'Ze kalmeren wel weer Blacky, echt waar' zei Neal stil.'Ik weet niet hoor' zuchtte ze.'Nee, ik beloof het' zei Neal zelfzeker en keek zijn vriendin in de ogen.'Zouden ze me vastgebonden hebben als dit zomaar zou overwaaien?' vroeg Blacky een beetje geïrriteerd en trok aan de metalen kettingen. Neal zuchtte.'Dat zijn veiligheidsvoorzorgen'.'Tuurlijk' zei ze en keek weg. Neal zuchtte en stond op. Op dat moment kwam Amelia de kelder binnen.'Koningin? Wat doet u hier?' vroeg hij en zag Sam achter haar binnen komen.'Onze leider word vermist, wat denk je?' vroeg hij pissig. 'Daar kan Blacky niks aan doen' zei Neal kwaad.'Oh ja?' vroeg Sam en liet een paar elfjes binnen vliegen. Het waren Oker en Mist.'Mist?' vroeg Neal verward.'Ze is naar het paleis gevlogen vannacht en heeft me verteld over jullie situatie' zei Amelia.'Ze zegt dat ze ontsnapt is toen June gevangen is genomen'. Blacky slikte.'Ze was opzoek naar mij...' zei ze stil.'Ze wou weten of alles in orde was...'.'Hey, het is niet jou schuld oké' zei Neal troostend en knielde voor haar neer. Blacky keek op en lachte.'Bedankt Neal, maar dat is het wel'.'Eindelijk iets waar waarheid in zit' zei Sam kwaad.'Wat doe jij hier eigenlijk?' vroeg Neal pist en keek naar Sam.'Ik ben vervangend leider, weet je nog? Als June wegvalt heb ik de leiding'. Niemand snapte echt waarom Sam de reserve leider was maar het was nu eenmaal zo. Het was niet dat hij er echt iets voor gedaan had ofzo. Hij had nog nooit echt de groep in een gevecht moeten leiden of op onbekend terrein zoals June gedaan had.'Oké prima' snauwde Neal.'Ga je gang, vraag haar alles wat je wilt, ze weet niks'. 'Daar zal ik wel over beslissen' siste Sam.'En nu weg hier'. Neal wierp Sam nog een kwade blik toe en ging toen op Amelia's bevel naar boven. 'Ik kan jullie niks vertellen wat jullie nog niet weten' zei Blacky stil en durfde niet naar haar koningin op te kijken. 'Sam, boven, nu' zei Amelia toonloos. 'Wat? Stuur je me nou weg?' vroeg hij verbaasd.'Boven, nu' herhaalde ze wat strenger.'Ja Amelia' zuchtte Sam en wandelde de trappen op.'Luister Blacky, ik weet dat je hier niks mee te maken hebt' zei Amelia met een vriendelijke stem.'Maar dat wil niet zeggen dat je niet van groot nut bent voor ons'. Blacky keek verward op. 'Wat bedoelt u?'.'Ze heten niet voor niets de 12, weet je' lachte ze.'Ze zijn altijd met 12, hoe dan ook'. Pas nu drong het door dat ze gelijk had. Toen Sam ontvoerd werd, was Josh er. Toen Julie en Oc weg waren, waren er Jessica en Jennifer... Nu June weg was... 'Wil je dat ik ze aanvul?' vroeg Blacky verbaasd.'Je hebt krachten, niet dan?' vroeg Amelia. Blacky knikte langzaam. 'Nou, dan ben je al meer 1 van hen dan de vorige die hen aanvulde' lachte ze. 'En je bent half-mens en het vriendinnetje van Neal, ik weet zeker dat we wel iets kunnen regelen'
JE LEEST
De "13" kinderen(#3)
FantasyAtlantis is gered, de 12 hebben hun krachten weer terug en ze hebben de liefde van hun leven gevonden. Het perfecte einde, of niet? In het Magische rijk is niets echt wat het lijkt... Daar komen de 12 ook achter wanneer een verwante van de commandan...