'Hier is het' zei Blacky stil en wees naar het afgelegen huis wat verderop. 'Een afgelegen verkrot huis, totaal niet griezelig' zei Mia met een nerveus lachje.'Wat je zegt' lachte Oc. Hij vond dit duidelijk geweldig, hij was helemaal in zijn element.'Ik woon hier al heel mijn leven, ik ken het huis door en door' zei Blacky en keek naar de rest.'En mijn vader kennende zal hij het niet makkelijk voor ons maken om haar te vinden'.'Maar ik dacht dat je zei dat ze in de kelder gevangen werd gehouden?' vroeg Niels verward. 'Klopt' zuchtte ze.'Maar denk je niet dat als je de kans hebt om in de toekomst te kijken, je die dan grijpt?'. 'Hij weet dat we hier zijn...' zuchtte Maarten.'Inderdaad' zei Blacky en keek naar Sam.'Wat wil je dat we doen?'. 'We splitsen op' zei hij.'Zodat we het hele huis kunnen doorzoeken'.'Prima' zuchtte Demi.'Oké, Demi met Niels, Oc met Jana, Mia met André, Julie met Maarten, Febe met Blacky...' begon Sam.'Dan blijven wij over' zei August en keek naar Sam.'Helaas wel' antwoordde Sam.'Laten we dit maar gewoon zo snel mogelijk afhandelen'. 'Goed voor mij' zei Jana en sleurde Oc mee in de richting van het huis. Zoals gezegd splitste iedereen op. Sam en August gingen naar de kelder om te kijken of June daar echt niet was. Ze kwamen aan in een donkere ruimte met allerlei vreemde apparatuur. Sam begon er meteen naar te kijken om te zien of hij er iets wijzer van werd. August wandelde nog wat verder en zag de plaats waar June had vastgezeten. Een waas ging door zijn ogen toen hij haar daar zag zitten. Helemaal vastgebonden en verzwakt, naar de grond starend tegen de muur. Hij hoorde de stemmen van haar en de commandant. Opeens schoot hij wakker uit zijn visioen en dat had Sam maar al te goed gemerkt.'Wat heb je gezien? Was ze hier?' vroeg hij snel. 'We moeten hier weg, nu! Het is een val!' riep August en probeerde uit de donkere ruimte te komen maar de deur zat op slot.'August!' riep Sam en trok aan de deur. De kamer vulde zich met een paars gas.'Vlucht Sam' zei August toen hij het gas op zich zag afkomen. 'Haal de anderen hier weg, nu'.'Ik laat je hier niet achter' zei Sam en bonkte tegen de deur aan.'Nee Sam, red jezelf' zei August.'Ga, nu!'. Hij begon te kuchen en voelde hoe zijn benen wak werden.'Red haar...'. Het kwam uit zijn mond als een zacht gefluister maar Sam het wel gehoord.'Dat beloof ik' antwoordde hij en rende de trap op. August glimlachte bij die gedachte en viel toen bewusteloos op de grond. Ondertussen riep Sam iedereen bij elkaar en evacueerde iedereen uit het huis.'Wat is er gebeurt?' vroeg Febe bezorgd.'Waar is August?' vroeg Julie en keek met grote ogen naar Sam.'H-het was een val, hij heeft het niet op tijd gehaald...'. Er viel een stilte. En een ander lid van de 12 was verdwenen...
JE LEEST
De "13" kinderen(#3)
FantasyAtlantis is gered, de 12 hebben hun krachten weer terug en ze hebben de liefde van hun leven gevonden. Het perfecte einde, of niet? In het Magische rijk is niets echt wat het lijkt... Daar komen de 12 ook achter wanneer een verwante van de commandan...