❤DIARY OF AN UGLY❤

2.3K 178 2
                                    

EP 5

Keesokannya..
Pagi..

Jihyo bangun awal pagi utk ke kolej.. Of course bangun sendiri.. Kan dah jadi maid.. Xkan nak suruh majikan yg kejutkan..

Jihyo menggapai tualanya dan masuk ke tandas.. Beberapa minit kemudian jihyo keluar tandas dgn berpakaian lengkap..

Sementara itu sempat lagi jihyo membuka diarynya dan menulis..

Hi diary.. Harini first day aku mulakan kerja aku as a maid.. Huh! Dahlah kena jaga mamat yg kurang ajar tu.. Apalah nasib.. Apahal aku kena jaga dia?dia tu kan dah besar..stakat jaga kat rumah cukuplah..ni kat kolej pun aku kena jaga..huh!xpalah..asalkan aku dah xmenyusahkan omma kim..xpalah diary..aku berhenti kat sini dulu..aku nk pergi sekolah.huh!

Jihyo menutup diarynya..

Jihyo keluar dari biliknya dan menuju ke dapur..

Jihyo melihat en.park sedang sarapan..jihyo menegur en.park.

Jihyo:annyeonghaseyo en.park..good morning..*bow*
En.park:oh morning..duduklah..
Jihyo:ah nae*duduk*
En.park:makanlah yer..
Jihyo:nae en.park..
En.park:ah sebelum tu . Chanyeol dah bangun?
Jihyo:tak tahulah tu..wae en.park?
En.park:awak xkejutkan dia ker?
Jihyo:tak..en.park and tuan chan xda pesan pun kat saya hal kejutkan dari tidur..
En.park:oh sy lupa. Xpa..mulai harini awk akan kejutkan anak sy setiap pagi..arraseo?
Jihyo:nae en.park..takpalah sy pergi kejutkan dia..
En.park:ah nae..sy pun nk ke pejabat ni..annyeong..*bangun*
Jihyo:nae*bow*

Selepas en.park pergi kerja jihyo naik ke tingkat atas rumah itu dan masuk ke bilik chanyeol..

Jihyo cuba mengetuk pintu tapi tiada sahutan..jihyo pun membuka pintu itu secara slow2..apabila jihyo buka teserlah lah chanyeol yg masih dibuai mimpi itu..
Jihyo mendekati chanyeol...

Apabila jihyo mendekati chanyeol,automatik tangan jihyo menutup matanya sendiri..
Kerana chanyeol tidak memakai baju..teserlah lah abs chanyeol itu..six packs dowh!

Jihyo cuba memanggil chanyeol sambil menutup mata utk menyedarkannya..

Jihyo:tuan chan!bangun dah lewat ni
.nanti lambat ke kolej..
Chanyeol:*masih tidur*
Jihyo:adoi susahlah macam ni..

Jihyo memaksa matanya utk melihat abs chanyeol kerana jihyo mahu menggunakan tangannya utk menarik selimut chanyeol
Selepas menarik selimut chanyeol
.chanyeol tersedar dan menengking jihyo..

Chanyeol:yah!wae kau kacau aku  tidur!?
Jihyo:kita dah lewat nk pergi kolej..
Chanyeol:ah!aku malas nk pergi kolej harini!!!*tarik selimut*
Jihyo:kalau tuan xpergi..sy macam mana?
Chanyeol:ikut kau lah!apa aku kisah!kau nk pergi jalan kaki pun pergilah!
Jihyo:tapi tuan..*mengeluh*rumah tuan dgn kolej tu 20km ..jauh tu..lainlah kalau rumah sy ..just 5minit jalan dah sampai..
Chanyeol:ish..bisinglah kau ni!!aku nk tidur pun xsenang!*bangun**masuk tandas*
Jihyo:*senyum*

Jihyo pov
Ah..mujur dia nk pergi ..kalau tak mati aku nk jalan..jauh tu
End pov

Selepas chanyeol masuk ke tandas..jihyo mengambil baju chan yg dah digosok dan diletakkan di atas katil..

Baru sahaja jihyo  ingin keluar dari bilik chan....ada suara memanggilnya..

Chanyeol:eh hodoh!kau ambik baju ni letak dalam mesin basuh!*campak pakaiannya*
Jihyo:*sambut pakaian*n-nae..
Chanyeol:*senyuman sinis*cuba kau hidu baju tu!
Jihyo:hah?*blur*
Chanyeol:berapa kali aku nk ulang!?cuba hidu baju aku tu!
Jihyo:*hidu*
Chanyeol:bau apa?
Jihyo:b-busuk?
Chanyeol:ya..itulah kau bagi aku..haha!!!
Jihyo:*mengeluh**keluar dari bilik chan*
Chanyeol:haha..tu baru sikit kau rasa ..nanti..aku akan buat kau lebih terseksa !!hodoh!!

Selepas itu..chanyeol memakai kemas bajunya utk ke kolej..
Chanyeol menuruni tangga dan menuju ke  keretanya..

Jihyo yg tunggu di dapur memanggil chanyeol..

Jihyo:tuan chan!!tak nak makan ker?
Chanyeol:xnak!!cepatlah kalau nk tumpang kereta aku ni!!!
Jihyo:nae*berlari ke arah kereta chanyeol*

Selepas itu mereka bertolak ke kolej..

