EP 9
Sambungan..Di rooftop..
Bora n jihyo naik ke rooftop..terlihatlah di situ sepasang couple sedang bermesra..Bora menegur couple itu..
Bora:woi!
Seolhyun n chan:*terkejut**berpaling*
Jihyo:bora.. Jomlah.. Xyahlah buat camni..aku ok lah..*berbisik kpd bora*
Bora:kau diam.. Biar aku yg uruskan kau..
Chanyeol:hey.. Apa jerit2 ni?
Bora:sunbae tanya sy kenapa menjerit? Sebelum tu sunbae tanya gf sunbae tu. Kenapa dia buat kawan sy macam ni.? *tunjuk jihyo*
Jihyo:*pandang chanyeol*
Chanyeol:*pandang seolhyun*sayang.. You buat apa?
Seolhyun:i xda buat apa2..
Bora:what!? Huh.. Hey ibu setan! Kau dah simbah air kat kawan aku kau kata xda buat apa2?!kau ni memang urgh! Sh*t lah!
Chanyeol:hey2..don't call my gf sh*t.. Terangkan dulu apa yg dah jadi.. And who are you?
Bora:ok.. I'm shin bora.. I'm a friend of song jihyo! Sy datang nk jumpa sunbae sbb nk beritahu kat sunbae yg gf sunbae ni dah melampau! Dia simbah air dekat kawan sy!
Seolhyun:mana ada! Baby.. Jangan percaya cakap perempuan ni.. Dia tipu.. Kalau betul i yg buat try you tanya jihyo sendiri..
Bora:jihyo.. Kau beritahu lah.
Chanyeol:*pandang jihyo*
Seolhyun:*pandangan tajam*
Jihyo:*pandang ke bawah**senyap*
Seolhyun:tgk.. Jihyo senyap.. So it's not me..
Bora:hey jihyo.. Wae kau senyap? Cakap lah..
Chanyeol:*senyuman sinis*hmph.. Hey ladys.. Lain kali kalau nk tipu pun xpayah lah guna cara yg bodoh! Hey song jihyo.. Kau hodoh n miskin..!! Kalau betul kau disimbah air sekalipun memang sesuai pun.. Haha
Jihyo:*pandang chanyeol**pergi dari situ sambil menangis*
Seolhyun:hahaha.
Bora:huh! Korang memang sesuai bercouple! Sorang ibu setan n sorang lagi bapak setan! Kejam! Org yg macam korang ni yg akan musnahkan hidup org lsin tau tak!!
Chanyeol:*mendekati bora*hah! Berani kau panggil aku bapak setan yer.. Kalau kau nk hidup lama di sekolah ni jaga perangai tu sikit!
Bora:hah! Aku xtakut lah! Aku akan pergi dari sekolah ni!
Chanyeol:huh! Patutlah berani.. Takpa.. Aku akan balas perbuatan kau ni kpd si hodoh tu!.
Bora:kalau kau berani sentuh dia kau tahulah apa akibatnya!
Chanyeol:woo~takutnya.. Huh!
Bora:ikut kau lah..*tarik tangan seolhyun*hey! Baik kau mengaku cepat!!
Seolhyun:sakitlah! *meronta*
Chanyeol:hey lepaskan gf aku!
Bora:seolhyun mengakulah!
Chanyeol:hey kau yakin ker yg gf aku yg buat semua tu hah!
Bora:yelah!!! Kalau tidak buat apa aku datang jumpa korang!! Ppali seolhyun!!.
Chanyeol:*pandang seolhyun*betul ker baby?
Seolhyun:ermm i... I...
Chanyeol:cakap cepat..
Seolhyun :*mengeluh*,ya.. I yg buat. I ngan tzuyu. Tapi you sukakan syg?
Bora:kan aku dah cakap..
Chanyeol:*mengeluh**pergi dari situ*.
Seolhyun:baby!! Baby nk pergi mana tu? Baby!!Chanyeol pergi dari situ.. Selepas hilang kelibat chanyeol seolhyun dan bora menjeling antara satu sama lain.
Chanyeol berasa bersalah dgn jihyo.. Chanyeol mencari jihyo..
Chanyeol ternampak jihyo dudum di bangku di belakng kolej.. Terlihat jihyo sedang menangis.. Baru sahaja chanyeol mahu mendekati jihyo langkah chanyeol terhenti apabila nelihat sehun n kai duduk di tepi jihyo...
Chanyeol hanya melihat mereka dari jauh. Chanyeok pun masuk ke kelasnya semula....
.
.
.
Sehun:jihyo.. Awk ok?
Kai:ha ah.. Awk ok tak?
Jihyo:urm ok..
Sehun:wae awk menangis ni?.
Jihyo:xda apa2.
Sehun:sy tahu.. Sbb chanyeol kan?.
Jihyo:*senyap*Tiba2 bora datang..
Bora:erm chanyeol sunbae ada datang tak tadi?
Sehun n kai:xda..
Bora:oh.. Sy ingat dia nk datang minta maaf ke apa. Tapi huh!
Jihyo:biarlah bora.. Org macam aku ni memang patut pun dilayan macam ni..
Bora:kau xboleh cakap macam tu jihyo.. Aku sayang kau.. So aku akan protect kau..
Jihyo:tapi lepasni kau xda.. Tiada siapa dah yg nk protect aku.. Semua org benci aku...
Bora:*mengeluh*sbb tu aku nk kau kuat.. Kau jangan kalah dgn si seolhyun tu..
Jihyo:tapi dia. .
Sehun:takpa jihyo.. Kalau awk ada masalah awk boleh bagitahu sy or kai..
Jihyo:gomawo sunbae.
