EP 3
Sambungan lepas..Omma kim:ok. Ji pergi mandi dulu.. Lepastu kita pergi arraseo?
Jihyo:nae.. *masuk bilik*Selepas beberapa minit.. Jihyo keluar dari tandas dan memakai baju.. Jihyo hanya pakai baju t-shirt lengan panjang dan seluar jeans...
Jihyo menuruni tangga dan menuju ke omma kim..
Jihyo:omma kim dah siap?
Omma kim:dah..
Jihyo:jom..
Omma kim:nae..Jihyo dan omma kim menaiki kereta..
Setelah sampai di rumah bora..jihyo dan omma kim membunyikan loceng rumah bora.
Selepas itu ada seseorang membuka pintu..ianya ialah mama bora..iaitu makcik shin..Mak cik shin menyuruh jihyo n omma kim masuk ke dalam rumahnya..
Makcik shin:jihyo..kamu pergilah ke bilik bora..bora suruh makcik pesan kat kamu kalau kamu dah sampai..
Jihyo:oh nae.Jihyo meninggalkan omma kim bersama makcik shin..
Jihyo mengetuk pintu bilik bora dan memanggil namanya..
Jihyo:*mengetuk pintu*bora!shin bora!aku dah datang ni..
Bora:nae*buka pintu*
Jihyo:*masuk bilik*hah..apa cerita hot yg kau nak cerita ni?
Bora:*tarik tangan jihyo*mari duduk sini..
Jihyo:*duduk dia atas katil bora*
Bora:ni kau tgk ni..*tunjuk skrin laptopnya*
Jihyo:*tgk*apa ni?
Bora:ish..cuba kau baca..
Jihyo:malas lah..bacalah..
Bora:ish tu pun malas..ni ..si seolhyun update dalam twitter dia yg dia..
Jihyo:alah pasal si ibu setan tu ker?!ish xda moodlah bila cakap pasal dia!
Bora:sabarlah dulu..ni dia cakap..Aku bahagia sekarang bersama bf baru aku..saranghae baby boo~yeollie..
Jihyo:so what?
Bora:kau xrasa menyampah ker?
Jihyo:ikut dia lah! Huh yeollie.. Sapa tu?
Bora:kau xkenal ker?
Jihyo:tak.. Sbb tu aku tnya..
Bora:nama sebenar dia park chanyeol.. Dia anak org kaya tau.. Dia start couple ngan minah gediks tu tahun lepas.. Aku dengar chanyeol ni sayang sangat ngan si minah ni.. Org cakap chanyeol ni ikut jer si seolhyun tu..
Jihyo:oh baguslah.. Maknanya dia sejati.. Dahlah handsome..
Bora:bagus tu memang bagus.. Tapi perlu ker dia couple ngan ibu setan tu! N macam mana kau tahu chanyeol tu handsome? Kau kata tak tahu siapa dia?
Jihyo:oh.. Aku pernah tgk bf si gediks tu tapi aku xtahu nama.. Ni bila aku tahu nama barulah aku tahu yg dia chanyeol..
Bora:ooo..
Jihyo:kan seronok dapat bf macam dia.. Sejati giler.. Hurm.. Tapi semua org nk jauhkan diri dari aku. Aku ni hodoh.. Huh! Lambat lagilah aku boleh dapat lelaki perfect macam tu..
Bora:*terasa bersalah*yah song jihyo! Kau xyah cakap macam tu.. Kau ni cantiklah.. Aku yakin suatu hari nanti kau akan dapat lelaki macam si chanyeol ni..
Jihyo:yelah tu.. Gomawo bora.. *peluk bora*
Bora:*balas pelukan jihyo*dah jom kita pergi makan.. Pasti mama aku n makcik kau dah tunggu..
Jihyo:nae..Jihyo n bora turun ke dapur.. Dan menikmati makanan pada malam itu..
Selepas makan
.jihyo, bora, omma kim n makcik shin duduk berborak di ruang tamu..Makcik shin:bora yah..
Bora:nae mama...
Makcik shin:bila kamu exam akhir tahun?
Bora:tak lama lagi.. Wae omma?
Makcik shin:taklah.. Mama nk tgk anak mama kerja, kahwin lepastu ada anak.. Xsabar rasanya..
Jihyo:*tersedak air*
Bora:haha.. Lambat lagi tu mama..
Omma kim:aish ji. Wae ni? Ker ji pun xsabar jugak nk kahwin ni?
Jihyo:ah.. Aniy. *malu*Omma kim, bora n makcik shin tergelak angkara melihat perilaku jihyo yg malu2 kucing itu...
.
S
K
I
POmma kim n jihyo balik ke rumah mereka...
Dalam kereta...
Jihyo memulakan percakapan.Jihyo:omma kim..
Omma kim:nae .
Jihyo:ermm..ji nk kerja boleh?
Omma kim:hah!wae?
Jihyo:ji xnak menyusahkan omma kim..ji selalu guna duit omma kim..
Omma kim:xpayah susah2..ni memang tanggungjawab omma kim utk jaga ji..ni amanah dari arwah mama n papa ji..
Jihyo:ji tahu..tapi omma kim..ji nk berdikari..boleh kan?
