❤DIARY OF AN UGLY❤

1.9K 148 18
                                    

EP 26

Sambungan..

Chanyeol keluar dari bilik jihyo sambil membawa buku diary jihyo.. Chanyeol sambung membaca buku diary jihyo di dalam biliknya sendiri...

Dalam bilik chanyeol..

Chanyeol duduk di atas katilnya dan membaca buku diary itu.. Chanyeol ketawa apabila membaca kata2 yg jihyo luahkan dalam diary itu..

Tiba2 telefon chanyeol bergetar.. Tanda mesej masuk..
Chanyeol membuka phonenya.. Ada orang menghantarnya gambar.. Chanyeol membuka gambar itu.. Alangkah terlejutnya chanyeol apabila melihat jackson memgang pinggang jihyo... Chanyeol terus memadam gambar tersebut..
Chanyeol berkata dalam hati.

Chanyeol pov
Sabar chanyeol.. Kau kena fikir positif. Maybe jihyo nak jatuh masa tu.. And jackson tolong dia.. Ya2..
End pov

Chanyeol sambung membaca diary itu...

.
.
.
.

Di kolej..
Selepas rehat.. Jihyo n jackson masuk semula ke kelas.. Mereka belajar seperti biasa..
Tiba2 masuk pengetua lee kwangsoo..

P. Leekwangsoo:ok.. Harini saya nak bagitahu yg xlama lagi kita akan adakan  prom night.

Semua pelajar dalam kelas bersorak keriangan..

P. Leekwangsoo:pastikan kamu semua pakai cantik2 and handsome2 yer.  *keluar dari kelas*

Jackson pun menegur jihyo:
Jackson:jihyo.. Awk nak pakai dress nantikan?
Jihyo:entahlah.. Sy xda dress.. Maybe sy xpergi kot.
Jackson:oou.. Takpalah sy belanja awk.. Lepas kita exam ni kita pergi beli baju eh..
Jihyo:tapi.
Jackson:dah ikut jer nanti..
Jihyo:nae..

.
.
..

.
Waktu balik..
Jackson dan jihyo balik ke rumah...

Di rumah ..

Jackson dan jihyo masuk ke dalam rumah itu.. Tapi apa yg pelik.. Rumah itu sunyi.. Dgn tiba2 jihyo berkata..

Jihyo :saya nak pergi tgk tuan chanlah..
Jackson:wae?
Jihyo:sy risau takut terjadi apa2 kat dia.. Saya naik dulu eh*naik tangga*
Jackson:urm*mengeluh**pandang jihyo*

Di dalam bilik chanyeol
Sedang ralik chanyeol membaca diary itu.. Tiba2 chanyeol terdengar seseorang telah mengetuk pintu biliknya.. Chanyeol bertanya..

Chanyeol:nugu?
??:ni jihyo tuan..
Chanyeol:bwo? *lihat jam**terkejut*

Chanyeol pov
Patutlah dah balik.. Ish. Aku nak simpan mana ni? Hah.. Bawah nilah..
End pov

Chanyeol menyorokkan diary jihyo di bawah bantal tidurnya.. Selepas itu chan membenarkan jihyo masuk..

Chanyeol:hah.. Masuklah..
Jihyo:*masuk bilik chan**mendekati chan*tuan ok?
Chanyeol:ok..
Jihyo:erm tuan dah makan?
Chanyeol:*menggeleng kepala*
Jihyo:kalau macam tu sy pergi masak eh..
Chanyeol:cakamman..
Jihyo:Nae?
Chanyeol:kau buat apa di sekolah ngan jackson?
Jihyo:hah? B-belajarlah tuan.
Chanyeol:ooo.. Kalau ni apa? *tunjuk gambar dalam telefon*
Jihyo:*tgk gambar dalam telefon chan**terkejut*tuan dapat mana gambar ni?
Chanyeol:ada org hantar kat aku.. Ah xpenting siapa yg hantar.. Yg penting kau buat apa ngan jackson hah!?
Jihyo:masa tu saya nak jatuh.. Jackson tolong saya jer tuan..
Chanyeol:*mengeluh*ok2..dah kau pergi masak..
Jihyo:nae. *keluar dari bilik*

Chanyeol pov
Kan betul sangkaan aku.. Huh!
End pov

.
.
.
.

Di dapur.
Jihyo memasak makanan utk chanyeol.. Selepas siap memasak.. Jihyo memanggil chanyeol utk makan di dapur..
Beberapa minit kemudian chanyeol pergi ke dapur... Chanyeol duduk di kerusi dekat meja makan..

📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔Where stories live. Discover now