9. kapitola

1.9K 149 17
                                    

Další kapitola je tu. Abych pravdu řekla, vůbec s ní nejsem spokojená a považuju ji jako jednu z nejslabších :D Ale dokončím tuhle povídku, jak nejlépe dokážu. Jinak, v Brightonu jsem byla osobně, vše co je v kapitole uvedeno (ulice, místa, budovy) je opravdové. 

Snažili se vypadat nenápadně, ale stejně měl pocit, jako kdyby na něj zíral každý mudla, co kolem něj prošel. Vypadalo to beznadějně. Brighton byl přeplněný lidmi, lidé se mezi sebou překřikovali a strkali. Procházeli nákupním centrem, všude vonělo jídlo a slunce pálilo Harrymu na zátylek.
,,Máte někdo nějaké mudlovské peníze?"zazoufal žíznivý Harry.
Když Ron i Neville zakroutili hlavou, povzdechl si a pokračovali dál. Uběhly dvě hodiny. Tři. Čtyři.
,,Možná se schovává v některých z domů. Pochybuju, že by byl v ulicích."přemýšlel nahlas Ron.
,,Byla nahlášena lokalita, ne dům. Nemůžeme vtrhnout mudlům do baráku a prohledávat je. Museli bychom ukázat policejní odznak a povolení k prohlídce. Kdybychom jim řekli, že lovíme smrtijedy, zavřeli by nás do blázince. Navíc nemáme tolik času, abychom prohledávali všechny domy ve městě."argumentoval Harry a rázně vše zamítl. Nakonec to nevydrželi a únavou si sedli na jednu lavičku u Royall Pavilionu. Nenašli nic podezřelého. Harry začal ztrácet naději. Draco trčí v Azkabanu, musí ho co nejrychleji najít. Ale jak se zdá, poslední smrtijed se nehodlá jen tak vzdát.
Harry měl hrozný hlad i žízeň, a tak si řekl, že to riskne. Zašel do směnárny a rozpačitě před pracovníka položil sedm galeonů. Pracovník na něj civěl s vytřeštěnýma očima. Poté si přiložil ukazováček k ústům, sebral rychle galeony a dal mu na to samé místo několik liber.
,,Díky."usmál se Harry. Pracovník mu úsměv oplatil a poté se Harry vrátil k Ronovi a Nevillovi.
,,Jdem na jídlo."vydechl Harry. Ron se div nerozeběhl k fast foodu a Neville se tetelil štěstím.
,,Měli...mmm...jsme říct mamce. Ta by nám jídlo s sebou dala."zahuhlal Ron přes sousta kebabu.
,,To je fuk."řekl Harry a hladově se pustil do hranolků.
,,Mudlové mají tak dobrý jídlo."řekl zasněně Neville a uchopil do ruky už druhý kousek pizzy.
Když byli najedení, koupili si ještě pro jistotu vodu s sebou a opět se dali do hledání.
Prošli kolem koncertní haly a zamířili podél chodníku v ulici New Road. Náhle se z nějaké restaurace vyřítila postava. Měla na sobě dlouhý, černý plášť s kápí přes hlavu a v ruce...
,,Zloděj! Chyťte ho!"zařval nějaký muž u restaurace.
,,To je on!"sykl na Rona a Nevilla a vyběhli hned za ním. Běžel, jak jen mohl, odstrkával mudly, přeskakoval ploty. Harry pozvedl hůlku a seslal roj červených jisker na oblohu. Mudlové začali nadšeně pokřikovat a fotit v domnění, že se koná ohňostroj. Smrtijed se ohlédl a Harry mu pohlédl do tváře. Tenhle muž se vůbec nepodobal tomu, koho uviděl v novinách. Světlé oči byly nyní plné vzteku a pod nimi velké, tmavé kruhy. Pleť měl pobledlou, vlasy zplihlé a rozcuchané a na čele vrásky.
Finch zvedl hůlku a seslat dozadu zelený záblesk světla, který o vlásek minul Harryho.
Doufal, že to nezasáhlo nějakého mudlu. Vzpomněl si, co mu řekl Snape a seslal neverbálně kouzlo Expelliarmus. Smrtijed se hladce vyhnul a běžel dál. Minuli několik ulic a Harry poznal podle mořského vánku, že se blíží k molu.
Z dálky viděl, jak jejich směrem běží další trojice, ale nedokázal určit, kdo. Věděl jen, že posily se začínají shromažďovat. Jak se ohlédl po další trojici, byla to chyba. Smrtijed toho využil a seslal na něj nějaké zaklínadlo. Náhle ho oslepila neskutečná bolest v boku. Vykřikl. Nahmatal rukou místo. Jeho ruka byla celá od krve. Jestli budou ještě chvíli běžet, nezvládne to a sekne sebou na zem.
,,Harry, jsi v pohodě?"zaječel na něj Ron.
,,Jo!"zalhal a i když mu to tělo nedovolovalo, stejně zrychlil. Smrtijed mířil na molo. Ale vždyť tam nemá kam utéct, pomyslel si Harry. Proběhli galerií umění a běželi dál. Ostatní bystrozoři se po něm snažili pálit kouzla, ale všechny ho minuly. Harry se neodvažoval ohlédnout se znovu, aby neudělal stejnou chybu jako předtím. Před nimi se objevily pouťové atrakce, kolotoče, horské dráhy a další restaurace. Finch běžel, přeskočil plot ohraničující konec mola a skočil šipku do moře. Harry se na poslední chvíli zastavil a díval se, jak mizí ve vodě.
,,Je pryč."vydechl Neville.
,,Lidi, on se pořád nevynořil."řekl Ron s prázdným výrazem, nespouštějíc oči z vody pod nimi.
Chvíli byli všichni zticha. Harrymu se zamotala hlava a opřel se o plot.
,,Hele, vážně jsi v poho? Vždyť ti prosakuje krev z trika!"řekl Ron.
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­,,Jsem v pohodě."vydechl Harry. Vytáhl vodu z hábitu, vyhrnul si triko a ránu si očistil. Nebyl to tak hluboké. Stačí pár zaklínadel a zůstane tam jen malá jizva.
,,Co teď?"zavrčel jeden z bystrozorů, kterého Harry neznal.
,,Skočil do moře, tak se někde musí vynořit. Měli bychom hledat na pobřeží."uvažoval nahlas Harry a začal mumlat léčivá zaklínadla.
,,To zní jako dobrý plán. Rozdělíme se do původních trojic."řekl Ron, a tak učinili.

