt ons de kaarten geven.
"Hebt u al iets gekozen?" vraagt hij 10 minuten later.
"Een fles wijn alsjeblieft en de filet pur" zegt Simon
"Ik neem de salade met spek en Granni Smith" zeg ik tegen de ober."Is dat alles?" vraagt hij. Ik knik.
"Je weet toch wel dat het nog maar middag is he" zeg ik tegen Simon. Vragend kijkt hij mij aan. "Omdat je een fles wijn hebt bestelt en je moet nog rijden." "Shit" zegt hij terwijl ik een grijns probeer te onderdrukken. Hij wenkt de ober. "Kan ik u helpen?" vraagt de ober. "Sorry, maar ik had perrongeluk een fles wijn besteld, kan ik nog dat verwisselen met een fles water?" "Ja natuurlijk meneer" zegt de ober en ik zie dat hij zijn lach probeert in te houden.
Ik open snapchat en neem een foto van Simon. Ik schrijf er 'date' bij om te lachen en ik post het op mijn verhaal.
Een paar minuten later kijk ik nog eens op mij telefoon wie het al allemaal gezien heeft en ik zie dat ik 3 berichten heb. Ik open het eerste bericht, het is van Sofie.
Sofie: Sara?? Hoe ken jij die gast? Dat is die waar ik tegen gelopen heb op weg naar de Starbucks!
Ik: Nee? Dat meen je niet! Het is Simon, je weet wel Puistensimon. Hij is echt knap moet ik toegeven
Sofie: Jij hebt weer geluk! Heb je al gevraagd of hij een vriendin heeft?
Ik: Wat denk je nu zelf? Maar ik wil niets met hem!
Sofie: Wil je hem dan mijn nummer geven?
Ik: Ik zal eerst uitzoeken of hij een vriendin heeft.
Sofie: Ja doe dat maar voor mij
Het tweede bericht is van Rachel.
Rachel: O MY GOD IS DAT SIMON?
Ik: Ja dat is Simon, ongelofelijk he?
Rachel: En heeft hij een vriendin?
Ik: Haha je bent nu al de tweede die dat vraagt
Rachel: Maar weet je het of niet?
Ik: Nee ik weet het nog niet, is het goed als ik je vanavond anders eens bel? Anders ben ik zo asociaal.
Rachel: Oke is goed, maar niet vergeten he!
Het derde bericht is van Sam, mijn beste vriend.
Sam: Betekent het dat ik geen kans meer heb?
Ik: Haha Sam, je weet toch dat ik van je hou
Sam: Haha ja ik hou ook van jou he
Wij maakten altijd van die grapjes, we zijn niet echt verliefd. Hij heeft een oogje op Jason, een jongen die een jaar hoger zit dan ons.
~~~
WOW 100 reads!! Ik kan het niet geloven, dankjewel iedereen!
Xxx Sarah
JE LEEST
Naar Nooit Meer Terug
ChickLitWanneer Sara te horen krijgt dat ze naar Spanje gaat voor een maand is ze dolblij, totdat haar moeder zegt dat ze er naar toe moet met de auto én Simon, de nerdige zoon van haar moeders beste vriendin. Wat zal er gebeuren als ze erachter komt dat al...