EP 6
Sambungan..
Chanyeol:eh korang..
Sehun:eh hyung..
Kai:hyung wae?
Chanyeol:pehal perempuan ni tumpang korang? *tunjuk jihyo*
Sehun:oh..nama dia song jihyo...kitaorang tgk dia tengah tunggu teksi so kitaorang tumpangkanlah..wae hyung?
Chanyeol:buat apa korang bagi tumpang kat orang yg macam ni?hodoh!
Kai:hey hyung..relakslah..xbaik cakap macam tu..apa salah dia yg hyung cakap macam tu kat dia. ?
Chanyeol:huh!kau cakap kenapa?first dia hodoh..second dia xsetaraf ngan kita third..
Sehun:*mencelah*jihyo..awak masuk kelas dulu yer.cepat..
Jihyo:n-nae..gomawo sehun n kai sunbae...*jalan masuk ke kelas*
Sehun n kai:*mengangguk*
Chanyeol:huh!pergi dari sini cepat2..muak aku tgk muka kau!kat rumah dah tgk kat sini pun..*tutup mulut*
Sehun:bwo?hyung cakap apa ni?kat rumah?
Chanyeol:aniy..dahlah jom masuk kelas .
Sehun n kai:nae hyung..(Buat pengetahuan semua..kai,sehun n chanyeol satu kelas cuma muda sehun n kai lagi..sbb tulah sehun n kai panggil chanyeol hyung. . seolhyun n jihyo pula satu kelas dan mereka muda lagi berbanding sehun ,kai,chanyeol..sbb tu jihyo panggil sunbae kat sehun n kai..)
Dalam kelas jihyo..
Jihyo:aikk..mana bora ni?xdatang ke harini?alah..aku baru nk cerita pasal si chanyeol kat dia..aish..apasal mulut aku kurang ajar ni..diakan sunbae aku..ish2 n tuan aku..ah!tapi dia kurang ajar ..patut ke aku hormat dia..huh!tapi kawan2 dia baik,handsome pulak tu. Kalau dia tu..handsone tapi mulut memang kurang ajar n perangai.huh!
Sedang ralik jihyo membebel seorang diri..tiba2 adalah yg menyampuk..siapa lagi kalau bukan seolhyun n kawannya..
Seolhyun:woi!hodoh!
Jihyo:oh mak kau hodoh!*melatah*
Seolhyun:what!you call my mom hodoh!!?ni dah kurang ajar ni!!*nak tampar jihyo*Tiba2 ada seseorang menahan tangan seolhyun drp menampar jihyo..siapa yer?chanyeol?....nope xkanlah dia..dia lagi suka kalau jihyo kena tampar .teka siapa..siapa lagi kalau bukan sehun n kai...
Sehun:*tahan tangan seolhyun*dah2 lah seolhyun..kau ni xhabis habis nk kacau jihyo..
Seolhyun:s-sehun sunbae..
Kai:kau ni seolhyun .kalau xbuli jihyo memang xsah..huh!
Seolhyun:s-saya buat macam tu s-sebab dia cakap mak saya hodoh..sebab tulah..
Sehun:*pandang jihyo*betul ke jihyo?
Jihyo:aniy..sy melatah jer sbb dia sergah sy macam tu..
Seolhyun:dia tipu..dia..
??:hey sehun ,kai..apa korang buat dalam kelas gf aku ni..eh n kenapa kau pegang tangan gf aku ni bro?!
Sehun:*melepaskan tangan seolhyun*ni gf hyung ni..buat hal Chanyeol:buat hal apa?
Sehun:dia nk tampar jihyo..dia..
Seolhyun:*lari ke arah chanyeol n pegang tangan chan*sayang..ni jihyo cakap mama i hodoh..bencilah i..bila kawan2 you tanya si hodoh ni dia cakap dia melatah bukannya apa..i sakit hati sayang bila dia cakap macam tu..agak2lah kalau nk melatah pun..huh!
Chanyeol :what!?*pergi ke arah jihyo*eh hodoh!kau dengar sini yer. Kalau kau sakitkan hati gf aku lagi..aku xkan buat hidup kau tenang!arraseo!
Sehun n kai:*terkejut*eh hyung..dah2 lah..
Kai:jihyo xsalah hyung..dah jom kita masuk ke kelas..cepat*tarik tangan chanyeol*
Chanyeol:eh aku xhabis cakap lagi dgn si hodoh tu..eh..
Seolhyun:sayang..!
Sehun:erm jihyo..ni phone awk..*hulur telefon*
Jihyo:hah?
Sehun:masa awk tumpang sy tadi ..phone awk tertinggal dalam kereta .sbb tu sy datang nak pulangkan kat awk..
Jihyo:ah gomawo sehun sunbae..*ambik telefon**bow*
Sehun:nae..erm awak jangan ambil hati dgn chanyeol hyung yer..dia memang macam tu..saya nk minta maaf bagi pihak dia yer.
Jihyo:nae..sy dah biasa*eye smile*sunbae jangan risau..
Sehun:baguslah kalau macam tu..saya masuk kelas dulu..annyeong..
Jihyo:ah nae..oh cakamman sunbae..
Sehun:nae..
Jihyo:erm boleh tak nanti rehat saya nak jumpa subae jat rooftop?
Sehun:erm boleh tapi nk buat apa.?
Jihyo:saya nak tanya benda..
Sehun:oh ok..S
K
I
PMasa rehat..
Jihyo mengemas buku2nya..dan menuju ke rooftop..Di rooftop..
Jihyo duduk sambil menulis diarynya.
YOU ARE READING
📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔
RomanceSINOPSI AND WATAK Song Ji Hyo - seorang yeoja yang berumur 21 tahun dan mempunyai rupa yang sangat hodoh (taklah hodoh sangat just jerawat yg banyak) - mempunyai hati yang baik dan ikhlas - suka berkawan dan mudah menyanyagi seseorang - tinggal...