,,Jestli chceš ,tak si odpočiň."navrhl Neville, když sešli z mola na pláž.
,,To je dobrý. Jen to trochu bolí."uklidnil ho Harry a bystře pozoroval vlnící se moře.
,,Je vůbec možné přemístit se ve vodě?"zeptal se Ron.
,,To netuším. Myslím, že ne."řekl pochybovačně Harry. Začalo se stmívat.
Ulice se pomalu začali vylidňovat, takže měli větší prostor na hledání, aniž by spustili rozruch.
,,K ZEMI!"zaječel Neville. Řítil se k nim zelený záblesk světla. Harry s Ronem se vrhli břichem na písek.
Zvedl hlavu a viděl přímo před sebou, jak Finch vylezl z vody s hrozivým výrazem ve tváři a hůlkou napřaženou na ně. Chtěl rychle vstát, ale bolest z boku vystřelila na maximum, až se mu zamlžilo před očima. Slyšel, jak Ron i Neville vstali.
,,Vzdej se, Finchi. Už nemáš kam utéct."řekl Ron.
,,Já nechci do vězení! On mě k tomu přinutil, chápete?"slyšel rozčílený hlas Finche, ale zároveň tam bylo něco, co Harry poznal. Strach.
,,Když to dobře prokážeš u soudu, budeš volný. Ale teď pojď s námi."řekl Neville uklidňujícím hlasem.
,,Dej mi tu hůlku, Connore."řekl klidně Ron. Harry pomalu vstal, ale Finch na něj ukázal hůlkou.
,,Ani hnout! Rozumíš Pottere?!"řekl roztřeseně.
,,Co získáš tím, že budeš pořád utíkat? Vždyť jen živoříš, skrýváš se a žiješ ve strachu, jestli tě někdo najde. Vzdej se, bude to pro všechny lepší."řekl Harry a začal se k němu více přibližovat.
,,Já...Ne...Nepřibližuj se."řekl Finch. V očích  se mu leskly slzy.
,,Bude to v pořádku. Slibuju."říkal tiše Harry a celou dobu si hleděli s Finchem do očí, mezitím, co se přibližoval. Když už byl úplně na dosah, vytrhl mu hůlku z ruky. Smrtijed si složil hlavu do dlaní.
Právě doběhli ostatní bystrozoři z jejich oddílu. Harry je uklidnil, že můžou sklonit hůlky a poté se přemístili na Ministerstvo.
,,Dobrá, Pottere. Splnil jsi, co jsi měl. Pošlu dopis do Azkabanu, aby zítra přivezli Malfoye. Může jít domů. Ale v nejbližší době se dostaví na disciplinární řízení, datum mu přijde poštou."řekl mu ministr.
Harry si oddychl. Ron se na něj usmál a poplácal ho po zádech.
,,To bylo po dlouhý době dobrodrůžo co?" Harryho rána ho už ani nebolela, spíše nesměl dělat prudké pohyby, jako například skákat do písku.
Ten večer seděli v Doupěti u stolu, jedli večeři a vyprávěli Weasleyovým,jak probíhala jejich mise.
Ale Harry se nemohl dočkat zítřka, až se uvidí s Dracem.

You're mine, Malfoy. [DrarryCZ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat