❤DIARY OF AN UGLY❤

3K 213 3
                                    

EP 2
Sambungan ep lepas..

Jihyo masih khusyuk menulis..tiba2.datanglah bala yg akan menimpa jihyo..siapa lagi kalau bukan queenka kolej ni.a.k.a budak hot...seolhyun n tzuyu..seolhyun n tzuyu berdiri di depan meja jihyo..dua org itu tersenyum sinis kpd jihyo..jihyo yg melihat hanya menelan air liur. Jihyo sedang berfikir apalah yg dua org ni nk cakap ngan aku..adakah mereka nk kutuk or something else?

Seolhyun:woi! Si hodoh!
Jihyo:n-nae?
Seolhyun:nih buat *campak buku latihan math*
Jihyo:aku?
Seolhyun :yelah sapa lagi?
Jihyo:wae aku yg kena buat?
Seolhyun:kau nk aku bagi sbb kenapa kau kena buat?
Jihyo:*mengangguk*
Seolhyun:first kau hodoh.. Second kau miskin, third aku malas..
Jihyo:buat sendirilah...sir jongkook suruh buat sendiri kan?
Seolhyun:hello! Pleaselah.. Ni seolhyun ok.. Org hot macam aku ni xboleh buat kerja2 sekolah macam ni.. Xcool ok.. Tiada kelas langsung... Huh! Dah buat jer! Jangan banyak cakap! Kalau kau xbuat aku akan buat kau lebih terseksa!
Jihyo:ok lah.. *mengeluh*
Tzuyu:nih.. Buatkan utk aku sekali! *campak buku latihan*
Jihyo:*ambil buku *yer..
Seolhyun:ingat! Aku nk kau siapkan harini jugak! Aku nk kau hantar buku aku n tzuyu malam ni arraseo!
Jihyo:xleh ker esok?!
Seolhyun:no! I want tonight!
Jihyo:yer2..

Tiba2 ada suatu suara yg memberhentikan percakapan mereka..

??:baby! Jom makan! I lapar lah!
Seolhyun:oh ok baby! Cakamman.. Oklah.. Bye si hodoh a.k. a jerawat banyak..! Haha

Seolhyun n tzuyu keluar ke kantin bersama bf mereka..

Selepas kelibat seolhyun n tzuyu hilang.. Jihyo mengeluh.. Dan berkata dalam hati..

Jihyo pov
Huh! Kenapalah aku ni! Mudah sangat dibuli.. Dahlah kena buat semua kerja sekolah diorang..huh! Depan bf di bukan main lembut.. Baby2 lah sangat.. Depan aku !huh macam ibu setan! Apasal dia suruh aku hantar malam ni buku ni!? Ah xkesahlah.. Asalkan aku xdibuli lagi.. Nanti masak aku kalau xbuat..
End pov

Jihyo menyambung kerjanya yg tertangguh tadi...

S
K
I
P

Selepas waktu rehat.. Semua pelajar masuk semula ke dalam kelas.
Jihyo masih khusyuk membuat kerja sekolah dua nenek kebayan tu..

Bora yg baru masuk menegur jihyo..

Bora:jihyo yah!
Jihyo:wae? *menulis*
Bora:apasal kau xpergi kantin tadi? Aku tunggu kau lama tahu tak!
Jihyo:ah.. Erm aku ada kerja lagilah..
Bora:eh.. Bukan ker kau kata dah nk siap?
Jihyo:oh aku lupa ada kerja lain lagi.. Hehe
Bora:ooo.. Oklah kalau macam tu.. Nih aku belikan kau roti n susu.. Makan lah.. Nanti kau sakit perut..
Jihyo:nae.. Gomawo bora.. *senyum*
Bora:ok2..

Jihyo pov
Pheww.. Selamat.. Aku xboleh beritahu yg aku sdg buat kerja sekolah kpd seolhyun n tzuyu.. Nanti kecoh satu kelas bila si bora ni tahu..
End pov

Beberapa minit kemudian..

Cikgu Hani masuk ke kelas dan mengajar...

S
K
I
P

Waktu balik...
Kring~kring~

Semua pelajar berpusu pusu utk pulang.. Jihyo? Jihyo masih membuat kerja sekolah.. Bora yg siap mengemas menanyakan jihyo..

Bora:yah! Xnak balik ker? Rajin nampak!
Jihyo:saja nak siapkan awal2.nanti balik rumah xyah buat dah..
Bora:yelah tu.. Betul ni kau xnak balik lagi?
Jihyo:ha ah.. Kau balik lah dulu yer..
Bora:yelah2..annyeong! Jumpa esok.  *keluar dari kelas*
Jihyo:nae. Annyeong..

Jihyo meneruskan kerjanya..
Selepas setengah jam.. Akhirnya kerja sekolahnya sudah siap.. Sebenarnya bukan kerja sekolahnya.. Kerja sekolah dua nenek kebayan tulah..

📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔Where stories live. Discover now