DET LILLE HUS MIDT I INGENTING

93 5 2
                                    

Jeg sad i bilen og kiggede ud af vinduet. Vi kørte på motorvejen og regnen piskede ned på vejen udenfor. Jeg var glad for at sidde i bilen under mit tæppe, og ikke udenfor. Jeg sad på bagsædet, med mine forældre på forsædet. Jeg var enebarn, men det generede mig egentlig ikke. "Vi kører ind på den næste tank og køber noget mad, for vi er først fremme meget sent. Så vi kan ikke nå at købe noget mad før butikkerne lukker. Ok skat?" Spurgte min mor. "Hvor langt ud i ingenting skal vi lige?" Spurgte jeg surt. "Vi har kørt hele dagen!" Sukkede jeg højlydt. "Jeg ved det godt skat. Men jeg har jo sagt at vi skal flytte meget langt væk" sukkede min mor, hun lød meget træt. Min far kørte over i højre side af vejen og videre ind på en motorvejs tank. Han parkerede bilen, og vi løb ind på tanken med vores hætter over vores hoveder, for ikke at blive våde. Vi tog alle en fransk hotdog, og besluttede os for at spise den på tanken.  Da jeg havde spist min færdig var jeg stadig sulten, og jeg troede ikke lige frem at køleskabet ville være fyldt med mad når vi ankom, eller næste morgen. "Far? Må jeg godt få en hotdog mere?" Spurgte jeg. "Selvfølgelig min pige" sagde han og gik op for at hente dem. Kort efter kom han tilbage med hotdog til os alle 3. Vi sad ved et højbord lige ved vinduet og kiggede ud i regnen. "Tror i vi får nogle rare naboer?" Spurgte min mor. "Hmm... Måske har de nogle børn, du kan være sammen med, Clara" sagde min far. "Måske" sagde jeg og gled væk i mine tanker... Til sidst blev det hele faktisk meget hyggeligt, og der sad vi så som en lille familie, men det var stadig hyggeligt. Men så kom jeg til at tænke på huset, og mit humør sank bemærkelsesværdigt. "Skal vi ikke se og komme videre?" Spurgte min far. "Årh gud jo, vi er sent på den" gispede min mor og kiggede ned på sit ur. Klokken var vel 18:30, og det var blevet MØRKT udenfor. Det var vinter, men det var en mild vinter, så selvom det var koldt var det ikke koldt nok til at fryse vandet til sne og is. Jeg satte mig ind i bilen, og vi kørte af sted mod vores nye hus.

________

Hej alle sammen💗. Her er så det første kapitel af fuldmånens slægt. Håber virkelig i kan lide den. Jeg elsker at skrive, og min veninde viste mig denne app... Og det her er så hvad der kom ud af dét😂😂... Har ikke sat nogen aldersgrænse på, men anbefaler fra ca. 10 år og op😉 Det bestemmer i Self selv, bare mit forslag. Har rettet de fejl jeg sådan lige kunne se, beklager hvis jeg har overset noget.

                                                       _________

Fuldmånens slægtWhere stories live. Discover now