June wandelde in stilte voor de groep terwijl de anderen een beetje zaten te fluisteren.'Wat was dat nou met dat meisje?' vroeg Demi een beetje sissend. 'Wat was haar naam, Blacky?' vroeg Jana.'Ik heb echt geen flauw idee' zuchtte Mia.'Waarom heeft ze haar krachten zelfs gebruikt?' vroeg Febe. 'In het openbaar nog wel'.'Jullie weten dat je daar maar op 1 manier kan achterkomen' zei Julie en keek naar haar nichtje.'Ik denk dat die eerst even moet afkoelen' zuchtte Demi.'Ik vrees dat je gelijk hebt...' zuchtte Febe.'Ze straalde de haat uit'.'Straalde?' vroeg Mia verward.'Ja, zo werken mijn krachten, het is moeilijk uit te leggen' zuchtte ze. Febe kon namelijk niet alleen liefde zien, ze kon ook haat zien. Een nieuwtje als uitbreiding van haar gaven.'Haatte dat meisje June ook?' vroeg Julie.'Nee, niet dat ik gezien heb' zei Febe.'Dit is zo vreemd' zuchtte Jana. 'Dit is zo niks voor haar'.'Inderdaad...' zuchtte Demi.'Maar de laatste tijd gedraagt ze zich vaak... Anders'. 'Ze heeft het er gewoon wat moeilijk mee' zei Mia.'Het waait heus wel over'. 'Dat hoop ik maar' zei Julie. Wat ze niet wisten was dat June alles hoorde wat ze zeiden. Ze stopte op het pleintje en draaide zich om naar haar vriendinnen. 'Dat meisje heette inderdaad Blacky' zei ze.'En ik haat haar inderdaad. Haat op het eerste gezicht'.'Waarom?' vroeg Jana verward. June zuchtte en staarde naar de grond. 'Wat als mijn visioenen over de commandant niet over hem gaat?'. 'Hoe bedoel je?' vroeg Demi verward. 'Wat als het om 1 van zijn verwanten gaat?' vroeg June en keek op.'W-was dat meisje...?' vroeg Julie langzaam. June knikte.'Blacky is zijn dochter...'. Het bleef even stil en ze staarden June aan.'Ze heeft het me zelf gezegd' zei ze. 'Zij is zijn dochter, daarom viel ik haar aan'.'Viel wie aan?' vroeg Maarten die samen met Oc aankwam op het plein. 'June heeft een meisje aangevallen bij Thilmo's' zei Mia.'Wat?' vroeg Maarten verbaasd.'Waarom?' vroeg Oc en keek June aan. Hij deinsde wat achteruit en keek toen naar Jana.'Z-zijn d-do...'. Hij maakte zijn zin niet af toen hij Jana zag knikken.'Wacht? Jij weet het?' vroeg Maarten verward.'Het is het enige wat ik altijd van iedereen weet' zei Oc stil. 'Hun angsten'. Oc kon nu niet alleen maar de grootste angst van iemand zien, nee, hij wist nu al hun angsten. 'Dat meisje' zuchtte Demi.'Was de dochter van de commandant'. Julie en Oc keken elkaar even aan. Na wat zij hadden meegemaakt was het niet meer als normaal dat ze bang waren. 'Ik ga onmiddellijk met Amelia praten' zei June en floot op Mist. Ze liet elfenstof achter op June's lichaam en ze begon te zweven.'Laat weten hoe het ging!' riep Febe haar achterna. Iedereen bleef stil en ging langzaam weer naar huis. Jana en Oc bleven nog even achter en staarden elkaar aan.'Denk je dat dit verkeerd zal uitpakken?' vroeg Jana. 'Ik hoop van niet' zuchtte Oc.'En we kunnen alleen hopen, niet?'
JE LEEST
De "13" kinderen(#3)
FantasyAtlantis is gered, de 12 hebben hun krachten weer terug en ze hebben de liefde van hun leven gevonden. Het perfecte einde, of niet? In het Magische rijk is niets echt wat het lijkt... Daar komen de 12 ook achter wanneer een verwante van de commandan...