'Stop, jullie allebei' zei June streng toen ze de anderen naderde. Julie holde achter haar aan.'Wat ben je van plan?' siste ze maar June hield haar hand op als een teken dat ze moest zwijgen. Het werd volkomen stil op het plein en zelfs de jongens riepen niet meer.'Laat ze los' zei June.'Als we ze loslaten, vermoorden ze elkaar' zei Oc die August nog steeds stevig vasthield. 'Laat los, nu' zei ze dwingender. Oc en Maarten lieten los en Sam en August bleven gewoon staan.'Was dat nu echt zo moeilijk?' vroeg ze en keek naar Oc. 'Kan iemand ons misschien vertellen wat er hier aan de hand is?' vroeg Demi.'Ja, dat zou ik ook graag willen weten' zei Niels.'Niets' zei June streng. 'Er is niets aan de hand, begrepen'. Ze keek streng naar de jongens en naar Febe.'Maar nu we hier toch allemaal zijn, ik heb belangrijk nieuws'. Iedereen luisterde aandachtig naar haar alsof ze bang waren dat June hen zou aanvallen. Ze had namelijk telekinese ontdekt als uitbreiding van haar gaven. De manier waarop ze nu tegen de anderen sprak maakte hen bang. Het was alsof hun leider hen wou straffen voor iets dat ze niet hadden gedaan. 'Ik heb een visioen gehad' zuchtte ze en staarde naar de grond.'O-over...over de...'. Ze slikte en keek de groep rond. 'Over wat?' vroeg André ernstig. 'De commandant' antwoordde ze stil. 'I-ik zag hem, h-hij is terug'.'Maar dat kan niet!' riep Mia.'Nee, Oc heeft hem getraumatiseerd' zei Julie.'Dat heb ik met mijn eigen ogen gezien'.'Ja, die komt echt nooit meer de Magische wereld in' zei Oc.'Ik zeg alleen wat ik zie' zei June en zuchtte.'Febe, Sam en August, meekomen'. Ze draaide zich om en wandelde terug naar haar huis. De andere drie volgden in stilte en Julie zou al snel aan de anderen van de groep uitleggen wat er aan de hand was. 'Waarom moest Febe meekomen?' vroeg Sam verward.'Dit gaat over dat we gevochten hebben, niet?'. Hij keek zijn vriendin verward aan en ze zuchtte.'Onderandere'. Daarna keek ze naar August.'Waarom hebben jullie eigenlijk gevochten?'.'Ik heb onze weddenschap verloren' zei August. 'En ben de afspraken niet nagekomen...'. 'Oké, ik wil het niet eens weten' zuchtte ze en keek naar Febe.'Vertel jij het hen maar, jij bent de boosdoener'. Febe zuchtte en keek aarzelend naar Sam. 'Waar gaat dit over?' vroeg hij verward. 'Febe liet June verliefd op jou worden zonder dat ze wist of jij de ware was' zei August zonder op Febe te wachten. 'Wat?!' vroeg hij verbaasd en staarde naar Febe.'H-heeft hij gelijk? Liet je me winnen?'.'Ja' ze stil en keek naar June. 'Zal ik het ongedaan maken? Dan gaat de wedstrijd gewoon weer van start, alsof hij niet gestopt is'. Sam keek June met grote ogen aan. Dit kon ze niet maken, niet tegenover hem... Maar ze moest aan zichzelf denken.'Ja, doe het' zei June. Febe keek naar June en er ging een roze waas door haar ogen. June keek triest naar Sam.'Het spijt me, maar als jij de ware bent, zullen we daar binnenkort wel achterkomen'. 'Maak je het nou uit met me?' vroeg hij verbaasd.'Hoe lang gaat het duren voor de verliefdheid weg is?' vroeg June met bibberende stem.'Morgen is elk teken weg' zei Febe stil.
JE LEEST
De "13" kinderen(#3)
FantasyAtlantis is gered, de 12 hebben hun krachten weer terug en ze hebben de liefde van hun leven gevonden. Het perfecte einde, of niet? In het Magische rijk is niets echt wat het lijkt... Daar komen de 12 ook achter wanneer een verwante van de commandan...