Akak Syarafina memanggil aku ke ruang tamu pada malam itu.Memandangkan Zayyan membawa Ryan keluar jadi akak Syarafina hanya memanggil aku saja.
"Ada apa akak panggil Faiqah ni?"tanyaku sopan.
"Macam mana eh akak nak cakap."Akak Syarafina menggaru kepalanya yang tidak gatal.Ok yang ni aku pelik.
"Cakap je.Akak ada masalah ke?"tanyaku.
Akak Syarafina menggeleng."Sebenarnya akak nak kahwin,"kata akak Syarafina perlahan lalu menunduk mukanya ke bawah.
"Ouh nak kahwin."Aku mengangguk-angguk kepalaku.Eh jap! "What! akak nak kahwin? dengan siapa? Wuu mamat korea mana ni dapat pikat hati akak?"tanyaku teruja.
Muka akak Syarafina merah.Malu pula kakak kita seorang ni.Hahaha...
"Bagus la.Akak nak kahwin dah.Jadi Faiqah takkan risau la bila Faiqah balik Malaysia nanti."Akak Syarafina terus memandang tepat ke muka aku.
"Faiqah nak balik Malaysia dah ke?Bila?Nanti Faiqah tak datang la ke majlis perkahwinan akak."
Aku mengangguk."Hari Ahad ni Faiqah balik Malaysia.Majlis perkahwinan akak bila?"Akak Syarafina tersenyum.
"Majlis perkahwinan akak Sabtu ni.Faiqah datang ye."Aku tersenyum melihat telatah akak Syarafina.
"Cepatnya.Tak sabar betul.Yeye Faiqah datang."
"Ala nanti sunyi la rumah akak bila Faiqah dah balik Malaysia,"rungut akak Syarafina.
Aku tersengih.Mungkin hidup akak akan lebih bahagia lepas ni.Sekurang-kurangnya akak Syarafina dah jumpa cinta sejati dia di Korea!
♛♛♛
Hari ini adalah hari bahagia buat akak Syarafina.Mukanya kelihatan berseri-seri hari ini.Senyuman dari permulaan majlis lagi tidak pernah lekang dari bibirnya.
Pipi aku dicium dari tepi.Agak terkejut juga la."Sayang tengok apa?"tanya Zayyan.
"Tengok akak Syarafina.Bahagia je dia hari ni,"kataku lalu tersenyum nipis.
"Mesti sayang teringin nak ada majlis resepsi macam ni kan?Yela kita dulu mana ada buat majlis resepsi."
"Teringin tu memang teringin tapi takpe la.Nanti bila Ryan nak kahwin sayang nak buat majlis besar-besaran.Sayang tak nak dia jadi macam sayang,"kataku lalu tersenyum.
"Eh! Ryan mana?"tanyaku pada Zayyan.
"Mummy! I'm here,"kata Ryan lalu keluar dari belakang Zayyan.
Aku tergelak kecil melihat telatah anakku.Haish perangai ikut ayah dia betul!
♛♛♛
YOU ARE READING
First Love Or Last Love ✔
Fiksi Remaja'Mungkin cinta pertama menyakitkan tetapi aku percaya cinta terakhir adalah cinta terindah.' ... Faiqah Adreanna.Seorang gadis yang happy-go-lucky.Dia mempunyai seorang kawan baik.Dia berasa bahagia dengan hidupnya sekarang. Tengku Harris Erik Danie...