❤DIARY OF AN UGLY❤

2.1K 158 10
                                    

EP 21

Sambungan.. 

Keesokan hari..
Pagi

Jihyo bangun dari tidurnya.. Selepas itu jihyo menggapai tuala dan masuk ke tandas utk mandi..
Sehun, kai n chanyeol masih tidur ...mereka bertiga tidur di ruang tamu..

Selepas mandi, jihyo pergi ke dapur.. Apabila jihyo sampai di dapur jihyo membuka peti ais dan mula memasak..

S
K
I
P

Selesai memasak jihyo menghidangkan makanan di atas meja..

.
.
.

Kai terbangun dari tidurnya kerana dia terbau makanan yg dimasak oleh jihyo.. Kai mengejutkan sehun n chan..

Kai:eh korang.. Bangun2..
Sehun n chan:*sedar dari tidur*
Sehun:ada apa? Aku ngantuk lah..
Kai:try korang bau..
Sehun:*menghidu*ha ah.. Bau apa sedao ni?
Chanyeol:,ker korang masak?
Sehun:mana ada..sehun baru bangun ni.. Kai ni lagilah..
Kai:eh jok kita pergi kat dapur.
Sehun n chan:jom2..*pergi ke dapur*

Sampainya mereka di dapur.. Mereka melihat makanan yg banyak terhidang atas meja makan.. Tiba2 ada seorang yeoja menegur mereka..

??:sehun, kai n chanyeol sunbae dah bangun?
Sehun, kai n chanyeol: jihyo?
Jihyo:sunbae.. Duduklah makan.. Ni jihyo tolong masakkan.. *senyum*,
Sehun:wah jjinja!?
Jihyo:nae.. Wae?
Sehun:sbb jarang perempuan umur jihyo ni suka masak pagi2 macam ni.. Awalnya jihyo bangun..
Jihyo:aniy.. Jihyo dah biasa dah masak kat rumah makcik jihyo..
Sehun:oo..
Kai:dahlah cakap tu.. Jom kita makan..
Sehun:jom.. Jihyo mari makan sekali..
Jihyo:nae.. *duduk*
Sehun, kai n chan:*duduk*

Mereka menikmati makanan.. Selepas makan sehun, kai n chan pergi ke ruang tamu utk menonton tv..
Jihyo pula mencuci pinggan..

Di ruang tamu..

Sehun:chanyeol hyung..
Chanyeol:nae..
Sehun:sehun dengar adik hyung nak balik korea eh?
Chanyeol:ha ah.. Wae?
Sehun:wae dia nak balik korea? Bukan ker seronok duduk kat us tu?
Chanyeol:oh.. Dia cakap dia nak sambung belajar kat sini.. Dia kata bosan duduk kat sana.. Kalau kat sini ada aku..
Sehun:ooo.. Wah lama dah xjumpa dgn dia..
Chanyeol:aku pun..
Kai:hyung.. Tolong cakap kat adik hyung tu, suruh dia bawa balik sorang perempuan dari us boleh?
Chanyeol:kau nak buat apa?
Kai:alah nak buat jadi gf.. Hehe
Sehun:*tolak muka kai*hyung.. Xyah layanlah si kai ni.. Sejak jihyo duduk kat rumah ni dia jadi macam n.. Byuntae xbertempat..
Chanyeol:haha..
Sehun:oh ya hyung.. Bila adik hyung balik ni dia duduk ngan hyung ker?
Chanyeol:of courselah.. Wae?
Sehun:bukan ker jihyo pun duduk kat rumah tu jugak?
Chanyeol:so?
Sehun:yelah mana tahu.. Adik hyung jatuh cinta ker dgn jihyo tu..
Chanyeol:aish xkanlah.. Adik aku taste dia tinggi. Dia xkan suka dgn jihyo punya.. *confident*
Sehun:ye ker? Kalau dia taste tinggi habis hyung ni taste rendah lah?
Chanyeol:wae pulak?
Sehun:yelah.. Hyung kan jatuh cinta dgn jihyo... *perli*
Chanyeol:*menjenguk ke arah dapur*eh kau ni.. Cakap tu slow2 lah*tepuk kepala sehun*
Sehun:alah.. Kalau suka cakap jer depan2. Bukannya susah.
Chanyeol:*senyap*

Tiba2 jihyo mencelah..

Jihyo:suka apa? Susah apa?
Sehun, chanyeol:*berpaling*
Jihyo:*pandang sehun n chan*
Sehun:ni chan hyung su..
Chanyeol:*menutup mulut sehun dgn tangan*xda apa2..
Jihyo:*pelik*oh takpalah.. Erm tuan chan.. Bila kita nak balik rumah tuan chan?
Chanyeol:erm lepasni.. Awk pergi bersiaplah dulu..
Jihyo:nae.. *masuk bilik*

Selepas kelibat jihyo tiada.. Chanyeol melepaskan tangannya dari mulut sehun.. Dan chanyeol berkata..

