EP 1
Pada suatu malam , ada seseorang yeoja yang sedang menuliskn sesuatu di dalam diarynya.. dilihat pelbagai kisah yg tercatat di dalm diary tersebut.. ad yg gembira ada yg duka ! Ttp malam ni kelihatan kisah yg diungkapkan amat sedih sehingga air mata menemani yeoja tersebut .. Yeoja itu menulis di diary itu..
" hi diary , malam ni aku trasa sunyi sgt setelah bebrapa hari ibu dan ayahku meninggal dunia .. biasanya , ibuku yg slalu mnemani ku di saat aku jatuh , dan di saat aku memerlukan tempat utk mengadu ... Dan sebagainya ... "
yeoja itu terlelap di meja belajarnya...
Keesokan harinya.
Pagi..??:ji? Jihyo yah! Ppaliwa bangun! Kamu dah lewat nak ke kolej ni..!ish apasal tidur kat meja belajar ni? Bangun2..
Jihyo:awal lagi ni omma kim..*tutup mata*
Omma Kim:awal kamu kata? Dah pukul 8 kamu kata awal?
Jihyo:bwo!? Pukul 8?
Omma Kim:*mengangguk*
Jihyo:andwae! *bangun mencapai tuala*omma kim wae tak kejutkan ji awal2.?*masuk tandas*
Omma Kim:*menggeleng kepala*ish2.apa nak jadilah jihyo ni.. *keluar dari bilik menuju ke dapur*Selepas beberapa minit kemudian..
Jihyo dgn pantas memakai bajunya.. Jihyo mengenakan jaket berwarna merah.. Maklumlah musim sejuk..
(Cth baju yg dipakai jihyo) 👇
Selepas itu.. Jihyo mengemaskan buku2nya yg bertaburan dia atas meja sambil membebel seorang diri..Jihyo:kenapa lah aku terlelap atas kat meja belajar? Dahlah xsimpan buku2 ni.. Huh! Tambahnya lagi dah lewat n pinggang aku ni sakit gila! Huh!
Selepas siap mengemas.. Jihyo dgn pantas nya menggapai begnya dan menuruni anak tangga dgn pantas..
Omma kim yg perasan dgn kehadiran jihyo terus menegurnya..Omma Kim:ji?
Jihyo:nae omma kim.. *pakai kasut*
Omma kim:tak nak makan dulu ker ni?
Jihyo:takpalah omma kim.. Ji dah lambat ni.. Nanti ji sarapan kat kolej jelah yer.. *salam tangan omma kim*
Omma kim:yelah2..hati2 yer..
Jihyo:nae*keluar dari pintu pagar rumah*Jihyo berjalan sahaja utk ke kolej nya.. Omma kim selalu suruh jihyo ke kolej dgn kereta.. Tetapi jihyo tidak mahu menyusahkan driver utk menghantar dan mengambilnya. So bagi jihyo berjalan lebih baik..
Jihyo yg sedang berlari anak menilik jam nya dan berkata..
Jihyo:adoi.. Dah pukul 8.30 dah ni.. 8.40 dah start kelas. Harap2 lah sempat..
Beberapa minit kemudian jihyo sampai di kolejnya.. Jihyo menilik jamnya dan berkata..
Jihyo:pheww.. Baru pukul 8.35.selamat..
Jihyo berjalan masuk ke kolejnya.
Tiba2 jihyo terdengar ada suara menjerit namanya. Siapa lagi kalau bukan kawan karibnya Bora.. Bora sahajalah yg ingin berkawan dgn jihyo.. Kalau orang lain? Huh! Keji adalah..Bora:jihyo!!!
Jihyo:*berpaling*yah bora.. Terkejut aku..
Bora:mianhae.. Hehe..
Jihyo:apasal kau jerit2 ni?
Bora:kenapa kau lambat?
Jihyo:erm. Sbb..
Bora:aku tahu.. Kau bangun lewat kan?
Jihyo:macam mana kau boleh tahu ni? Hebatnya kau ni!!
Bora:kalau aku tak tahu maknanya aku bodoh!
Jihyo:sbb?
Bora:sbb hari2 kau datang lewatkan?
Jihyo:haha.. Kalau dah tahu apasal tanya.. Huh!
Bora :haha kau ni kan.. Dah jomlah masuk kelas.. Ni masa cikgu Jongkook..
Jihyo:cikgu singa tu?
Bora:yelah.. Kalau sebut jer jongkook paham2lah cikgu apa.. Hahaha..
Jihyo:yelah.. HahaJihyo dan bora berjalan masuk ke kelas mereka.. Tibanya mereka masuk ke kelas ada yg menegur jihyo..
??:woi si hodoh! Apasal kau datang harini? Buat semaklah!
Pelajar lain ketawa terbahak bahak kecuali jihyo n bora..
Bora mempertahankan jihyo..Bora:dah2lah korang ni.. Asyik nak buli jihyo jer keje.. Xboleh ker walau sehari xyah keji dia..?
??:tak boleh..
Bora:wae!?
??:sbb si hodoh tu memang patut pun dilayan seperti itu..haha..dahlah miskin,comot,hodoh..oh my..aku xsangka ada manusia macam ni kat atas dunia ni!haha..
Bora:eh kau ni seolhyun memang nak kena!*nak tampar seolhyun*
Jihyo:*pegang tangan bora*bora..tak payahlah..
Bora:tapi dia ni melampau sangat..
Jihyo:*menggeleng kepala*
Bora:*mengeluh*ok..seolhyun!aku lepaskan kau kali ni..
Jihyo:*tarik tangan bora*dah jom duduk..
Bora:hurm yelah..
Seolhyun:*melihat jihyo**smirk*Jihyo:*terpandang seolhyun**telan air liur*
Jihyo pov
Apasal dia pandang aku macam tu?alamak..matilah aku ...
End pov..Beberapa minit kemudian cikgu jongkook a.k.a cikgu singa masuk ke dalam kelas dan mengajar. .
S
K
I
PWaktu rehat..
Bora:jihyo..jom rehat..
Jihyo:erm..kau pergi dulu boleh?sbb aku nk siapkan kerja ni sikit jer lagi..
Bora:alah kat rumah boleh buat..
Jihyo:sikit jer ni..kau pergilah dulu..lepasni aku pergi..
Bora:kalau macam tu takpa lah. Aku pergi beli makanan dulu..kau nk kirim apa?
Jihyo:roti and air susu..
Bora:ok..lepasni datang kantin tau!
Jihyo:yer!Jihyo masih khusyuk menulis..tiba2.datanglah bala yg akan menimpa jihyo..siapa lagi kalau bukan queenka kolej ni.a.k.a budak hot...seolhyun n tzuyu..seolhyun n tzuyu berdiri di depan meja jihyo..dua org itu tersenyum sinis kpd jihyo..jihyo yg melihat hanya menelan air liur. Jihyo sedang berfikir apalah yg dua org ni nk cakap ngan aku..adakah mereka nk kutuk or something else?
To be continued..
Hi my lovely readers..ni ff keempat saya..sy harap banyak sokongan ff yg sebelum ni n ff yg sekarang ni..thanks for vote and read this ff..saranghae~❤
YOU ARE READING
📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔
RomanceSINOPSI AND WATAK Song Ji Hyo - seorang yeoja yang berumur 21 tahun dan mempunyai rupa yang sangat hodoh (taklah hodoh sangat just jerawat yg banyak) - mempunyai hati yang baik dan ikhlas - suka berkawan dan mudah menyanyagi seseorang - tinggal...