Suasana dalam kereta tersangat sunyi...mereka berdua tidak bercakap langsung..tiba2 chanyeol memulakan percakapan..

Chanyeol:hey hodoh!kau dengar sini..aku akan hantar kau jauh sikit dgn  kolej arra?aku xnak org tahu yg kau ni maid aku..!!
Jihyo:wae tuan?
Chanyeol:aku malu!!org lain elok jer bebas macam tu tiba2 aku chanyeol a.k.a kingka n hot guy ni ada maid peribadi yg hodoh macam kau ni!sorry to say ok!!huh!
Jihyo:*pandang keluar tingkap*..................

Jihyo pov
Huh! Perasan.. Hot guy konon.. Kalau org lain tahu perangai dia, xda maknanya hot guy tu. Huh.. Sabar ji.. Kau boleh sabar dgn perangai dia.. Hwaiting!.
End pov

Chanyeol:*berpaling ke arah jihyo*...........

Chanyeol pov
Aikk.. Xmarah pun dia ni kat aku.. Xda perasaan ker? Ahh. Ikut dialah.. Asalkan hati aku puas kenakan dia.. Haha.. Baru kau tahu yg kau menempah maut..!!,
End pov

Selepas 20 minit....

Chanyeol memberhentikan keretanya jauh dari kolej..iaitu di mall. Jihyo bertanya kpd chan..

Jihyo:tuan chan.. Wae berhenti kat sini? Tuan chan ada nk beli apa2 ker? Kalau nk beli apa2. Mall xbukak lagi masa ni..
Chanyeol:kan aku dah cakap tadi.. Aku xnak org lain tahu pasal kau!! Tadi baru aku cakap! Dah lupa dah ker?! Bengap betullah!
Jihyo: Tapi.. Mall ni jauh lagi dgn kolej. Xkan tuan nk sy jalan dari mall ke kolej.
Chanyeol:tadi kau kata rumah aku ngan kolej 20km jauh. Ni mall dgn kolej just 3km..ok apa? *senyuman sinis*
Jihyo:tapi tuan..
Chanyeol:dah.. Keluar!!
Jihyo:n-nae.. *bukak pintu kereta**keluar*
Chanyeol:*bukak tingkap kereta*annyeong si hodoh! Jalanlah kau sampai kolej yer... Haha!!

Selepas kereta chanyeol hilang dari pandangan jihyo.. Jihyo ingin menahan teksi.. Tapi malangnya tiada satu teksi pun yg lalu di situ..

Jihyo mengeluh.. Dan berkata dalam hati.

Jihyo pov
Adoi.. Macam mana ni.. Dah nk start kelas dah ni.. Satu teksi pun xnampak.. Ish... Majikan apalah kejam macam ni.. Tahulah malu.. Tapi tak perlulah.. Huh! Geramnya aku..!
End pov

Sedang ralik jihyo bercakap dalam hati...Tiba2 ada sebuah kereta berhenti di depan jihyo..

Situasi chanyeol

Selepas sampai di kolej.. Chanyeol keluar dari keretanya.. Ramai perempuan di kolej itu mengerumuninya ..yelah hot guylah katakan..

Ada yg minta berselfie, ada juga yg minta autograph(chan ni dah macam idol lah pulak)

Sedang ralik chan melayan para gadis di situ terbantut akibat panggilan gf tersayangnya iaitu siapa lagi kalau bukan queenka a. K. A gediks memanjang Seolhyun..

Seolhyun:baby! ~*pegang tangan chan*
Chanyeol:semua.. Nanti kita jumpa lagi yer.. Sy nk meluangkan masa sy dgn gf sy yg tersayang ni.
Seolhyun:aww.. So sweet.. Ni i sayang you ni baby..
Chanyeol:you sayang i? I lagilah syg you..
Seolhyun:awww.. Dah jom kita masuk ke kelas..
Chanyeol:jom..

Seolhyun n chan berjalan ke arah kelas...tiba2 langkah mereka terbantut apabila melihay sebuaj kereta berhenti di depan mereka..

Seolhyun:baby.. Tu bukan kawan2 you ker? Sehun and , kai
Chanyeol:ha ah..wae?
Seolhyun:wae perempuan hodoh tu baru keluar dari kereta kawan2 you tu baby?

Chanyeol pov
Wae si hodoh tu boleh naik kereta kawan2 aku.. Ish..
End pov

Chanyeol:i tak tahu.. Jap i pergi kat diorang. You pergi masuk kelas dulu arra?
Seolhyun:nae*masuk ke kelas*

Chanyeol mendekati kawan2nya.

Chanyeol:eh korang..
Sehun:eh hyung..
Kai:hyung wae?
Chanyeol:pehal perempuan ni tumpang korang? *tunjuk jihyo*

To be continued..

Hi my lovely readers.. Thanks for vote and read this ff.. I hope you guys love this ff.. Erm.. Macam mana kawan2 chan boleh bagi tumpang kat jihyo?
Ermm. Wae chan tiba2 tanya ni?
Kalau nk tahu.. Wait for the next eo.. Saranghae~❤❤❤

📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔Where stories live. Discover now