EP 28
Sambungan..
Di rumah...
Chanyeol dan jihyo masuk ke rumah.
Jihyo mencari jackson.. Tapi jackson tiada di dalam rumah itu.. Jihyo memberitahu chanyeol.
Jihyo:tuan.. Jackson xda kat bilik dia..
Chanyeol:budak ni pergi mana eh.. Tapi xkanlah dia....
Jihyo:dia apa.?
Chanyeol:kau duduk kat rumah.. *nak keluar dari rumah*
Jihyo:tuan.. Tuan nak pergi mana?
Chanyeol:adalah.. *keluar dari rumah*Selepas itu chanyeol menaiki kereta dan menuju ke sesuatu tempat..
S
K
I
PChanyeol tiba di sebuah taman.. Chanyeol turun dari keretanya.. Chanyeol mencari kelibat seseorang... Akhirnya chanyeol melihat kelibat seirang namja yg sedang duduk di bangku yg berdekatan dgn tasik... Chanyeol mendekati namja itu..
Chanyeol duduk di sebelah namja itu.. Chanyeol pun bercakap..Chanyeol:wae xpergi kolej tadi? Hyung risau tau..
??:*senyap*
Chanyeol:jackson.. Wae ngan adik hyung ni? *tepuk bahu jackson*
Jackson:*mengeluh*jack stress lah hyung..
Chanyeol:wae?
Jackson:entahlah hyung.. *mengeluh*
Chanyeol:takpalah kalau jacksl xnak citer kat hyung..
Jackson:macam mana hyung tahu yg jack ada kat sini..
Chanyeol:jack.. Hyung ni abang jack..masa kita kecil dulu kita selalu main kat sini kan.. And haritu.. Masa jack merajuk ngan hyung, jack akan datang kat sini..xkanlah hyung xkenal perangai adik hyung.. *senyum*
Jackson:ooh jjinja..? So hyung pun boleh tahu lah jack cintakan siapa?
Chanyeol:yg tu hyung xtahu.. Wae?
Jackson:hyung.. Jack cintakan perempuan tu.. Please bagi kat jack hyung..
Chanyeol:b-bagi apa?.
Jackson:*mengeluh*ooo.. Jadi hyung memang xtahulah ni?,takpalah hyung.. Hyung baliklah dulu.. Jack xnak duduk kat rumah tu lagi..
Chanyeol:wae? Habistu jack nk tinggal kat mana?
Jackson:ikutlah kat mana2...asalkan hati jack dah xsakit.. *pergi dari situ*
Chanyeol:but..Jackson pergi dari situ meninggalkan chanyeol.. Jackson pergi dgn tangisan... Sebenarnya jackson cintakan jihyo dan ingin hyungnya bagi jihyo kpdnya.. Tapi jack xsanggup ingin menyatakan hal yg sebenar kerana chanyeol pun suka kpd jihyo... Dan kenapa jackson ingin berpindah dari rumah itu kerana dia sudah tidak tahan melihat kemesraan chanyeol dgn org yg dia cintai iaitu jihyo... Ya, jackson sangat sygkan jihyo dan sentiasa melindungi jihyo.. Hati jackson pedih apabila nelihat jihyo berpelukan dgn hyungnya...
Selepas kelibat jackson tiada dari pandangan.. Chanyeol berkata dalam hati..
Chanyeol pov
Mianhae jackson.. Hyung tahu yg jack sukakan jihyo kan? Tapi hyung terlalu sygkan jihyo.. Hyung xboleh bagi jihyo kpd jack.. Mianhae...
End povChanyeol pun pergi dari situ.. Chanyeol balik ke rumahnya..
Di rumah chan..
Chanyeol masuk ke rumahnya.. Jihyo yg sedang menonton tv terus mendekati chanyeol yg baru menutup pintu rumah..
Apabila chanyeol berpaling..Chanyeol:*terkejut*yah.. Wae?
Jihyo:sorry tuan.. Macam mana? Jumpa jackson?
Chanyeol:ermm*berjalan ke sofa*
Jihyo:*ikut chan*dia kat mana sekarang? Wae dia xpergi kolej tadi.. Dia ok ker? Dia..
Chanyeol:hey2..satu2 ok.. *duduk di sofa*
Jihyo:nae.. *duduk di sofa tepi chan*
Chanyeol:,dia ok.. Dia just nk hilangkan stress.. And buat masa sekarang dia xkan tinggal di rumah ni lagi..
Jihyo:wae?
Chanyeol:maybe dia xselesa sbb ada kau..
Jihyo:jjinja? *bersalah*
Chanyeol:haha.. Aniy.. Dia just nak berdikari..
Jihyo:betul ker?
Chanyeol:ha ah..
Jihyo:ooo.. Erm tuan..
Chanyeol:erm
Jihyo:tuan.. Saya xjumpa lagi buk diary saya.
Chanyeol:j-jinja?
Jihyo:erm.. Saya perlukan buku tu.
Chanyeol:ooo.. Kau tulis apa dalam buku tu?
Jihyo:banyak.. Tapi sy xboleh beritahu tuan.. Sbb tu diary saya.. It's secret..
Chanyeol:oo.. Ok..
YOU ARE READING
📝DIARY OF AN UGLY📝•PCY• ✔
RomanceSINOPSI AND WATAK Song Ji Hyo - seorang yeoja yang berumur 21 tahun dan mempunyai rupa yang sangat hodoh (taklah hodoh sangat just jerawat yg banyak) - mempunyai hati yang baik dan ikhlas - suka berkawan dan mudah menyanyagi seseorang - tinggal...