Chanyeol:eh kau ni kan..
Sehun:hyung.. Terus teranglah hyung..
Chanyeol:kalau aku xterus terang xda rugi apa2 pun..
Sehun:sekarang memang xrugi apa2..takut satu hari jihyo dikebas kat org lain.. Hah rugilah..
Chanyeol:ah kau xyah ambil tahu.. Aku tahu apa yg aku buat.. Aku nak test dia lagi..
Sehun:nak test apa lagi?
Chanyeol:aku nak tgk dia tahan tak dgn perangai aku.. Hehe..
Sehun:ish.. Kesian lah kat dia.. Dia dah ingat hyung dah berubah kan.. So xpayahlah..
Chanyeol:alah sikit jer.. Kau tgk lah nanti...
Sehun:ikut hyunglah..

Chanyeol pov
Sehun.. Kau xtahu kenapa aku nak buat semua ni.. Aku nak tgk adakah dia masih tahan dgn perangai aku.. Kalau dia tahan dgn perangai aku barulah aku berteru terang..
End pov

Selepas itu chanyeol masuk kebilik utk mandi..

Selepas kelibat chanyeol tiada.. Sehun berkata dalam hati..

Sehun pov
Hyung2..sehun bukan apa. Sehun takut hyung menyesal jer.. Kalau satu hari nanti jihyo jatuh kat tangan org lain..
End pov

Sehun:eh kai.. Kau rasa betul ker apa yg chan hyung buat tu?
Kai:alah biarlah dia.  Dia yg nak kat jihyo.. So biarlah dia nak buat apa pun..
Sehun:urm yelah..

S
K
I
P

Selepas 20 minit.. Chanyeol menunggu jihyo di ruang tamu..
Selepas itu jihyo pergi ke ruang tamu.. Chanyeol pun berkata..

Chanyeol:dahlah.. Jom balik..
Jihyo:nae..
Chanyeol:sehun, kai... Terima kasih bagi aku n jihyo tidur rumah korang semalam..
Sehun:alah hal kecik jer..
Kai:ha ah.. Hal kecik jer.. And jihyo..
Jihyo:nae?
Kai:kalau awk nak mari tidur kat sini selalu pun boleh.. Awk boleh pakai baju saya.. Hheehe.
Jihyo:n-nae.. *senyuman ketakutan*
Sehun:*ketuk kepala kai*eh kau ni kan..
Chanyeol:haha.. Dahlah aku.. Balik dulu.. Jumpa esok kat kolej eh. 
Sehun n kai:nae.. Annyeong..

Selepas itu chanyeol n jihyo masuk ke dalam kereta dan balik ke rumah..

Dalam kereta..

Jihyo:tuan chan.. Kai sunbae memang macam tu ker?
Chanyeol:ha ah.. Dulu masa saya mula2 kenal dia kan.. Dia selalu tukar2 gf.. Boleh dikatakan dia ni playboy lah.
Jihyo:oo. Patutlah.. Kalau sehun sunbae?
Chanyeol:kalau sehun pulak.. Dia xplayboy.
Jihyo:baguslah..
Chanyeol:tapi xbagus sebenarnya kalau xplayboy jugak..
Jihyo:wae?
Chanyeol:sehun xpernah bercinta..
Jihyo:tapi bagus apa ..
Chanyeol:bagus tu memang bagus.. Haritu dia cakap dia ada gf.. So saya n kai happy lah sbb akhirnya dia ada gf.. Saya suruh lah dia tunjuk kat saya gf dia.. Tapi *mengeluh*
Jihyo:wae? Xcantik ker?
Chanyeol:memang xcantik.. Dia tunjuk air bubble tea.. Nak cantik macam mana.. Saya pening dgn kawan saya ni.. Sorang playboy, sorang pelik.. Tapi walau bagaimanapun.. Saya syg diorang..
Jihyo:wah.. Baguslah tuan ada kawan.. Saya ni.. Hurm.. Lepas bora xda sy terus xda kawan.. Ada kawan pun hanya nak pergunakan saya jer.. *mengeluh*
Chanyeol:*pandang jihyo*xpa.. Awk kan ada sehun, kai n saya..
Jihyo:urm ok.. Oh ya tuan.. Gomawo sbb tolong saya yer.. Tuan dah banyak tolong saya.. *senyum*
Chanyeol:nae. Erm pasal semalam awak lupakan yer..
Jihyo:erm.. N-nae..

Selepas itu.. Mereka sampai di rumah.. Chanyeol n jihyo masuk ke dalam rumah..

Apabila mereka masuk ke dalam rumah.. Ada suara seorang namja memanggil chanyeol..

??:chan hyung!!!! *mendekati chanyeol*
Chanyeol:*terkejut*j-jackson?
Jihyo:*pandang chanyeol*

To be continued..
Hi my lovely readers .thanks for vote and read this ff.. Erm jackson? Haha.. Kalau nak tahu yg selanjutnya. Wait for the next ep.. Saranghae ❤❤❤😘😘😘

And author nak minta maaf sbb part ni pendek.. 🙏🙏

📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔Where stories live. Discover now