Bora:tgk.. Ada lagi org yg masih sygkan kau.. Aku janji.. Walaupun aku xda kat sisi kau.. Aku yakin akan ada org yg akan protect kau.
Jihyo:nae. Gomawo bora...
Sehun:ish chan hyung pun satu.. Wae dia syg sangat dgn si seolhyun tu..? Di depan chan hyung dia baik.. Di belakang macam...
Bora:setan?
Sehun:ha ah.. Huh!
Bora:haha.. Rupa2nya sunbae pun xsuka kat seolhyun tu..
Sehun:of course.
Kai:haha.. Ok dah.. Jom kita masuk ke kelas masing2...
Bora:nae.. Jihyo.. Jom kita pergi tukar baju kau tu..
Jihyo:nae..Selepas itu sehun, kai jihyo n bora masuk ke kelas mereka masing2...
Dalam kelas sehun, kai n chanyeol..
Chanyeol termenung ...sehun n kai yg baru masuk ke kelas terus menegurnya..
Sehun:hyung..
Kai:hyung..
Chanyeol:urm
Sehun:wae hyung marahkan jihyo? Seolhyun tu yg
Chanyeol:aku tahulah..
Kai:kalau hyung tahu.. Wae xpergi minta maaf?
Chanyeol:*senyap*
Sehun:ikut hyung lah..S
K
I
PWaktu balik..
Chanyeol menunggu jihyo di tempat letak kereta. Tapi jihyo xmuncul muncul.. Chanyeol yg penat menunggu terus balik ke rumahnya..
Sampainya dirumah.. Chanyeol mencari jihyo ..tetapi jihyo tetap tiada di situ.. Chanyeol hairan..
Tiba2 telefon chanyeol berdering.. Chanyeol menjawab panggilan..
In call
Chanyeol:yobeseyo..
??:tuan ni sy jihyo
Chanyeol:oh kau.. Mana kau pergi!
Jihyo:saya balik malam ni yer tuan.. Sbb sy singgah di rumah kawan sy..
Chanyeol:siapa? Bora?
Jihyo:ha ah..
Chanyeol:kau buat apa pergi rumah dia..?! Ooo.. Pasti dia nk burukkan gf aku kan?
Jihyo:mana ada tuan erm
.bora akan pindah ke us so sy nk luang masa dgn dia tuan..
Chanyeol:ah ikut kau lah..
Jihyo:jadi tuan bagi lah ni?
Chanyeol:ha ah..
Jihyo:terima kasih tuan..
End call..Chanyeol menutup telefonnya..
Chanyeol pov
Huh! Wae lah dia pergi ke rumah perempuan tu.. Jihyo ok tak hah?aish.. Chan wae kau panggil nama dia? Ingat.. Dia hodoh! Si hodoh! And buat apa aku risau? Huh!
End povTiba2 bunyi loceng rumah...
Chanyeol membuka pintu rumahnya..Chanyeol:eh sayang?
??:baby~
Chanyeol:you buat apa kat sini seolhyun?
Seolhyun:saja i bosanlah. Boleh tak i nak makan kat rumah you malam ni?
Chanyeol:hah! Erm boleh jugak.. I pun bosan ni..
Seolhyun:ah ok.. Sayang suruh tukang masak you masak sedap2 eh..
Chanyeol:erm you xnak masak ker utk i?
Seolhyun:hah! I tak pandai masak lah sayang..
Chanyeol:oh yeke.. Takpalah i suruh makcik han masakkan..
Seolhyun:ok.. I duduk kat ruang tamu yer..
Chanyeol:ermm.Chanyeol pergi ke dapur dan menyuruh makcik han memasak..
Chanyeol:makcik han.. Tolong masakkan makanan sedap2 yer.. And boleh tak makcik han call jihyo?
Makcik han:call jihyo? Nak buat apa?
Chanyeol:suruh dia balik pagi esok..
Makcik han:tapi kenapa?
Chanyeol:makcik suruh jer..
Makcik han:erm yelah...Chanyeol pergi ke ruang tamu dan menonton tv bersama seolhyun..
Makcik han cuba telefon jihyo tetapi tidak diangkat... Banyak kali makcik han cuba tetapi tidak diangkat juga..
Situasi jihyo..
Jihyo telah menceritkan semuanya kpd bora dari A-Z.. Bora terkejut... Bora menasihatkan kpd jihyo agar terus bersabar dgn chanyeol...Bora:kau sabar yer.. Kau kan kuat jihyo..
Jihyo:gomawo.. Bora aku balik dulu yer.. Nanti bising pulak tuan chan aku tu..
Bora:ha ah yelah.. Bye.
Jihyo:bye*keluar dari rumah bora*Jihyo balik ke rumah chanyeol dgn menaiki teksi..
Apabila sampai di rumah.. Jihyo melihat ada kereta ferari yg memarkir di perkarangan rumah tuan chan..
Jihyo pun masuk ke dalam rumah itu.. Apabila jihyo lalu di ruang tamu.. Alangkah terkejutnya jihyo apabila melihat..
To be continued..
Hi my lovely readers.. Thanks for vote and read this ff.. Ermm.. Apa yg jihyo lihat? And apa reaksi chanyeol bila tahu jihyo balik awal?
Kalau nak tahu.. Wait for the next ep.. Saranghae ❤❤❤😘
YOU ARE READING
📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔
RomantikSINOPSI AND WATAK Song Ji Hyo - seorang yeoja yang berumur 21 tahun dan mempunyai rupa yang sangat hodoh (taklah hodoh sangat just jerawat yg banyak) - mempunyai hati yang baik dan ikhlas - suka berkawan dan mudah menyanyagi seseorang - tinggal...