Dag 1 - Parijs
"Waarom is er hier nu geen enkele parkeerplaats!?" Zei Simon gefrustreerd. Hij leek boos dus ik hield maar mijn mond. We zijn net Parijs binnengereden en we zoeken nu een parkeerplaats, we hebben nog geen hotel geboekt dus dat moeten we nog uitzoeken.
Na bijna 20 minuten rijden zie ik een parkeerplaats. "Daar is er een parkeerplaats" roep ik tegen Simon. "Eindelijk" mompeld Simon. "En waar gaan we nu slapen?" Vraag ik. "Uhm bij hotels langsgaan en vragen of er nog plaats is." "Oke kom" Zeg ik energiek als ik uit de auto kom. We laten de bagage nog even in de auto zitten tot we een hotel gevonden hebben.
"Ja, er is nog plaats bij ons. Een kamer op het derde verdiep en één op het zesde." Zegt de receptionist in het Frans. "Oke is goed" zeggen Simon en ik tegelijk. Dit was al het 8ste hotel dat we binnengingen. Terwijl Simon betaalt slaakte ik een zucht eindelijk hebben we een hotel gevonden.
"Gaan we eerst de koffers halen?" vroeg Simon aan mij. "Ja hoor is goed"
"Heb je al een idee waar we gaan eten vanavond? Of gaan we in het hotel eten?" vraag ik terwijl we naar de auto wandelen. "Ik heb een restaurant gereserveerd, dus is het goed dat we uit gaan vanavond?" "Ja is goed voor mij." Er valt een stilte en ik denk na of het wel goed is als ik overal ja op zeg, ik wil niet als een ja-knikker overkomen. Maar misschien maak ik me te veel zorgen.
"Troisième étage" zegt de blikkerige vrouwenstem in de lift. "Om 8u beneden?" vraag ik. "Prima" zegt Simon en de liftdeuren gaan weer dicht. Ik kijk op mijn sleutel welke kamer ik heb. Kamer 378. Ik keek op de plakaatjes aam de muren om te zien welke richting mijn kamer is.
Eens bij mijn kamer gekomen, wat in totaal wel 10 minuten duurt, was ik tot de conclusie gekomen dat dit hotel een doolhof is. Ik kijk de kamer rond, en hij is mega groot. Er staat een tweepersoonsbed in, 2 nacht tafels, een dressoir voor kleren, een gangkast, een zetel, een flatscreen en een kaptafel. Met open mond sta ik de kamerte bekijken. Ik laat me op het bed vallen en open de groepchat.
Ik: Goed aangekomen in Parijs, kijk naar mijn kamer!
Ik voegde een filmpje toe die ik gemaakt had.Sam: Simon verwent je nogal
Sofie: omg ik ben zo jaloers! Heb je zijn nummer al gevraagd?
Max: Is er iets wat ik moet weten?
Lisa: Toch niet puistensimon?
Rachel: Heb je die gast gezien op Sara's story? Dat is Simon en ze is met hem op reis!
Lisa: Kom Sara vertel eens wat meer!
Ik: Nee Sofie ik heb zijn nummer nog niet want ten eerste weet ik niet of hij een vriendin heeft en ten tweede ben ik niet geïnteresseerd. Nee Max er is niets speciaals gebeurd en eigenlijk ken ik hem nog niet zo goed want het is jaaaren geleden dat ik hem gezien had. Maar hij is knap, dat moet ik toegeven.
We kletsen nog wat over koetjes en kalfjes. Na een halfuurtje heb ik gezegd dat ik weg moest, want ik had nog maar 2 uur om me klaar te maken.
Terwijl ik mijn haar aan het wassen ben, neurie ik het liedje Closer van The Chainsmokers. Ik kan echt niet zingen, wat ik spijtig vindt, maar neuriën doe ik nog wel omdat het niet kattenvals klinkt.
Ik ben mijn haar aan het brushen toen Simon me belt om te facetimen. Ik pak op. "Wat is er wel?" vraag ik wat geïrriteerd. "Ik weet niet welk hemd ik aanmoet. Een wit, een zwart of een blauw" ik draai met mijn ogen. "Ga je dat nu al aandoen? Het is nog een uur en twintig minuten." "Ja sorry maar ik moet nog iets regelen." "Uhm oke dan.Doe maar het wittte dat is het mooist" "Oke bedankt, tot straks" "Ja tot straks" antwoord ik.
Ik brush mijn haar verder terwijl ik me afvraag waarom hij daar nu perse mijn mening moest over hebben. Als ik klaar ben met mijn haar begin ik met mijn make up. Ik breng een primer, foundation en concealer aan. Ik kies voor een Smokey eye. Als laatste doe ik mijn wenkbrauwen en contour ik mijn gezicht.
Ik kijk op mijn gsm en zie dat het kwart voor 8 is. Ik doe mijn jurk aan. Het is een lange zwarte jurk met aan mijn linkerbeen een hoge split en hij is hoog gesloten bovenaan. Mijn schoenen zijn zilverkleurig stilettos met een bandje rondt mijn tenen en enkel. Ik steek mijn oorbellen in en doe mijn armband aan en ik ben klaar.
Ik neem nog vlug een selfie om op mijn story te zetten van snapchat. Ik neem nog snel mijn sleutel en tas en ik vlucht mijn kamer uit, op naar de liften.
~~~
Hopelijk heeft iedereen een leuke eerste schooldag gehad!Xxx Sarah
JE LEEST
Naar Nooit Meer Terug
ChickLitWanneer Sara te horen krijgt dat ze naar Spanje gaat voor een maand is ze dolblij, totdat haar moeder zegt dat ze er naar toe moet met de auto én Simon, de nerdige zoon van haar moeders beste vriendin. Wat zal er gebeuren als ze erachter komt dat al...