Omma kim:*mengeluh*ok..omma kim setuju..asalkan ji selesa dgn keputusan ji..tapi ji nk kerja apa?
Jihyo:ikutlah .maid peribadi or something else.
Omma kim:oh..maid?
Jihyo:tak..itu just contoh..
Omma kim:oh kurae..Jihyo n omma kim sampai di rumah mereka..
Jihyo masuk ke bilik..
Jihyo menghempaskan badannya dia atas katil..dan berkata dalam hati..Jihyo pov
Haish..apasal tiba2 aku rasa nk kerja eh?dahlah terasa macam nk kerja as maid..hurm..tapi ah..biarlah..
End pov..Jihyo melelapkan matanya...
S
K
I
P
Keesokannya..pagi..
Jihyo bangun awal pagi utk berjoging..memandangkan harini hari cuti ...
Jihyo hanya memakai baju lengan panjang n track suit..
Jihyo berjonging di sekitar taman sambil mendengar lagu melalui earphone di telinganya..lagu lotto by exo pilihan lagu yg di dengarkan oleh jihyo...S
K
I
PSelepas berjoging..jihyo pulanv ke rumahnya..jihyo bersarapan bersama omma kim..
Omma kim memulakan percakapan..Omma kim:ji..omma kim nk keluar lepasni..nk jumpa kawan omma kim..dah lama kitaorang xjumpa..
Jihyo:oh kurae.Selepas makan..jihyo duduk di ruang tamu sambil menonton tv..rancangan running man pilihannya..
Omma kim yg lengkap berpakaian kemas..menuju ke aeah jihyo..
Omma kim:ji..omma kim pergi dulu yer..
Jihyo:nae*masih menonton tv*hati2..Omma kim meninggalkan jihyo seorang diri di rumah..
Situasi omma kim
Omma kim menaiki kereta utk ke cafe berdekatan ..
Setelah sampai di cafe tersebut..omma kim menunggu kawannya di meja khas yg telah ditempah oleh kawannya.Beberapa minit kemudia..omma kim ditegur oleh seorang lelaki yg berumur sebayanya..
??:ermm.awk kim hana kan?
Omma kim:*berpaling*ah nae..ah park Sooman..*bersalam*
En.park: *bersalam*dah lama kita tak jumpa..
Omma kim:tulah kan..dah silakan duduk..
En.park:yelah2*duduk*
Omma kim:wah segak kau sekarang..kau kerja apa?
En.park:aku ceo syarikat park holdings..
Omma kim:wah kiranya kau kayalah sekarang..
En.park:lebih kurang macam tulah..haha
Omma kim:ish..kau ni xubah ubah dgn perangai pantang dipuji ni..haha..
En .park:well..
Omma kim:ah.macam mana dgn han byul?dia sihat sekarang.?
En.park:*mengeluh*dia dah meninggal..
Omma kim:mwo!?bila?sakit apa?
En.park:dua tahun lepas..huh..dia sakit kanser otak tahap 4...*sedih*
Omma kim:sabarlah sooman .aku turut bersimpati dgn kau..maaflah pertanyaan aku boleh menyebabkan kau sedih .
En.park:takpa..
Omma kim:oh ya..macam mana dgn chanyeol anak kau?pasti dia dah besarkan?
En park:ha ah..dia masih belajar di kolej.. umur dia 21 tahun..tapi..
Omma kim:tapi apa.?
En park:sejak han byul meninggal..sikap chanyeol berubah serta merta..
Omma kim:berubah macam mana?
En park:dulu dia rapat dgn aku sekarang ni dia macam nak jauhkan diri dari aku..lepastu aku ada upah maid peribadi utk dia..tapi semuanya lari sbb kan tak tahan dgn perangai chanyeol tu..
Omma kim:jadi sekarang ni kau cari maid peribadi utk anak kau lah ni?
En park:ha ah..kau boleh tak tolong carikan utk aku?aku nk seseorang yg boleh ubah perangai anak aku n boleh tahan dgn perangai anak aku..
Omma kim:aku rasa aku dah jumpa siapa yg kau maksudkan*angkat kening*
En park:jjinja!?nugu?
Omma kim:nanti aku kenalkan dia kat kau..
En park:bila tu?
Omma kim:malam ni pukul 8.kat cafe ni..
En park:aku ok jer..aku bersyukur dapat kawan macam kau ni..
Omma kim:of course..takpalah..aku nk balik dulu yer..
En Park:nae..annyeongOmma kim pun pulang ke rumah dgn perasaan yg gembira..
To be continued...
Hi my lovely readers..thanks for vote n read this ff..urmm...omma kim nk suruh jihyo ke yg kerja sbg maid tu?kalau betul suruh jihyo..apakah reaksi chanyeol bila tahu yg jihyo ni maid paeribadi dia?urmm.kalau nak tahu..wait for the next ep..saranghae❤❤❤
YOU ARE READING
📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔
RomanceSINOPSI AND WATAK Song Ji Hyo - seorang yeoja yang berumur 21 tahun dan mempunyai rupa yang sangat hodoh (taklah hodoh sangat just jerawat yg banyak) - mempunyai hati yang baik dan ikhlas - suka berkawan dan mudah menyanyagi seseorang - tinggal...